uskovaisuudesta,uskovaisista ja homoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wicked Mary
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Wicked Mary

Aktiivinen jäsen
04.05.2006
10 467
3
36
Hevonkuusikko
Mulla on ollut aivan käsittämättömän hyvä onni tavata ja tutustua useampaakin eri tavalla uskovaa ihmistä...ja mun lähimmistä ystävistä löytyy helluntailainen ja JT . Ensin mainitun olen tuntenut 13 vuotiaasta asti ja puolittain kasvanut heidän perheessään jossa äiti oli (on) harras helluntalainen, ja ihana ihminen. Ystävänikään ei ollut löytänyt Jeesusta siihen aikaan kun tutustuttiin ja aiheutti monet harmaat hiukset äidillensä, joka kuitenkin rakasti tytärtään vaikka ei hyväksynyt kaikkia tämän tekoja. Aikanaan ystäväni löysi Jeesuksen ja muuttui kovastikin, tavallaan, toisaalta ei, sanotaan niin että perusluonne oli sama kuin ennenkin, mutta valinnat erilaisia kuin aiemmin. Aikuistuttuaan ystäväni vietti moninaiset vuodet lähetystyössä Indonesiassa, ja on siellä nytkin. Hän on varmaankin yksi vakaumuksellisimmista helluntalaisista mitä voi kuvitella, ja todellakin ajattelee esim. homoseksuaalisuudesta kuten esim. Grace, mutta hän on myös yksi lempeimmistä ja myös huumorintajuisimmista ihmisistä mitä ikinä olen tuntenut. Monet keskustelut ollaan käyty uskon asioista, ja eri mieltäkin ollaan oltu, ja ollaan, mutta ystävyyttä se on ainoastaan vahvistanut.

JT ystäväni on ilmeisesti aika avarakatseinen JT, vaikka mielellään uskostaan kertookin, mutta sanoo myös ettei kukaan ihminen tiedä mikä on se ainoa oikea tie, eikä ole ihmisen tehtävä tuomita muita jotka elävät toisin, tärkeintä on että omassa elämässään toteuttaa Jumalan tahtoa ja että toimii omantuntonsa mukaan. Myös hän on yksi viehättävimmistä persoonista joita tunnen.
Kumpikaan näistä uskovista ystävistäni ei ole mua hylännyt vaikka kääntymystä ei ole odotettavissa.

Muutama hyvistä ystävistäni on homoseksuaaleja, enkä mä näe mitään kummallista siinä että mulla on sekä uskovia että homoja ystävinä...
Koska itse olen hetero, en voi homoseksuaalisuutta ymmärtää, mutta en ole mielestäni mikään heittelemään kiviä kenenkään niskaan, ei sen enempää Jumala kuin kanssaihmisenikään ole mun tuomitsemistani vailla...homo ystäväni ovat ensisijaisesti ystäviä mulle, ei seksuaalisia olentoja.
Ja mitä tulee omiin lapsiini, kyllä mä toivon että jokainen heistä löytäisi puolisonsa vastakkaisesta sukupuolesta, mutta miten ikinä elämäänsä elävätkin, olen aina äiti lapsilleni, enkä voisi kuvitella heitä hylkääväni.

Ja jos joku ihmettelee profiilissani olevia "pirun sarvia", se kuvastaa mun luonnettani, en ole ajatellut asiaa uskonnolliselta kannalta.
Mun mielestä mitkään ulkoiset tunnusmerkit ei kerro ihmisen sisimmästä mitään, taitaa olla maailmassa aika paljonkin rikollisia ja pahantekijöitä joilla killuu risti/krusifiksi kaulassa.

Mä en tiedä miten hyvä tai huono kristitty mä olen...mä tiedän vaan että rukouksiini on vastattu monta kertaa kun on kaikki valo on tuntunut sammuvan elämästä.

Mullakin on lähi- ja tuttavapiirissä monenlaista uskovaista ja uskonnottomiakin. Omassa kolmihenkisessä perheessänikin oli aika, jolloin meillä oli kaikilla kolmella eri uskonto. On siis pakko ollut hyväksyä muutkin uskonnot kuin se omansa. Muuten ei olisi tässä porukassa yksinkertaisesti voinut tulla toimeen.

Mulla on myös lähellä homoja ja lesboja.Ei ole vielä tullut tilannetta, jossa joutuisin valitsemaan uskovaisen ystäväni ja homoseksuaalin ystäväni väliltä. Sen sijaan yksi ystävä jäi vuosien saatossa matkan varrelle...hän kun ei halunnut tuttavapiiriinsä vammaisia.

Mä olen omassa uskossani vahva ja olen onnekas, kun uskoni ei esitä mitään erityisiä vaatimuksia. Homot, lesbot, vammaiset, tyhmät, viisaat, sinisilmäiset, pitkät, lyhyet, lihavat, laihat, mustat ja valkoiset...kaikki he sopivat mun uskontooni.

Minä olen uskovainen. Enkä todellakaan voi ketään kivillä heitellä, enkä tuomita, mutta homoseksin harrastamista en hyväksy, koska Raamattu niin opettaa. Homot ihmisinä taas ihan eri asia en syrji enkä tuomitse. Voisin olla homolle/lesbolle ystävä. En sillä tavalla jaottele ihmisiä. Lapsiani en hylkäisi, vaikka eivät samaa sukupuolta olevaa löytäisi, kyllähän tuntuisi äitinä pahalta, mutta voisin vain rukoilla, että heille uskon tie vielä löytyisi.

Varmaan monen mielestä silti olen aika tiukkapipo, koska haluan ainakin yrittää noudattaa. Raamatun oppeja, vaikka kauas niistä varmaan tässä elämässä jäänkin.
Meille ei ole annettu tuomiovaltaa, mutta Raamattu kehottaa ojentamaan sisarta tai veljeä, joka menee väärille teille. Uskosta ulkopuoliset kuuluvat Jumalan tuomiopiiriin (jos näin voi sanoa) ei ihmisen.

Alkuperäinen kirjoittaja Casper:
Minä olen uskovainen. Enkä todellakaan voi ketään kivillä heitellä, enkä tuomita, mutta homoseksin harrastamista en hyväksy, koska Raamattu niin opettaa. Homot ihmisinä taas ihan eri asia en syrji enkä tuomitse. Voisin olla homolle/lesbolle ystävä. En sillä tavalla jaottele ihmisiä. Lapsiani en hylkäisi, vaikka eivät samaa sukupuolta olevaa löytäisi, kyllähän tuntuisi äitinä pahalta, mutta voisin vain rukoilla, että heille uskon tie vielä löytyisi.

Varmaan monen mielestä silti olen aika tiukkapipo, koska haluan ainakin yrittää noudattaa. Raamatun oppeja, vaikka kauas niistä varmaan tässä elämässä jäänkin.
Meille ei ole annettu tuomiovaltaa, mutta Raamattu kehottaa ojentamaan sisarta tai veljeä, joka menee väärille teille. Uskosta ulkopuoliset kuuluvat Jumalan tuomiopiiriin (jos näin voi sanoa) ei ihmisen.

voi jessus mitä lässytystä...

uskovaiset on mitä kaksnaamaisimpia ihmisiä mitä tiedän.. tarkoitan siis näitä kiihkoilevia.. mitä moni ei myönnä olevansa ;)

ollaan muka ymmärtäväisiä ja rakastavia ihmisiä, mutta silti ei hyväksytä erilaisuutta.. ottaa niin pattiin ku esitetään niin ihanaa ja lämmintä, jumala rakastaa kaikkia! jännä vaan että se jumala lakkaa rakastamasta jos satut jotenkin olemaan yleisestä poikkeava!

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
uskovaiset on mitä kaksnaamaisimpia ihmisiä mitä tiedän.. tarkoitan siis näitä kiihkoilevia.. mitä moni ei myönnä olevansa ;)

ollaan muka ymmärtäväisiä ja rakastavia ihmisiä, mutta silti ei hyväksytä erilaisuutta.. ottaa niin pattiin ku esitetään niin ihanaa ja lämmintä, jumala rakastaa kaikkia! jännä vaan että se jumala lakkaa rakastamasta jos satut jotenkin olemaan yleisestä poikkeava!
Mut voi kyllä luokitella omassa uskossani kiihkouskovaiseksi. Silti en allekirjoita väitettäsi.

Minusta on todella ristiriitaista että uskovaiset jos raamatun mukaan on suvaitsevaisia elä ja anna toisten elää ja käännä toinenkin poski niin sitte ollaan valmiita tuomitsemaan joku kuitenkin :/ missä se suvaitsevausuus on?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:

Mut voi kyllä luokitella omassa uskossani kiihkouskovaiseksi. Silti en allekirjoita väitettäsi.
En allekirjoita minäkään. Ja kylläpäs te olette suvaitsevaisia, kun heitätte lokaa sillä perusteella, että toinen on uskovainen. Siinä sitä kaksinaismoraalia on ollaan niin suvaitsevaisia ja hups uskovaisia ei suvaitakaan.

mä en ole kaksnaamainen. Myönnän ihan suoraan että en siedä kiihkoilijoita, suvaitsemattomia hihhuleita. Ystäväpiirissäni on paljon jumalaan uskovia, mutta he ihan oikeasti hyväksyvät erilaiset ihmiset, myös homot, täysin!

jokainen uskoo mihin tahtoo, mut mun mielestä on ärsyttävää jos uskoaan tyrkytetään muille tai että ei hyväksytä ketään vaikka toisin väitetäänkin.

Näin munki mielestä taikka et joku tietty ryhmä ihmisiä ei kelpaa siks kun ei vaan kelpaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
kuinka monta kiveä olet heittänyt koulusurmaajille? Tappajille? Pedofiileille? Avionrikkojille? Toisin uskoville? Jne

no luettelossa pedofiilit on sellainen ryhmä jota kohtaan on todella vaikea olla tuntematta vastenmielisyyttä...
vaan onko se sitten sitä kivien nakkelua, jos niin sinne lähti

Yhteistyössä