uusavuttomuuden huipentumia!

  • Viestiketjun aloittaja avutonko
  • Ensimmäinen viesti
päivää
Siskoni on 30-vuotias, eikä osaa vieläkään nostaa rullaverhoja ylös.
Alaspäin saa kyllä vedettyä.
Soittelee myös usein ja kyselee lettutaikinan ohjetta.
Varsinainen vatipää. =)
 
Nipsukka
Mun serkku on soittanut vauvalleen kaksi kertaa ambulanssin. Ekalla kerralla sillä oli hikka ("apua, mun vauva ei saa henkee!") ja tokalla kerralla vauvan kakka oli mustaa koska vauva oli saanut ekaa kertaa mustikkasosetta ("mun vauva kakkaa verta") :headwall:. Jos valmisruokapurkit loppuisi kaupasta, niiden vauva kuolisi nälkään. Kerran se kysyi multa kun soseutin kukkakaalia meidän vauvalle että "ai, saako vauvalle muka antaa ihan tavan kukkakaalia?" :headwall:.
 
mehiläinen
Ystäväni ei osaa käyttää tölkinavaajaa, siis sitä tavallista perusmallia. Joutuu aina ostamaan säilykkeet sellaisissa tölkeissä joissa on se rinkula avaussysteemi
 
kirsi
Alkuperäinen kirjoittaja mehiläinen:
Ystäväni ei osaa käyttää tölkinavaajaa, siis sitä tavallista perusmallia. Joutuu aina ostamaan säilykkeet sellaisissa tölkeissä joissa on se rinkula avaussysteemi
voi raukkaa! ja entäs kun ne rinkulat jä vielä yleensä käteen, mulla ainaki :D
 
mehiläinen
Alkuperäinen kirjoittaja kirsi:
Alkuperäinen kirjoittaja mehiläinen:
Ystäväni ei osaa käyttää tölkinavaajaa, siis sitä tavallista perusmallia. Joutuu aina ostamaan säilykkeet sellaisissa tölkeissä joissa on se rinkula avaussysteemi
voi raukkaa! ja entäs kun ne rinkulat jä vielä yleensä käteen, mulla ainaki :D
pari kertaa on puukolla kuulemma tölkit auki saanut. Ei ole helppoa ei!
 
maatuska
Alkuperäinen kirjoittaja css:
Aikoinaan kun oltiin hoitsukoulussa kotitaloustunnilla, mun kaveri luuli, et perunamuusiin jätetään ne keitinvedet ja muussataan vaan... köksänoppa oli vähän hiilenä, ku tuli vesimuusia..
Kaveri sano et ei se voi tietää, kun ei sen äiti oo koskaan tehny muusia... uusavuttomuutta 2 sukupolvessa?
kyllä toi vesimuusi on ihan oikea ruoka ja mm. ennen kun kaikkia maidottomia tuotteita oli, allergikoille muusi tehtiin veteen. Ainakin meillä talouskoulussa joskus muusi tehtiin tarkoituksella veteen
 
Alkuperäinen kirjoittaja mehiläinen:
Ystäväni ei osaa käyttää tölkinavaajaa, siis sitä tavallista perusmallia. Joutuu aina ostamaan säilykkeet sellaisissa tölkeissä joissa on se rinkula avaussysteemi
:wave: :LOL: Minä olin ihan samanlainen. Vasta noin vuosi sitten viimein tajusin miten se toimii.. :ashamed: Tietenki sitte mies osti just lidlistä sellasen teknisemmän aukasijan, jota en sitten osannut käyttää. Yksi kerta sitten tein (pari kk sitte) pizzaa ku kaveri oli kylässä ja mistään ei löytynyt sitä vanhanaikasta ja rikoin sitte sen uuden. Likan lähetin sitte hakemaan naapurista kaverilta lainaan ja se toi toisen sellasen teknisemmän värkin. En uskaltanu sen kans värkätä etten hajota muidenki laitteita. Puukolla sitte rei'itin purkit.. :whistle: :ashamed: jep, antaudun armoillenne! :LOL:
 
css
joo, mut kyl se yleisimmin veteen tehdään..kyllä mäkin tiedän et voi tehdä veteen..mut tiedän myös et tehdään maitoon, jota mun kaveri ei tiennyt, koska äitinsä laitto ruoaksi ranskalaisia yms. Kaveri oli sillon 20 eikä ollut koskaan kuullutkaan, että muusiin laitettas maitoa..
 
Muussimamma
Alkuperäinen kirjoittaja maatuska:
Alkuperäinen kirjoittaja css:
Aikoinaan kun oltiin hoitsukoulussa kotitaloustunnilla, mun kaveri luuli, et perunamuusiin jätetään ne keitinvedet ja muussataan vaan... köksänoppa oli vähän hiilenä, ku tuli vesimuusia..
Kaveri sano et ei se voi tietää, kun ei sen äiti oo koskaan tehny muusia... uusavuttomuutta 2 sukupolvessa?
kyllä toi vesimuusi on ihan oikea ruoka ja mm. ennen kun kaikkia maidottomia tuotteita oli, allergikoille muusi tehtiin veteen. Ainakin meillä talouskoulussa joskus muusi tehtiin tarkoituksella veteen
Toki muusin voi tehdä myös veteen, mutta tuskin oli tarkoitus, että sinne jätetään KAIKKI keitinvesi... Tulee aika litkua.
 
eips
mun uusavuttomuutta oli 20 vuotta sitten paistaa valurautapannulla ilman rasvaa silakkapihvejä. sekä tein marjapuuroa ja sihtasin sen mehun viemäriin. näin myös käynyt joskus makaroonin kanssa et joutuivat muualle kuin kattilaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Pullanleipoja lämmitti maitoa vähän liian kuumaksi, kaatoi sen pois ja alkoi lämmittää uutta.
:LOL: Ihana!

Kyllä minäkin olen monta kertaa kämmännyt ja erehtynyt. Tein joskus äitienpäiväkakkua, laitoin kaikkia aineita tarkasti oikean määrän, mutta silti se kakku ei kohonnut uunissa pajon yhtään. No, tein uudestaan, oikein huolellisesti sekoitin jauhot, ja ei vaan kohonnut sekään kakku. Sitten äiti tuli hätiin, ja ensimmäisenä kysyi, että vatkasinko munat ja sokerin vaahdoksi. Minä oli tietty sekoittanut ne kaikki kerralla. Ihan hyvät kakkupohjat ne oli, ei mitään kovia tai silleen, mutta tosi pieniä.
 
on
meitin naapuri kyselee aina tuossa pihassa, ettö miten sie kannoit tuota esikoista kun ootin toista (siis kun maha on iso ja toinen lapsi sen reilut 1v) ja sitten et mites sit kannoit, kun oli 2 pientä ja ootit? hän ei osaa itse keksiä miten kantais!
sit samanen akka ( 30vee tai yli) kysy et onkohan meidän PIIP ihan kunnossa nyt kun se ei suostu tulee keinusta pois....kun yleensä tulee aina pois mielellään...
 
Menin yhtenä päivänä tankkaamaan, mutta jouduin odottamaan omaa vuoroani, kun edessäni tankkasi muínulle tuntematon nainen. Odotin ja odotin, että tämä saisi tankattua... Yhtä äkkiä tämä nainen alkaa pomppimaan sinne tänne kesken tankkauksen. Olin ihan, että :eek: mitä tuo nyt tekee.. Sitten se alkaa huitomaan minulle, ja huutaa, että tule apuun!
Minä sitten menen siihen ja tämä nainen sanoo että: Lue sinä mittaria, kun minä tankkaan...
Ookkei, minähän luin mittaria... :whistle: Sitten kysyin, että millä summalla sinä tankkaat, että sanonko stop, kun on se summa vai mitä minä tätä nyt luen?
Nainen sanoo: ei tietenkään, kun sanot sitten kun mulla on tankki täynnä! :whistle: Just. Minä sitten että eihän sitä tästä mittarista näe ja nainen hyvin hämillään, että no mistä ihmeestä minä sitten tiedän milloin minulla on tankki täynnä?
Öö, eiköhän se pistooli sitten napsa...

Nainen oli niin kiitollinen avusta, että kääntyi vielä tiellä takaisin kiittelemään, kun hän ei muuten ilman apuani oisi saanut mitenkään tankkia täyteen. :D
Oli kyllä aikas huvittava tilanne.
Naisella oli ollut korttikin jo reilut 10 vuotta, mutta kun heillä kuulemma mies aina tankkasi ja nyt heille oli tullut riitaa niin nainen joutui itse tankkaamaan. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lumiina:
Menin yhtenä päivänä tankkaamaan, mutta jouduin odottamaan omaa vuoroani, kun edessäni tankkasi muínulle tuntematon nainen. Odotin ja odotin, että tämä saisi tankattua... Yhtä äkkiä tämä nainen alkaa pomppimaan sinne tänne kesken tankkauksen. Olin ihan, että :eek: mitä tuo nyt tekee.. Sitten se alkaa huitomaan minulle, ja huutaa, että tule apuun!
Minä sitten menen siihen ja tämä nainen sanoo että: Lue sinä mittaria, kun minä tankkaan...
Ookkei, minähän luin mittaria... :whistle: Sitten kysyin, että millä summalla sinä tankkaat, että sanonko stop, kun on se summa vai mitä minä tätä nyt luen?
Nainen sanoo: ei tietenkään, kun sanot sitten kun mulla on tankki täynnä! :whistle: Just. Minä sitten että eihän sitä tästä mittarista näe ja nainen hyvin hämillään, että no mistä ihmeestä minä sitten tiedän milloin minulla on tankki täynnä?
Öö, eiköhän se pistooli sitten napsa...

Nainen oli niin kiitollinen avusta, että kääntyi vielä tiellä takaisin kiittelemään, kun hän ei muuten ilman apuani oisi saanut mitenkään tankkia täyteen. :D
Oli kyllä aikas huvittava tilanne.
Naisella oli ollut korttikin jo reilut 10 vuotta, mutta kun heillä kuulemma mies aina tankkasi ja nyt heille oli tullut riitaa niin nainen joutui itse tankkaamaan. :D

Eikä... :LOL:
 
Pikkusiskon poikakaveri muutti just opintojen perässä pois kotoa eikä osaa tehdä MITÄÄN ruokaa. Ei edes paistaa kananmunaa tai perunoita keittää. Ja kynnys on korkeella opettelemiseen, joten ostaa vähillä rahoillaan eineksiä kaupasta :whistle:

Ja yks kaveri paistoi joskus jauhelihaa mikrossa. Kelas että säästää tiskiä kun tuuppaa vaan jauhelihatoosan mikroon täydelle teholle vartiksi :xmas:
Haju oli hirvittävä... Ei edes sitä päällysmuovia poistanut..
 
juu
Mun kaveri teki munapasteijoita, ja soitti hädissään että mikä vikana kun munat ei pysy pasteijan sisällä. Ei ollut kuulemma keittänyt niitä...

Olin firman ruuanlaittokurssilla ja yks kolmekymppinen muija kysyi että mistä tietää milloin vesi kiehuu... Hänen piti lisätä pasta kiehuvaan veteen. Voi elämä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja pööh:
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Kesällä oli pitkä sähkökatkos ja kaverin kanssa sitten mietittiin, että millhän noille lapsille saisi äkkiä jotain näppärää ruokaa. Kaveri siihen, että otetaan pakkasesta ruokaa ja laitetaan mikroon sulamaan.


no tuo menee ajattelemattomuuden piikkiin. itelle käynyt samanlaisia kämmejä kun sähkökatko yllättäny. samaten et kun puhuu puhelimessa niin voi sanoo et puhelin hukassa. tai sakset kädessä ja silti hakee niitä. jne.
Juu, oon kans kerran sähkökatkon aikana tuumannu miehelle et mitäs jos katottas vaikka telkkaria kun ei kerran sähköjäkää oo

|O

Ja olin tosissani :ashamed:
 

Yhteistyössä