Uudet vai käytetyt vaatteet lapsille / Kirppis vai ale?

09.07.2008
173
0
16
Miten on, ostatko mieluummin lapsellesi / lapsillesi uusia vai käytettyjä? Onko järkeä ostaa kirppikseltä kun alesta saa uusia melkein samaan hintaan? Varsinki kun vertaa uusien ja huuto.netin hintoja?
Löysin nimittäin parin nettikaupan tosi hyvät alet, ja kun niitä vertaa mitä olen huuto.netistä lapsille vaatteita huutanut niin joissain vaatteissa ei mitään järkeä käytettyjä ostaa, ihan harmittaa :kieh:

Enemmän tulee ostettua käytettyä netin kautta.En jaksa lähteä penkomaan aleja ja kun useasti tulee ostettua käytettynä isompi kasa niin ei kovin paljoa sitten enää alesta tarvitse.

Ja alet on aina silloin kun mun lompakko on sitä mieltä että sieltä ei osteta kenellekään mitään |O

Serkkujen vanhat hyödynnetään, jonkun verran tulee aina lahjaksi vaatetta. Millonhan olen edes ostanut lapsille vaatetta... En jaksa muistaa. Taisi olla keväällä, kun tartti saada tummat kuteet hautajaisiin.

Ei siis tullut aleshoppailtua.

Useimmiten ostan kirpparilta hyvä kuntoista ja ehjää ja en maksa niistä niin paljon että mitä liikkeessä uutena maksaisi. Mutten myöskään osta huonokuntoisen näköistä ja rikkinäisiä. Pitää kattoa vähän mitä ostaa ni kirppariltakin löytää halvalla uuden veroista.

Ostan sekä alesta että normaalilla hintaa sekä kirppareilta yhtälailla =)

Huutiksesta huutelen jos ei kokoa saa kaupasta ( meillä yhteen suuntaan 42 km lähimpään isompaan kaupunkiin ) sekä joitain vanhempia vaatteita joita ei niin vain enää saa, hinnalla millä hyvänsä, jos se siitä kiinni on :D

Alkuperäinen kirjoittaja Äippäliinix3:
Miten on, ostatko mieluummin lapsellesi / lapsillesi uusia vai käytettyjä? Onko järkeä ostaa kirppikseltä kun alesta saa uusia melkein samaan hintaan? Varsinki kun vertaa uusien ja huuto.netin hintoja?
Löysin nimittäin parin nettikaupan tosi hyvät alet, ja kun niitä vertaa mitä olen huuto.netistä lapsille vaatteita huutanut niin joissain vaatteissa ei mitään järkeä käytettyjä ostaa, ihan harmittaa :kieh:

Kun lapset vauvoja ja leikki-ikäisiä niin paljon kierrätettiin tuttujen ja sukulaisten kanssa ja aika harvoin tuli ostettua itse uusia vaatteita jos ei lasketa sukkia ja alushousuja.
Sitten tuli kasvun myötä kausi jolloin ostetaan nyt uutta molemmille ja alesta tietty niin paljon kuin mahdollista. Mutta nyt kun ovat teini-iässä niin kirppareilta tekee yllättäen myös erikoisia löytöjä esim. tiettyjen joukkueiden nimikkopaitoja etc. Lisäksi mukavana plussana että vanhemmat voivat käyttää teinien hylkäämiä vaatteita ja kenkiä kun ollaan kaikki melkein samankokoisia.

parempia vaatteita ostan uutena ja ihan koti käyttöön mieluiten käytettyjä
usein vaan huomaa että täälläkin palstalla kirpputorilla kaikki hakee melkein uuden veroista vaatetta ja tarttis olla melkein ilmaisia, eli jos haluaa hyviä vaateita miksi ostaa niitä kirpputorilta koska suurin osa kumminkin käytettyjä vaatteita vaan ale tankoja penkomaan ja etsimään ne paremmat vaatteet sieltä ja kirpputorilta sitten ostamaan niitä piha/koti vaatetta!

Minä olen huomannut että noille isommille löytää kirppikseltä hyviä vaatteita tosi edullisesti, esim meidän 14 ja 8v pojille löysin vasta uudenveroiset puserot ja sopivasti kuluneet farkut 0,50e kipale, eipä löydy pikkuisille sen hintaisia ja pojat oli tyytyväisiä :p kerrankin äiti oli löytänyt kunnon vaatteet!

Sekä että. Riippuu vähän tarpeesta. Nuo isot jotka käyttää 170cm/36-38 kokoa harvemmin kirpulta mitään kivaa löytää, joten uusia yleensä ostetaan. Keskimmäiselle löytää sekä että, mutta olen kirpuilla kyllä aika "vaatia" sillä ihan mitä sattuu en huoli. Pienimmille löytää hyviä myös kirpulta, mutta eipä niitä kaikkia uusia ihanuuksiakaan voi ainakiertää. Alesta ostan, jos vastaan tulee joku mieluinen, mutta varsinaisesti en lähde aleja kierteleen. Muutenkin ostan yleensä vaatteet vain tarpeen mukaan ja tarvetta vastaavia. Maalla ei tule mieleen ostaa pellolle ja traktorihommiin uusia, vaan sinne kelpaa huonompikin kirppis tai kierrätysvaate. Koulu on sitten erikseen ja juhlavaatteet yms. Kotopihassa kelpaa kans sellainen, mitä ei todellakaan tarvi varoa.

Mieluiten kirppikseltä. Jos ei sieltä löydy niin sitten uutena. Mä saan huomattavasti paremmat kiksit kun löydän kirpparilta jotain hyvää ja halpaa itselleni tai pojalle =)

Uutena alesta. Ainoastaan sadevaatteita olen kirpputorilta ostanut lelujen ja huonekalujen lisäksi. Mun lastenvaatemaku ei värien osalta vastaa massoja. Mikä on sinistä, sinistä, harmaata ja mustaa pikkupojille. Ainakin kun esim nettiä katsoo...

Kirpparilta tulis ostettua varmaan suurin osa. Just eilen kävin parilla kirppiksellä ja jo ennakkoon siel kattelin vaatteita/vaunuja yms ja kyl oli vaatteet melkeen uuden verosia. Euron pari makso kipales, kyl niitä raskis jo ostella :p

Pienillä on suurin osa käytettyä vaatetta, tytölle alle 1v ostan kirppareilta ja huutiksesta, poika 3v saa kahdelta tutulta vaatetta ja isoille pojille 11 ja 12v tarviikin olla kaikki uutukaista ja viimesen päälle. Oikeastaan nautin kun saan ostella käytettyjä vaatteita noille pienille, säästyy rahaa ja luontoa.

Yhteistyössä