uusi kissa toisen kaveriksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mami35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mami35

Jäsen
29.06.2005
33
0
6
Kertokaapas mulle yksi asia. Mulla ja tytöllä olisi haave ottaa toinen kissa nykyisen kaveriksi (2 v. leikattu kolli) mutta olen miettinyt sitä että mitä tuo meidän kattimme siihen tuumaisi jos toinen tulisi taloon kun hän on saanut kaiken huomion, ollut meillä vasta vajaa puoli vuotta. Saimme sen entisen kissamme jälkeen. Meidän edelliselle kissallemme sattui tapaturma puoli vuotta sitten täällä kotona ja selkäranka vioittui niin pahasti ettei jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin lopettaa kissa kärsimyksistään. Se oli kova paikka mulle ja tytölle, sitten saatiin eläinsuojeluyhdistyksen kautta tietää että Topistamme jouduttaisiin luopumaan edellisessä perheessä allergian takia ja ottivat minuun yhteyttä. Ja nyt sitten Topi onkin hyvin sopeutunut meille. Meillä olisi haaveena saada leikattu ragdoll tai norjalainen metsäkissa. Jos jollakin on kokemuksia siitä kun toinen kissa tulee taloon niin mitä oma lemmikki siitä tuumaa? Kertokaa mullekin. Tyttö niin haluaisi toisen kissan niinkuin itsekin haluan. Mulla on joskus ollut 3 kissaa yhtäaikaa ja hyvin tulivat toimeen vaikka olivat kaikki natuja, leikkaamattomia mutta pillerit oli sitä varten.

Meillä kaksi kissaa, joista toinen 5 ja toinen 3 vuotias.. Tämä vanhempi kissa oli aina tottunut siihen, että oli perheen ainoa kissa ja sai kaiken huomion itselleen.. Kuitenkin kissa joutui olemaan melko paljon yksinään, joten aloimme sitten ajatella toisen kissan ottamista.. Just sen takia pelotti tämä uuden kissan ottaminen, kun ensimmäinen kissa oli sellainen "lellikki".. Kuitenkin kissanpentu otettiin.. Alussa vanhempi kissa sähisi tosi paljon pennulle, eikä uskallettu jättää niitä hetkeksikään kahdestaan,kun näytti, että vanhempi kissa käy pennun kimppuun heti kun silmä vältää.. Kun ei oltu kotona, kissat olivat eri huoneissa ja kotona ollessamme yritimme niitä totuttaa toisiinsa. Vnahempi kissa kulki ympäri asuntoa, sähisi ja murisi ja etsi pentua... Pelotti, että jos kissat eivät totukkaan toisiinsa.. Meni varmaan parisen viikkoa, kun vanhempoi kissa alkoi hyväksymään pennun ja sen, että se oli tullut jäädäkseen.. Nyt parin vuoden jälkeen ovat hyviä kavereita ja jos toista ei näy, alkaa naukuminen ja toisen etsiminen :) .. Oon kyllä sitä mieltä, että onneksi otettiin toinen kissa, on niistä niin paljon seuraa toisilleen ja varsinkin sen jälkeen, kun vauva syntyi... Tuolla ne aina vierekkäin köllöttelee ja välillä painivat oikein kunnolla =) .. Molemmat kissat meillä muuten narttuja.. Tässäpä mun kokemuksia, muista, ettei kannata luovuttaa, vaikka näyttäisi, että vanhempi kissa ei hyväksyisi pentua heti... Ja vinkkinä... Kun teillä kuitenkin tämä aiempi kissa löytökissa ja saanut nyt teillä uuden kodin ja vallan ;), niin ottakaa ihmeessä pentukissa, aiempi kissa ei nimittäin välttämättä hyväksy aikuista kissaa, vaan haluaa "kouluttaa" pennun itse.. Ja säilyttää oman valtansa talossa =).... Tässäpä mun kokemuksia asiasta..

Yhteistyössä