*UUSI* - Elokuun epelit 2015 *joulu-tammikuu*

Hei kaikille!

Minäkin liityn mukaan nyt rv 7+5. Toista lasta odotan ja kun ensimmäinenkin on vasta 5kk, niin noin vuoden ikäero olis lapsille tulossa! :) Tuo suljettu ryhmä ja erityisesti fb-ryhmä kiinnostavat, ainakin esikoisen kanssa oon saanut siitä niin paljon tukea.

23.8./maip/38/toinen/koks
 
Tervetuloa uusille ja onnea plussista kaikille, mutta erityisesti Tintsukalle jymy-yllätysplussasta :) Päivittelin teidät listaan.

Tulkaa tosiaan mukaan salaiseen ryhmään ja/tai Facebook-ryhmään, molemmissa on vilkasta keskustelua ja hyvä henki :)

Millimama & Nuppu 9+3
 
Paljon onnea myös sinulle FantaViona :heart:! Ja toki koko elokuun porukalle :)

Voih kun tuntuu että nämä alkuviikot kuluu niin hitaasti.. Vähän jännittää, että meneekö kaikki hyvin ja toivois että pian oltais kriittisimpien viikkojen yli. Täällä elokuun odottajilla onkin osalla paljon enemmän viikkoja jo :) Minulla raskaus aina alkanut näkyä aikaisin. Olen aika lyhyt ja hoikka, joten masu pomppaa heti esiin kun kohtu alkaa kasvaa. Mitä useampi raskaus, sitä aiemmin masu näkyvissä. Edellisessä raskaudessa rv 8-9 näkyi jo pieni vauvakumpu. Ollaan mietitty miehen kans että ei ihan vielä pian haluttais julkistaa tätä uuden pienokaisen odotusta näin alussa, mutta muutaman viikon kuluttua sen peittely ei ehkä oikein onnistu enää. Tällä hetkellä tästä tietää vain yksi minun hyvä ystävä. Milloin muut olette kertoneet tai aikoneet kertoa ns. ulkopuolisille? Omille vanhemmille? Tulevan vauvan sisaruksille? Itse soitin tänään neuvolaan ja maanantaina palataan asiaan kun saan soiton terveydenhoitajalta ja ekan ajan neuvolaan. Tekisi niin toisaalta mieli kertoa tästä iloisesta asiasta kaikille läheisille, mutta vielä pitää vähän malttaa.. mutta sainpahan kertoa tänään neuvolantädille :LOL:

Joline & Muru 4+6
 
Viimeksi muokattu:
Onnea uusille! :) Ihanan paljon teitä uusia elokuisia :)

Tintsukka75 Todellinen jouluyllätys!! :)

Mä oon kans lyhyt ja mulla on kohtu kallistunut eteenpäin niin vauvamaha on jo :D On kyllä tullut jo esikoisesta aikaisin näkyviin ja nythän tämä on neljäs lapsi. Ja viikon päästä tulee edellisestä synnytyksestä vasta 10kk aikaa, sekin varmaan vaikuttaa.

Tuottaakin vähän vaikeuksia salailla, kenellekkään ei olla vielä kerrottu. Enkä tiedä mahtaako olla kovin iloista vastaanottokaan kun on jo neljäs. Vaikka itselle ei tunnu siltä että jo neljäs kun haaveilen kuudesta. Ja toinen on tuo oksentelu mikä on kylässä käydessä ollut todella hankalaa salata.

Viikon päästä täytyis selvitä siskon vauvan ristiäisistä enkä yhtään tiedä miten, löysissäkin mekoissa maha näkyy, miehen mielestä voisin tosin voivotella mahaa taputellen että onpa tullut lihottua :LOL: Mutta ei taitais mennä läpi tuolla tyylillä :D Ajattelin ettei kerrottais tästä raskaudesta kuin vasta joskus helmikuussa mutta sittenpä ei voitais nähdä yhtään tuttuja ja aika mahdotonta... Ja nyt ei tekiskään mieli salailla, kun ei vaan jaksa :D

saraheinä 9+6 <3
 
Moikka kaikille. :wave:

Olen jo pitkän aikaa taustaillut ja jos sitä viimein liittyisi mukaan.
MyMMeli5/30/viides/TAYS ja laskettuaika olisi 21.8.

Ilmeisesti kerhon puolella keskustellaan enemmän, joten laittelen sinne pyyntöä. =)

MyMMeli5 8+1
 
Moi kaikille!
Minäkin päätin liittyä tähän ryhmään :) laskettu aika olisi 20.8 ja ensimmäinen olisi tulossa. Meillä on yritystä reilu 2 vuotta takana ja lapsettomuushoidoissa ollaan oltu mukana reilu vuosi, jotain 1,5 vuotta aika tarkkaan. Aika jännää aikaa on ja pelottavaakin, että meneekö kaikki hyvin. tätä ns. riskiaikaa vielä jokunen viikko jäljellä.. pahoinvointia mulla on ollut joulusta saakka, mutta tänään tuntuu olevan ensimmäinen päivä kun ei ole pahaolo :) onnea kaikille odottajille.
 
"mamma83"
no niin..mäki tein tänään testin kun aloin ihmetteleen kun ei kuulunut kuukautisia ja olot ollu niin mielenkiintosia kun väsyttäny ja ollu veto pois..tänään tuli ensimmäisen kerran vasta huono olokin..
25.8 näytti raskauskalenteri mulle laskettua aikaa.
tää on mun ensimmäinen lapsi ja miehen neljäs lapsi.
oon ihan ulapalla tän oloni kanssa vielä :D kun elokuulla oli toi keskenmeno ja lokakuulla tuli tuulimuna.niin tuntuuhan tää kaikki taas niin oudolle kun vähiten odottaa niin silloin sitten tärppää :) aika söpöä ajatella että meidän joulureissu oli jo niin että mä oon tietämättäni ollut sillon raskaana :)
milläs nimellä toi fbryhmä löytyy
 
  • Tykkää
Reactions: Millimama
Moikka!
Minullekkin voi päivittää LA 20.8 ikä 30 ensimmäinen odotus ja synnäri oys
mamma83 aivan mahtavaa, että olet taas tuossa tilanteessa, ei muuta kuin onnea odotukseen :) minä olen niin peloissani kokoajan että jos jotain tapahtuu, mutta niinkuin yksi ystäväni sanoi niin, kaikki on hyvin kunnes toisin todistetaan.
 
"Sipulisopuli"
Ehkäpä mäkin uskaltaudun ilmoittautumaan.. Saatiin plussa joululahjaksi, muutaman kuukauden yrityksen jälkeen :) <3 la ois 31.8 näillä näkymin. Haluaisin myös fb-ryhmään, mutta miten pääsen siihen jos en täälä halua nimeäni julkaista kun kaikki näkee sen..
 
Heips!

Mäkin voisin ilmoittautua mukaan. Plussasin pari päivää ennen joulua ja viime viikolla ekalla lääkärikäynnillä ultrassa näkyi pienen pieni muru :) Tässä tiedot:

27.8./Booy/25/toinen/PHKS

Laitan vielä pyyntöä salaiseen ryhmään ja FB-ryhmään.
 
  • Tykkää
Reactions: Millimama
Tervetuloa uusille, päivitin teidät listaan ja käyn hyväksymässä kerhopyynnöt :)

Kerhon ylläpitäjäksi on siis vaihtunut minä (ennen InkeriIisakki), eli siihen liittyen voitte kääntyä mun puoleen :)

Täällä pidetään sairastupaa esikoisen kanssa, vaikuttaa siltä että influenssa jyllää :/ Vatsa tuntuu jos kasvaneen aika lailla, mutta onneksi töissäkin on esimiehelle jo kerrottu raskaudesta, niin ei siinä mielessä tarvii yrittää piilotella. Muuten kyllä odottaisin ihan mielelläni np-ultraan (30.1.) asti, ennen kuin laajemmin tästä julistan :)

Millimama & Nuppu 11+0!
 
Ihana kun nyt alkaa ultrat kaikilla järjestään olemaan :)

Täällä alkaa oleen painetta ja sellasta ovelaa vihlontaa.Mitä lie sitten onkaan :)

Ootteko muuten ajatellu hankintoja?
Meillähän ei siis ole mitään muuta kuin jonkin verran vaatteita 56-70cm,jotka löyty säilöstä äitini luota.En edes muistanu, mutta kun näin vaatteet, niin totesin heti että äitiyspakkausta ei todella tarvita.Mieluummin otan rahana ja ostan sitten jotain silmää mielyttävää :)Tykkään neutraaleista väreistä ja vaikka tyttö tulisi, niin mitään prinsessa vaaleanpunaista ei ole tiedossa :)
Lähimmät työkaverit onkin sitten säilöny joitain tavaroita,joita tarjoovat nyt sit meille.Yhdeltä tulee sänky, toiselta Gracon kaukalo telakalla,kolmannelta Gracon istuin 5kk eteenpäin telakalla,neljänneltä hoitopöytä...Ukko toteskin, että mitä ihmettä, kun kaikki tarjoo näitä, niin kohtahan meillä onkin sit jo kaikki :) Jos ultrassa kaikki hyvin niin perjantaina käydään töiden jälkeen Lastentarvikkeessa katsomassa vaunutarjontaa...Edellisestä aikaa siis 10 vuotta, niin varmaan on toi valikoima muuttunu hieman :) Eli uteliaisuutta ruvetaan tutkimaan pikkuhiljaa.
Rintareppu on myös hankintalistalla, koska vuoden päästä pikkuinen pääsee ekalle ulkomaan reissulle ja siellä varmasti hyötyä siittä.(lähinnä lentokentillä yms paikoissa).

Selkeesti huomaa että oon päättänyt nyt että loppuun asti mennään :)

Lueskelin noista seulonnoista että ne ottaa heti yhteyttä jos verikokeissa jotain hälyyttävää.Toivon todella näin, koska yhteyttä ei ole otettu.
Mutta jos jotain hälyyttävää olis, me emme jatkaisi tutkimuksia.Se ollaan päätetty, että jos mitään todella poikkeavaa ei löydy niin annetaan olla ja otetaan se vastaan mikä tulee :)

Tuli mieleen että onko muille puhuttu jo sokerirasituksesta?Mulle sillon ekassa neuvolassa ilmotettiin että ei tarvii mennä.Otetaan seuraava sokerimittaus n.rv 20 ja katotaan tarviiko sittenkään mennä :)

Läiti ja veijari 11+4
 
Viimeksi muokattu:
Ite pelkään seulan tulosta. Olen siinä käsityksessä että vertaavst sitä nt-ultraan ja vasta niiden yhdistelmästä tulee se riskiluku että jos nt- ultrassa ei ole käynyt vielä niin voivatko ottaa yhteyttäkään? Voi olla että oon väärässä. Sokerirasitus : Sanottiin ettei tarvi mennä kun painoindeksi mulla 21 ja aiemmat raskaudet ok sekö alle 40v . Brigitte rv 12+0 :) <3
 

Yhteistyössä