uusi ammatti pitäisi hankkia... en vaan tiedä mikä...

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fems
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

fems

Vieras
ja jotenkin vaan sitten loppujen lopuksi tulee sellainen tunne että kannattaako mikään... tuntuu että työttömyys on kohtalo oli ammatti mikä hyvänsä.

jos nyt edes pääsee mihinkään opiskelemaan... lähin aikuiskoulutus paikka sijaitsee 100km päässä.. eli koulutuksenkin pitäis olla sen laatuista ettei lähiopetusta mieluiten olis kun kerran viikossa...

jatkan murehtimista...
 
Miten syrjässä sinä oikein asut, jos lähimpään aikuiskoulutuspaikkaan on 100 km? Mitä töitä sillä paikkakunnalla sitten oikein on? Mites oppisopimus jossain paikallisessa yrityksessä?
 
Mä joudun kans terveydellisistä syistä vaihtamaan ammattia.

Ammatinvalintapsykologin juttusille olen menossa. Epätoivo on, kun joka alalta viskataan työntekijöitä ulos. En tiedä mitä kannattaa opiskella. En halua enää tässä iässä opiskella jos tiedän sen olevan täysin turhaa.
 
Täytyypä sanoa ettei täällä ole juuri mitään töitä. Lähinnä lääkärit, sairaanhoitajat ja lähihoitajat työllistyy. Miehet aikalailla johonki metalli hommiin.

Muutto ei onnistu. Mies ei suostu ja olishan se älytöntä tässä vaiheessa muuttaa kun kuopus aloitti juuri eka luokan ja esikoinenkin alkanut vihdoinkin pärjäämään koulussa. Nyt ei uskalla tehdä mitään radikaalia muutoksia.
 
No jos työttömyys on kohtalo kumminkin niin sittenhän kannattaa opiskella sitä mistä tykkää. Työmahdollisuudetkin paranee kun motivaatiota löytyy ihan erilailla.

Ainiin, mutta eihän sua kiinnosta mikään eikä mikään kannata.
 
Ongelma on lähinnä se etten tiedä mikä on se mikä mua kiinnostaa kaikista eniten jos lähetään asiaa pohtimaan ihan vaan siitä näkökulmasta että mikä kiinnostais. On niin monia eri juttuja mitkä kiinnostaa....
 
Mulle tulossa uudelleenkoulutus terveydellisistä syistä enkä tidä mitä haluaisin opiskella. Oppisopimuksella jotain mutta aika paljon on vaivojakin ettei oikein mitään voi tehdä... turhaan varmaan edes opiskelisin..
 
Jos teidän kunnassa pääsee perhepäivähoitajaksi ilman koulutusta, niin olisiko mahdoton ajatus pyrkiä siihen työhön?

Itseasiassa tein viimeiset 12kk määräaikaisena työtä perhepäivähoitajana. Nyt vaan ei enää kunta voinut jatkaa työsopimusta kun on lomautuksia tulossa ja kunnalla menee muutenkin tosi huonosti, ei oo rahaa kunnalla. Että nyt sitten sen takia työttömänä. Pph:n töitä jatkaisin mieluusti jos vaan niitä olisi.
 
Ongelma on lähinnä se etten tiedä mikä on se mikä mua kiinnostaa kaikista eniten jos lähetään asiaa pohtimaan ihan vaan siitä näkökulmasta että mikä kiinnostais. On niin monia eri juttuja mitkä kiinnostaa....

No jos teet listan niistä kaikista kiinnostavista asioista ja sen jälkeen rankkaat sen listan sen mukaan, miten hyvät työllistymismahdollisuudet jokaisessa eri ammatissa ovat?

Tämän jälkeen voikin aloittaa koulutusten keston/ominaisuuksien sekä sisäänpääsymahdollisuuksien tarkastelun.
 

Yhteistyössä