uudestaan raskaaksi että ei tartte mennä töihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sipu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Sipu"

Vieras
onko muita sellaisia jotka ajattelevat että tulisivat hoitovapaalla nopeasti raskaaksi ettei tarttisi mennä välissä taas töihin?

itsellä 1v8kk kotona oloa takana, töihin tarttis mennä vasta ens vuoden syksyllä mut toivoisin että toinen lapsi tulisi pian ennen kuin hoitovapaa loppuu ettei tarttis mennä ainakaan vielä töihin. ja kylhän se helpottas rahatilannetta jos pääsis äippälomalle ja olis pienempi ikäero muksuilla.

oon ollut aiemmin aika työhirmu mutta nyt kotona ollessa tuntuu että sinne ei ole todellakaan mikään kiire mennä takas. oikeastaan ei yhtään edes tällä hetkellä kiinnosta koko työpaikka. ehtiihän sitä töitä tehdä vielä vuosikymmeniä.

onko muita joilla vastaavia ajatuksia..

Me toivotaan lapset pienellä ikäerolla. Mielestäni ei olisi mikään järki käydä hetken töissä ja jäädä taas pois. Mieluummin kaikki putkeen ja sitten pysyvästi työelämään.

Jostain syystä lähes kaikki tuntemani nuoret lapsiperheet tekevät juurikin niin ettei käy välissä töissä.
Ensimmäinen lapsi n.1,5v niin sitten uusi tulemaan.

En tiedä mikä siinä on hyvää tai huonoa, ilmeisesti jotain hyvää kun niin usein samaa kaavaa käytetään.

Onhan se helpompaa kun ei tarvitse esikoista viedä välissä hoitoon. Just kun tottusi siellä olemaan ni taas jäisi kotiin äipän ja pikkusisaruksen kanssa. Tämä on ainakin yksi asia, joka itsellä on vaikuttanut päätökseen.

Mun lapsuuden ystävä tehnyt juuri noin 4 lasta, mutta nyt tuli pakko sitten eteen kun nuorinkin täytti viime vuonna 3 ja miehellä ollut varaa elättää koko perhettä ja lapsia ei kuulemma enää tule. Meni opiskelemaan kun ei ollut ammattia lainkaan kun ei ole ehtinyt töissäkään olemaan kun ensimmäisen sai jo 18-v, mutta tyhjää parempi.

No, me toivotaan toista lasta alulle mahd. pian. Yritys on aloitettu ja olen hoitovapaalla syksyyn 2013. Eli toivoisin, ettei tarvisi mennä välillä töihin. Mutta ei me lasta siksi haluta, ettei mun tarvis mennä töihin :) Tän nykyisenkin kannalta olis kivampi, ettei tarvis välillä käydä vähän hoidossa ja sit palata kotiin, jos pikkusisarus tuleekin myöhemmin maailmaan.

Ihan jo työnantajankin näkökulmasta mielekkäämpää tehdä lapset putkeen ilman, että välissä tulee vähäksi aikaa töihin. Se, että välissä käy vähän aikaa töissä aiheuttaa monella työpaikalla sijaisongelman.
Ja kyllä itse olen tehnyt 4lasta putkeen. Työnantaja on ollut tyytyväinen kun on samalla työntekijällä tuurannut koko mun poissaolo ajan. Kesän jälkeen takaisin työelämään 7vuoden tauon jälkeen :-)

[QUOTE="vieras";26379112]Ihan jo työnantajankin näkökulmasta mielekkäämpää tehdä lapset putkeen ilman, että välissä tulee vähäksi aikaa töihin. Se, että välissä käy vähän aikaa töissä aiheuttaa monella työpaikalla sijaisongelman.
Ja kyllä itse olen tehnyt 4lasta putkeen. Työnantaja on ollut tyytyväinen kun on samalla työntekijällä tuurannut koko mun poissaolo ajan. Kesän jälkeen takaisin työelämään 7vuoden tauon jälkeen :-)[/QUOTE]

7 vuotta on vielä lyhyt aika kun voisi olla 4 kanssa kotona sen 3 vuotta per mukula ja siihen päälle odotusajat.

Yhteistyössä