uskovaiset, taivaasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
En kyllä ymmärrä tuota taivashomma, että kuka sinne pääsee ja millä perusteella? Entäs jos on joku pikkuvauva tai kehitysvammainen, joka ei ymmärrä tästä elämästä vielä mitään ja kuolee niin mihin se sit menee? Ja onpas kiva kun vaikka nainen kuolee ja mies menee uusiin naimisiin niin taivaassa sitten kohdataan, ei miestä enää se vanha vaimo kiinnosta. Vai tavataanko siellä enää muita ihmisiä? Jotenkin ei nyt käy järkeen toi ajattelu vaikka kyllä uskonkin johonkin suurempaan. Uudestaan syntyminen ois helpompi hahmottaa.

Moi!

Kaikki pääsevät taivaaseen kunhan suvussa on Mormoni. Jos nimittäin oot mormonin sukulainen ja hän päättää jonkun jo kuolleen pakanasukulaisensa ottaa mukaan pitoihin, niin eikun rekisteröimään sukututkimuksen kautta seurakuntaan ja kas, sinne siirtyy ikuisen tulen puolelta tuokin sielu (ja koska päätös on luonnollisesti vain tämän kuolleen parhaaksi, se on ihan oikein välittämättä henkilön omasta elinajan vakaumuksestaan). Ja mormonien elämähän perustuu businekseen ja moniavioisuuteen, eli siellä sit taivaassa ainakin miehiä odottaa kokonainen vaimokatras taivaassa. Kuten olisi maanpäälläkin jo se haaremi, mutta kun laki pirulainen kieltää. Näin mua ovat ko. "uskoa" tunnustavat valaisseet asian autuutta. Toimii!! ? ;)

Toi se vasta mun mielestä pimeältä kuulostaakin, mutta kunnia heille siitä, että en ole koskaan heidän kuulleen tuomitsevan ketään "pakanaa", mikä on aika yleistä monissa suuntauksissa.

Intialaisten kanssa olen turissut tuosta "uudelleenkäynnistämisestä" ja se on arjessa jotenkin armollinen tuuma. Ei niin väljä, kun paahtaa vaikka ruuhkassa 8 päällä skootterilla, se on sit vain uusi alku jos napsahtaa, kuten Delhiläiset ystäväni ovat asian ilmaisseet :)

Tuohon aviomies ja -vaimo juttuun on Raamatussa ihan selkeä vastaus. Taivaassa ei naida, ,
eikä mennä miehelle siellä ollaan, kuin enkelit taivaassa.
Kaikki ei tosiaan pääse taivaaseen, vaan jotka uskoo Jeesuksen ristinkuoleman perusteella syntinsä anteeksi.
Ymmärtämättömistä sanon vaan mitä itse ajattelen, joka ei ymmärrä syntiä tekevänsä eikä ole ymmärystä valita, pääsee mielestäni viattomuudessaan taivaaseen.