*UUSI* - Elokuun epelit 2015 *joulu-tammikuu*

Heippa kaikille!
Mulla olisi nyt 9+5, jotenki tuntuu että viikot vain matelee.. pahoinvointia on edelleen mutta oksentaa ei ole tarvinnut vähään aikaan, jej!Pientä juilimista alavatsassa on, mutta kuulemani mukaan aivan normaalia kun kohtu kasvaa..onko muuten kuinka monella kotona se doppler laite, jolla voi sydänääniä kuunnella? Meillä tosiaan ultra 6.2
 
Minä ymmärsin neuvolassa et tuo sokerirasitus tehtäis nykyisin kaikille ja meillä täällä se on jo tässä alkuvaiheessa viikoilla 13-14. Jännä et on niin eri käytäntöjä.

Mulla ois nt-ultra ens maanantaina ja jännittää kovasti, jotenkin vain mietin et onko kaikki ok. Maha on kyllä kasvanut ja sellaista jomotusta ja vihlontaa on aika usein havaittavissa :) et ehkäpä siellä kuitenkin joku kasvaa...

Isabella ja nappula 11+1
 
Mulla on doppleri kotona ja käytin sitä paria viikkoa ennen nt ultraa joka oli tänään, kummasti rauhoittaa mieltä kun kuulee sen jumoutuksen <3
Eikä ainakaan meillä tehdä sokeri rasitusta ellei sille katsota olevan tarvetta.

Tänään 11+6 <3
 
Jospa minäkin nyt vihdoin tohtisin tänne kirjoittaa. Takana on useamman vuoden lapsettomuus ja nyt elämäni eka plussa joka on edennyt toiselle kolmannekselle. Ekalla kolmanneksella ei mitään perinteisiä raskausoireita, pahoinvointia tms. Oireita kyllä mutta niitä on pitänyt hakemalla yhdistää raskauteen.
Tänään oli sitten nt-ultra ja pikku kaveri liikkui hyvin aktiivisesti, silloin tuli itku ja ekan kerran usko siihen että joku tuolla oikeasti uiskentelee ja voi hyvin.

Täällä puhuttiin sokerirasituksesta. Meillä se tehdään kaikille yli 25 vuotiaille esikoista odottaville. Ei ollut paha kokemus vaikka toisella tunnilla vähän etoi mutta ikävintä oli että näytteiden ottajat lykkäs neulat aina suonesta läpi ja tuli komeat mustelmat.

Mutta voisko joku selittää mulle kuinka paljon sikiön ikä vaihtelua voi olla normaalisti? Tarkoitan siis kun tiedän hedelmöittymispäivän ja siitä laskettuna rv oli 12+2, menkoista laskettuna rv12+4 ja tänään nt-ultran tulos 12+6. Virallisesti laskettuaika kuitenkin on 1.8.

astrea+unto 12+6?
 
Mulla lievä ylipaino ja sokerit oli ok, joten ei nähny mitään syytä tohon rasitukseen, käytäntöjä on varmaan monta ja riippuu varmaan myös neuvolan tädistäkin :)


Astrea tervetuloa.Kyllä se pitäis pysyä alkuperäsessä vaikka kokoja ei vastaiskaan.Meillähän 6+3 ultrassa näky vaan sikiöpussi ja ruskuaispussi,8+3 näkyi sitten jo syke , mutta alkio oli niin seinustalla ja limakalvon seassa(todettiin tuossa ultrassa limakalvon liikakasvu) ettei sitä pystynyt ollenkaan mittaamaan.silti sano että ainut mitta mihin pystyy oli 6+1.Sanoi kuitenkin ettei tarvii olla huolissaan, koska syke oli vahva.Tänään meillä np-ultra ja nähdään mikä on tän hetken tilanne, vai onko mitään.Luget lopetin kuitenkin eilen lopullisesti.Neuvolassa sanottiin että koska tiedossa on tarkasti hedelmöittyminen, niin laskettuaikaa ei siirretä oli mitat mitä tahansa.Siirrettiinkö sulla siis sitä päivää virallisesti?

Täällä tosiaan aletaan pikku hiljaa elään jännän äärellä, klo 13 olis ultra.
Pikkusen kuitenkin epävarma olo, mutta avoimin mielin.Jois jotain oliskin tapahtunut, niin maailma ei sitten romahda.

Läiti ja Veijari 11+6
 
Moi!
Meillekkin sanottiin neuvolassa, että sokerirasitustesti tehdään kaikille yli 25- vuotiaille, mutta se oli muistaakseni vasta jossain 16 viikon paikkeilla. Tuota dopplerin hankintaa itsekin mietin, oishan se niin jännää :) tsemiä kaikille joilla ultra on tässä lähiaikoina ja paljon onnen kyyneleitä :) Mulla alkaa pikkaisen pahoinvointi helpottaan, mutta silti ei kokonaan ohi.. juilimista on alamahassa kylläkin, mutta sekin lienee normaalia kun kohtu kasvaa.. Mukavaa päivää kaikille!!
 
Mullakin tänään eka ultra! Jännittää ja pelottaa ihan kauheesti! Viikkoja 9+4 mutta ei mitään oireita. Ei edes väsytä enää eikä makkara kuvota kuten pari viikkoa sitten. Aamuisin aika kovia alavatsa kipuja. Toivottavasti kaikki olis kuitenkin hyvin. Pelottaa niin ettei saa ruokaa alas! Tsemppiä kaikille joilla ultra vielä edessä! :)
 
Läiti, miten ultras meni? Entä Huihai? Mua jännitti eilen niin etten saanu nukuttua ja tiuskin koirallekin. :-D

Mäkin oletin että sokeri tulee vasta lähempänä puolta väliä mutta kun kävin seulontanäytettä antamas, niin näytteenottaja varas mulle heti seuraavalle päivälle ajan.

Kiitos selvennyksestä Läiti, hämmennyin hiukan kun tossa tuli niin iso heitto. Toi virallinen LA on laskettu viimeisistä menkoista koska kun käytiin ekas neuvolas ja ultrattiin niin neuvolatäti oli tuota mieltä. Siinä mieles mulle on ihan sama mikä se on kunhan tiedän että heinä-elokuun vaihtees pitäis tapahtua ja silloin ei lähdetä mihinkään reissuun. :-D

Jännä juttu kun tähän asti ei oo tuolla vatsanseudulla tuntunut mitään niin tänään on alkanut tuntumaan pientä painetta housun reunaan. Henkisesti valmistaudun jo huomenna lähtemään rintsikka ostoille ja jostain tarvis hankkia isommat farkut kun vain yhdet enää tuntuu hyviltä ja niissäkään ei ole isoa kasvun varaa enää. Jos vaikka pääsis vielä työhaastatteluun niin ei kehtaa collegehousuis mennä. ;-)
 
Jospa mieki uskaltaisin vähän kirjoitella. Läiti halaukset ja tsempit sinne!

Itseäni nyt jännittää aivan kamalasti, huomenna ultra ja pelkään et siellä ei oo mitään elämää. Ollu kahdesti rusehtavaa vuotoa ja muissa raskauksissa ei ole moista ollut. Esikoisen jälkeen oli yksi km ja tästä jäänyt pelko vaikka tosiaan vain sen kerran tapahtunut. Raskaus - oireet on edelleen hyvin vahvoja, mutta varmahan ei koskaan voi olla, ei ainakaan ennen kuin itse näkee. Nyt olis siis nt-ultra ja peukut ja varpaat pystyssä odotellaan huomista!
Oulun tietämillä asuville esittäisin kysymyksen tuosta synnäristä. Millaisia kokemuksia on ollut? Itse kaikki synnyttänyt Kemissä ja nyt muutto Kempeleeseen eli OYS sitten määränpäänä kesällä.

Nasu-otus ja masu-otus 12+3
 
Läiti voi ei :'( Tosi ikävää ja vielä tuolla teidän historialla olis ollut kyllä vauvan vuoro :( Paljon voimia! :hug:

Nasu-otus mä oon synnyttänyt oysissa 3 kertaa ja synnytyksissä on kyllä olleet kaikki ihania kätilöitä, ei mitään valitettavaa. Osastollakin muuten paitsi esikoisen aikaan oli yks ikävämpi kätilö, semmonen vanhempi, vähän ehkä työhönsä kyllästynyt. Ihan hyvillä mielin oon menossa synnyttämään sinne tämän nelosenkin, toivottavasti ei satu tälläkään kertaa kukaan ikävä kätilö kohdalle, mikäli siellä sellaisia on :)

Muakin jännittää np-ultra, vielä reilu viikko aikaa sinnekin. Vaikka varhaisultrassa kävinkin, ei se silti mielestäni mitään varmaa merkkaa. Niin huono olo joka päivä, ällöttää jos ei syö ja sitten varsinkin jos syö, ei ole helppoa :D Ärsyttäis kyllä jos turhaan olis kärsinyt tästä ällötyksestä ja oksentelusta ja joutuis alottamaan kaiken taas alusta, nyt kun olis selvinny jo näin pitkälle.

Meilläkin taitaa joutua sokerirasitukseen kaikki yli 25v, ei vaan ensisynnyttäjät. Ja tietenkin sinne joudun kun edellinen vauva painoi yli 4kg. Mitään ei kyllä ollut tuossa edellisessä raskaudessa, kävin siinäkin sokerirasituksessa kun kakkonen oli niin lähellä 4kg. Toivottavasti ei olis nytkään mitään :)

saraheinä 11+5 <3
 
Täällä esikoista odotellaan, ikää 21-vuotta ja rv 11+3, laskettu aika 15.8. huomenna ensimmäisee ultraa ! Jännitystä piisaa kovasti ! Huomenna pitäis myös avopuolison vanhemmille raskaudesta kertoa, kuvan kera. Omat venhemmat jo asiasta tietää.

Kovasti on alavatsan kipuja ollut ja välillä kestäneetki monta tuntia ja pientä pömpötystä jo vatsassa, joten eiköhän tämä nopeasti näkyviin tule... Pientä etovaa oloa ilmaantuu joskus, mutta pari kertaa olen joutunut pönttöä halailemaan. Pientä ärtyneisyyttä ja herkkyyttä ilmaantuu aina silloin tällöin ja väsymys alkanut jo helpottamaa... Uskon myös, että väsymystä on helpottanut vitamiinien syönti ?

Mutta innolla odotan huomista ! Pari viikkoa jo odotellut ja huomenna nähdään oikeasti, että tuolla joku kasvaa ? Toivottavasti kaikki menee hyvin ja raskaus etenee. Tunne on molemmin puolinen :)
 
Oi ei, Läitille suuret pahoittelut! :'(

Tervetuloa uusille!

Oma nt-ultra lähestyy, perjantaina on aika. On alkanut jännittää onko siellä kaikki kunnossa, kun ei sydänääniä ole vielä dopplerilla löytynyt eikä tunnu yhtään siltä, että olisin raskaana. Toivotaan parasta...

Millimama & Nuppu 11+6
 
Olipa rankka hetki, kerroin isälleni ja veljelleni raskaudesta. Isä onnitteli, veli suostui kummiksi mutta kummastakin huokui pettymys, ei siksi että vauva olis tulos vaan kenet oon valinnu isäksi. Mies kun ei ole missään vaiheessa ollut hyväksytty meidän ison ikäeron takia. Voi tulla rankka raskausaika. Anteeksi vuodatus mutta en voi oikein muuallekaan pahaa mieltä purkaa tässä vaiheessa kun kukaan muu ei lapsesta tiedä.
 
Heissan! Täällä yksi elokuuta odottava lisää listalle :)


LA 4.8. Anselmiinatar/38/toinen/PKKS


Viikkoja nyt 13+0 ja tänään np-ultrassa kaikki hyvin. Pari yötä ennen ultraa meni valvoessa ja miettiessä, mikä kaikki on voinut jo mennä pieleen. Meillä kyse PASista, kolmas kerta. Viime keväänä oli pari yritystä, silloin ei tärpännyt. Esikoinen tuoreena IVF:stä ja pakastealkiot siitä hoidosta jemmassa. Nyt np-ultran jälkeen olo on helpottunut. Ollaan päästy ensimmäisen kolmanneksen yli.
 
  • Tykkää
Reactions: Millimama
Hei kaikki, ihania uutisia! Kaikki oli ultrassa hyvin ja itkukin melkein tuli. Ihana pieni otus siellä vilkutteli <3
Nyt on myös masu ruvennut pömpöttämään.. näyttää lähinnä siltä että olis tullut lihottua, odotan innolla sitä pallomahaa taas. Tänä kesänä onkin kunnon bikinivartalo!
Oli kiva kuulla positiivista tulevasta synnäristä. Olen niin kauhea jännittäjä kaiken uuden suhteen. Kotikin valmistuu vauhdilla ja maaliskuun alusta vaihdetaan koko perhe sitten paikkakuntaa. Toivotaan et sekä äippä että lapset saa uusia tuttavia pian.
Pitää varmaan joskus käydä täällä ihan koneella kun tää on mobiililla niin hankalaa :D
 
  • Tykkää
Reactions: Millimama
Ihania uutisia tosiaan niiltä, joilla ultrassa kaikki hyvin <3 varmasti itku siinä lirahtaa kun kuulee ekan kerran sydämen sykkeen ja näkee vauvelin..meillä tasan viikon päästä ultra, jännittää jo nyt. Olen kovasti miettinyt sitä dopplerin hankintaa.. mutta tuleeko sitä hulluksi jos se jostain syystä ei joku kerta toimi ja sen kautta ei kuulukkaan mitään?! sitten soittaa hädissään neuvolaan.. no jokaisen omia valintojahan nämä on ja voipi olla että taivun hankinnan puolelle myös itse :)
 
"Nukkumatti"
Hei. Täälläkin yksi elokuun epelin odottaja ???? Tänään 14+6 ja toinen. LA 19.8.

Nasu-otus kysyit kokemuksia OYS:ta. Minulla sieltä omalta osalta huonoja kokemuksia ???? osastolla oli ihan kamalaa ja se siivitti kovasti omaa toipumista ja halua päästä nopeaa pois sieltä. Mies joutui laittamaan viestiä ihan ylemmälle taholle asti asiattomasta käytöksestä yms. Tosi inhottavaa henkilökuntaa. En osaa edes odottaa sinne uudelleen menoa ????

Olen itse myös miettinyt sen dopplerin hankintaa kun edellinen raskaus oli hyvin mielenkiintoinen ????
Jos teillä on joku salainen fb ryhmä niin olisi kiva päästä mukaan ????
 

Yhteistyössä