Jos nämä ovat erillisiä, niin miksi kastetaan nimeen eikä monikossa nimiin? Esim. englanniksi sama onAlkuperäinen kirjoittaja vierailija:Isän nimessä merkitsee hänen nimensä, asemansa, valtansa, tarkoituksensa ja lakiensa hyväksymistä.Alkuperäinen kirjoittaja ap:tähän minäkin haluaisin tarkennusta. Samoin kun tuohon "Sana rististä on hullutus..."Miksi sana ristsitä olisi hullutus, jos Jeesusta ei ristiinnaulittu. Silloinhan pitäisi olla "sana paalusta on hullutus.."?Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:Miksi kaste pitää suorittaa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen?Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:Kolminaisuus: Onko Jumala kolmiyhteinen - kolme persoonaa yhdessä Jumalassa? Ei ole! Jumala, Isä, on "ainoa tosi Jumala" (Johannes 17:3; Markus 12:29). Jeesus on hänen Esikoispoikansa, ja hän on alamainen Jumalalle (1. Korinttilaisille 11:3). Isä on suurempi kuin Poika (Johannes 14:28). Pyhä henki ei ole persoona; se on Jumalan vaikuttava voima (1. Mooseksen kirja 1:2; Apostolien teot 2:18).Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:Sanaa "kolminaisuus" ei esiinny sellaisenaan, mutta vaikkapa ihan tämä tuttu lähetyskäsky Matteuksen evankeliumin lopustaAlkuperäinen kirjoittaja vierailija:Voisitko laittaa Raamatun kohtia joissa puhutaan kolminaisuudesta?Alkuperäinen kirjoittaja ap:ajattelinki tätä. Niin, Jumalan nimi voi olla Jahve, Jehova...Kuitenkin Hän on se, joka ON. Jumala on kolmiyhteinen, Isä, Poika ja Pyhä Henki.Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:JHWH eli JehovaAlkuperäinen kirjoittaja ap:Osaatko sinä? Ajattelen että sulla varmaan on jo joku valmis mielipide asiasta?Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:Osaatko sanoa mikä on Jumalan nimi?
28:17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Pojan nimessä merkitsee sitä, että tunnustaa Jeesuksen Kristuksen nimen, aseman ja vallan.
pyhän hengen merkitsee pyhän hengen osan ja toiminnan tunnustamista
Therefore go and make disciples of all nations, baptizing them in the name of the Father and of the Son and of the Holy Spirit,