Ei raskaaksi hakeutumalla siirrä työttömyyttä ym.. sanoi työkkärin täti minulle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti04
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28376955]Sun ei varmaan ainakaan kannata niihin rakennusmaalauskursseille menä nyt raskausaikana kun monet maalit ja muut ovat sellaisia ettei nitä raskaana ollessa suositella hengitettävän.
Mitä jos hakisit hoitovapaalla ollessasi aikuiskoulutukseen jolloin opiskellaan parina iltana viikossa koulussa ja muuten itsenäisesti. Isä hoitaisi lasta niinä iltoina ja vosit varmaan nostaa opintotukeakin jos saat tarpeeksi opintopisteitä. Ja sitten opintojen loppupuolella hakisit työharjoittelupaikkaa sellaisesta yrityksestä johon haluaisit töihin jatkossa. Kelpaisikohan tämä suunnitelma työkkärissä?[/QUOTE]

Lisäisin vielä että tämä suunnitelma vaati tietysti sen että lapsi on ns. helppo ja nukkuu illat että on sitä opiskeluaikaa.

Inhottavia tollaiset eukot, mutta ne kannattaa jättää omaan rauhaan.... Itse olen myös ammatiton ja tyätän ensikuussa 25. Työttömänä työnhakijana ollut monta vuotta, välissä pari raskautta.... Nyt viimeisimmän aikana aloitin aikuispuolella puutarhakoulussa, koulu on monimuotona ja kuussa on viisi lähiopiskelupäivää, nekin vapaaehtoisia koska olen näyttöihin valmistavassa koulutuksessa... Tämä kakkonen syntyi 5.3 ja neljä viikkoisena oli minun mukanani koulussa kun parina päivänä siellä olin... Tyttö kun nukkuu hyvin päivällä niin helppo olla koulussa, ens kuussa tavoitteeni on olla ainakin kolmena päivänä niistä viidestä... Kaikkialla tämä ei onnistu mutta vauva on tuolla ainakin toivotettu tervetulleeksi :) ahkerasti yritän opiskella myös itsenäisesti jotta valmistuisin 2014 syksyllä... Minulle ei ole onneksi noin kauheasti sanottu, on vain tiedusteltu että miksi vaihdoin opiskelu paikkaa paria kuukautta ennen laskettua aikaa, minä vaan totesin topakasti: jotta voisin opiskella vauvan kanssa ja valmistua nopeammin! Stemppiä sinulle!

Yhteistyössä