uudelleen synnyttäjät! koska olette tunteneet ensipotkut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yön utu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

yön utu

Jäsen
26.02.2010
574
0
16
niin, toista tai siitä eteenpäin potkut voi tuntea aikaisemmin..koska siis olette tunteneet heiveröiset ensipotkut? minkälaisessa tilanteessa?

samalla kysyn koska on ensimmäiset sydänäänet saatu kuuluviin, joko neuvolassa tai kotidopplerilla?

T: yksi malttamaton mamma :heart:

13 Viikolla, ja heti ekasta ja toisesta. Tästä kolmannesta vasta viikolla 16-17, mutta ultraaja sanoi, että se onkin ihan vakio, kun on istukka etuseinässä. Kuulemma melkein voi sanoa, että etuseinässä on, jos ei kovin montaa viikkoa ennen rakenneultraa ole tuntenut liikkeitä (joskus 20-22 viikoilla). Istukka on niin iso kakku, että vaimentaa tehokkasti eteen tulevat (ne jotka tuntee parhaiten) liikkeet ja siksi tuntee vasta myöhemmin.

Musta tuntui jo viikolla 12 tai 13. Nyt joku sanoo että vaan kuvittelin.. Mutta vannon että tuntui ainakin potkuja mun mielestä.
Ekassa tuntui muistaakseni vk 17 tai 19.

Pitkä tyttö syntyi että en tiedä oliko koolla merkitystä..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
eilen pullistelit mahaa ja nyt kysyt jo potkuja.. odotahan joku viikko..molempia.. ;)

kai mulla on oikeus nauttia mun raskaudesta ihan niinkuin itse haluan? ärsyttää kun pitää tulla joka ketjuun harmaana vittuileen. tuun sit kertoon sulle jos tää sattuu keskenmeneen tai muuta ikävää niin saat taas vittuilla ja saat hyvän mielen.

Alkuperäinen kirjoittaja yön utu:
eilen pullistelit mahaa ja nyt kysyt jo potkuja.. odotahan joku viikko..molempia.. ;)

kai mulla on oikeus nauttia mun raskaudesta ihan niinkuin itse haluan? ärsyttää kun pitää tulla joka ketjuun harmaana vittuileen. tuun sit kertoon sulle jos tää sattuu keskenmeneen tai muuta ikävää niin saat taas vittuilla ja saat hyvän mielen.

molemmat vaan on faktaa noilla viikoilla vauva ei mahaa kasvata eikä potkut tunnu...

molemmat vaan on faktaa noilla viikoilla vauva ei mahaa kasvata eikä potkut tunnu...

joo. no sitten se on turvotusta, aivan sama mulle, hankala olo joka tapauksessa. sulle sillä näyttää enemmän olevan merkitystä. ja kai mä saan kysellä koska niitä potkuja voi alkaa odotteleen? mitä sekin on sulta pois..tai niin..toisten onni aina on itseltä pois. mahtava elämä sullakin.

tee palvelus ja älä kommentoi enää mun ketjuihin. en tosiaan nyt jaksa mitään vittuilua, tai jos se sun mielen tekee paremmaksi niin tervetuloa.

joo. no sitten se on turvotusta, aivan sama mulle, hankala olo joka tapauksessa. sulle sillä näyttää enemmän olevan merkitystä. ja kai mä saan kysellä koska niitä potkuja voi alkaa odotteleen? mitä sekin on sulta pois..tai niin..toisten onni aina on itseltä pois. mahtava elämä sullakin.

tee palvelus ja älä kommentoi enää mun ketjuihin. en tosiaan nyt jaksa mitään vittuilua, tai jos se sun mielen tekee paremmaksi niin tervetuloa.

no eihän se haittaa jos kysyy millon tuntenu niitä potkuja! :D ei se sitä tarkota jos kysyy millon ihmiset niitä alkanu tuntee, että ite on niitä tuntemassa. Ja vaikka oliski niin mitä väliä sillä on. Ap:lle onnea vaan odotukseen :)

otatpa herkillä itseesi

alkaa vaan pikkuhiljaa vituttaan tollaset idiootit joilla mikään ei koskaan ole hyvin ja joka kerta kun joku jotakin hehkuttaa pitää tulla vinoilemaan. joka ikiselle aloitukselle näyttää jostain syystä kertyvän näitä.

Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Alkuperäinen kirjoittaja Heffalump:
rv 10 tunsin tokasta :heart:

En usko!

Olin ultrassa sillon ja en nähny monitoria. Kysyin kätilöltä että onko mahdollista tuntea vielä ja sanoin millon tuntu ja missä kohdassa, niin kätilö sanoi että potku se oli. Eihän ne tietenkään mitään kunnon potkuja ollu, vaan sellasta "hivelyä" ei tosiaankaan tuntunu joka päivä. Siinä rv 14-15 rupes tuntumaan kunnolla.

No ekasta raskaudesta tunsin liikkeet viikolla 14+5 ja ne oli sellaisia kuplimisia ja tönäisyjä. Istukka takana.
Toisessa raskaudessa potkut/liikkeet tuntui jo viikolla 11+2 ja taaskin istukka takaseinässä.

Tosi ajoissa liikkeet. Kyselin neuvolassa ja sanoi, että jos tuntee oman kehon ja osaa kuunnella, niin ne voi todella tuntea. Ihanaa tämä. Tosin sydän äänet kuulin ekassa raskaudessa vasta viikolla 14 ja toisella viikolla 13 :) Onnea odottajille !! <3

Yhteistyössä