Uskovainen paikalla, kysymyksiä voi heittää

  • Viestiketjun aloittaja uskis
  • Ensimmäinen viesti
jep
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Kolminaisuus: Onko Jehova kolmiyhteinen - kolme persoonaa yhdessä Jumalassa? Ei ole! Jehova, Isä, on "ainoa tosi Jumala" (Johannes 17:3; Markus 12:29). Jeesus on hänen Esikoispoikansa, ja hän on alamainen Jumalalle (1. Korinttilaisille 11:3). Isä on suurempi kuin Poika (Johannes 14:28). Pyhä henki ei ole persoona; se on Jumalan vaikuttava voima (1. Mooseksen kirja 1:2; Apostolien teot 2:18).
En tiedä, onko teillä Jehovan todistajilla tapana lukea Raamattua sillä tavalla, että lukisitte esim. jonkun luvun sieltä, ja miettisitte itseksenne, mitä siinä sanotaan? Sen sijaan, että lukisitte omia kirjojanne joissa viitataan yksittäisiin Raamatun jakeisiin. Suosittelisin sinulle esimekiksi Heprealaiskirjeen lukemista, tai ainakin ne ensimmäiset yhdeksän lukua. Siinä selitetään hyvin paljon Jeesuksen asemaa. Kirkkoraamatusta tietysti ;)
No laitappa sitten ne raamatunkohdat joissa puhutaan kolminaisuudesta.
Sellaista kohtaa ei ole. :)
Ei olekaan sellaista kohtaa, jossa mainittaisiin sana kolminaisuus. Mutta ei ole sellaistakaan kohtaa, jossa sanottaisiin, että Jeesus olisi Mikael.
:) Mahtavaa logiikkaa....
 
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Kolminaisuus: Onko Jehova kolmiyhteinen - kolme persoonaa yhdessä Jumalassa? Ei ole! Jehova, Isä, on "ainoa tosi Jumala" (Johannes 17:3; Markus 12:29). Jeesus on hänen Esikoispoikansa, ja hän on alamainen Jumalalle (1. Korinttilaisille 11:3). Isä on suurempi kuin Poika (Johannes 14:28). Pyhä henki ei ole persoona; se on Jumalan vaikuttava voima (1. Mooseksen kirja 1:2; Apostolien teot 2:18).
En tiedä, onko teillä Jehovan todistajilla tapana lukea Raamattua sillä tavalla, että lukisitte esim. jonkun luvun sieltä, ja miettisitte itseksenne, mitä siinä sanotaan? Sen sijaan, että lukisitte omia kirjojanne joissa viitataan yksittäisiin Raamatun jakeisiin. Suosittelisin sinulle esimekiksi Heprealaiskirjeen lukemista, tai ainakin ne ensimmäiset yhdeksän lukua. Siinä selitetään hyvin paljon Jeesuksen asemaa. Kirkkoraamatusta tietysti ;)
No laitappa sitten ne raamatunkohdat joissa puhutaan kolminaisuudesta.
Sellaista kohtaa ei ole. :)
Ei olekaan sellaista kohtaa, jossa mainittaisiin sana kolminaisuus. Mutta ei ole sellaistakaan kohtaa, jossa sanottaisiin, että Jeesus olisi Mikael.
:) Mahtavaa logiikkaa....
No riippuu onko kirjoittaja Jehovan todistaja. Kolminaisuus on nimi opille, joka on muodostettu Raamatunkohtien perusteella, joiden mukaan Jeesus on Jumala ja Pyhä Henki myös persoona, ja kaste Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen (nimi yksikössä). Koska Jehovan todistajat väittävät, että Jeesus on Mikael, jota ei myöskään lue Raamatussa, on yhtä loogista pyytää Raamatunkohtaa, jossa tämä suoraan lukisi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Siis tuolla kommentilla tämä Kryon ei kyllä todista olevansa totuuden asialla, päinvastoin. Nytkö sitten tiedän, miltä evoluutiobiologista tuntuu, jos kesken mukavan kahvikupposen joku 6000-vuoden kreationisti hyppää silmille. Tulipa koettua tämäkin.
Mä taidan olla vähä tyhmä, mutta en ymmärtäny tuosta sun pätkästä nyt mitään... Lue ite Kryonia ja päättele sitte ite mitä siitä tuumit. :)
En aio lukea. Jos hän väittää ratkaisevansa matematiikan ongelmat kantaluvun vaihdolla, hän ei ymmärrä edes lukiomatikkaa, saati sitten käsitä, mitä matematiikan ongelmat ovat.

Tiedäthän, että käytössä on nytkin erilaisia lukujärjestelmiä, esimerkiksi se tietokone, jolla tänne naputtelet, käy 2-kantaisella järjestelmällä.
Minusta sun ei kannata aliarvioida sitä. Hän on yks suurista sieluista niinku Jeesuskin. Vaikka silti kaikki ollaan samanarvoisia.. :) Hän ei siis ole täälä maan päällä, ei ole koskaan ollu eikä tule olemaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Minusta sun ei kannata aliarvioida sitä. Hän on yks suurista sieluista niinku Jeesuskin. Vaikka silti kaikki ollaan samanarvoisia.. :) Hän ei siis ole täälä maan päällä, ei ole koskaan ollu eikä tule olemaan.
No, sanotaan nyt näin. Joskus aikaisemmissa ketjuissa on vähän kyselty sen perään että miksi uskot niinkuin uskot. Nyt tässä ketjussa esität ensimmäisen jollakin tapaa reaalimaailmaan kytkeytyvän väitteen tältä opettajaltasi. Ja se väite osoittaa syvää ymmärtämättömyyttä. Ei todellakaan voi sanoa, että ihmiskunnan tietoisuus nousee korkeammalle tasolle, jos juttu on tuota luokkaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Minusta sun ei kannata aliarvioida sitä. Hän on yks suurista sieluista niinku Jeesuskin. Vaikka silti kaikki ollaan samanarvoisia.. :) Hän ei siis ole täälä maan päällä, ei ole koskaan ollu eikä tule olemaan.
No, sanotaan nyt näin. Joskus aikaisemmissa ketjuissa on vähän kyselty sen perään että miksi uskot niinkuin uskot. Nyt tässä ketjussa esität ensimmäisen jollakin tapaa reaalimaailmaan kytkeytyvän väitteen tältä opettajaltasi. Ja se väite osoittaa syvää ymmärtämättömyyttä. Ei todellakaan voi sanoa, että ihmiskunnan tietoisuus nousee korkeammalle tasolle, jos juttu on tuota luokkaa.
Minusta rakkaus on suurin asia reaalimaailmassakin, siitä mä olen täälä kirjottanu. En ole tarpeeksi tietäväinen kirjoittaakseni tieteellisistä asioista. Ne jätän suosiolla muille. Ja edelleenki, ne tieteelliset seikat, kuten se matikka, ne on vain sivuseikkoja, ei niinkään tietoisuutta nostavia. Oleellisinta on se rakkaus, ja se rakkauden sanoma, mitä Kryon antaa. Hän opettaa rakastamaan, kaikkia, niinkuin Jeesuskin opetti.

Edelleenki, suosittelen sua ite lukemaan Kryonin kirjotuksia.
Voisinpa iteki tarkistaa ko. asian, miten se meni.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Kolminaisuus: Onko Jehova kolmiyhteinen - kolme persoonaa yhdessä Jumalassa? Ei ole! Jehova, Isä, on "ainoa tosi Jumala" (Johannes 17:3; Markus 12:29). Jeesus on hänen Esikoispoikansa, ja hän on alamainen Jumalalle (1. Korinttilaisille 11:3). Isä on suurempi kuin Poika (Johannes 14:28). Pyhä henki ei ole persoona; se on Jumalan vaikuttava voima (1. Mooseksen kirja 1:2; Apostolien teot 2:18).
En tiedä, onko teillä Jehovan todistajilla tapana lukea Raamattua sillä tavalla, että lukisitte esim. jonkun luvun sieltä, ja miettisitte itseksenne, mitä siinä sanotaan? Sen sijaan, että lukisitte omia kirjojanne joissa viitataan yksittäisiin Raamatun jakeisiin. Suosittelisin sinulle esimekiksi Heprealaiskirjeen lukemista, tai ainakin ne ensimmäiset yhdeksän lukua. Siinä selitetään hyvin paljon Jeesuksen asemaa. Kirkkoraamatusta tietysti ;)
No laitappa sitten ne raamatunkohdat joissa puhutaan kolminaisuudesta.
Sellaista kohtaa ei ole. :)
Ei olekaan sellaista kohtaa, jossa mainittaisiin sana kolminaisuus. Mutta ei ole sellaistakaan kohtaa, jossa sanottaisiin, että Jeesus olisi Mikael.
Mikael:

Daniel10:13,20-21,Daniel12:1 Juudaankirje9,Ilmestys12:7
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Kolminaisuus: Onko Jehova kolmiyhteinen - kolme persoonaa yhdessä Jumalassa? Ei ole! Jehova, Isä, on "ainoa tosi Jumala" (Johannes 17:3; Markus 12:29). Jeesus on hänen Esikoispoikansa, ja hän on alamainen Jumalalle (1. Korinttilaisille 11:3). Isä on suurempi kuin Poika (Johannes 14:28). Pyhä henki ei ole persoona; se on Jumalan vaikuttava voima (1. Mooseksen kirja 1:2; Apostolien teot 2:18).
En tiedä, onko teillä Jehovan todistajilla tapana lukea Raamattua sillä tavalla, että lukisitte esim. jonkun luvun sieltä, ja miettisitte itseksenne, mitä siinä sanotaan? Sen sijaan, että lukisitte omia kirjojanne joissa viitataan yksittäisiin Raamatun jakeisiin. Suosittelisin sinulle esimekiksi Heprealaiskirjeen lukemista, tai ainakin ne ensimmäiset yhdeksän lukua. Siinä selitetään hyvin paljon Jeesuksen asemaa. Kirkkoraamatusta tietysti ;)
No laitappa sitten ne raamatunkohdat joissa puhutaan kolminaisuudesta.
Sellaista kohtaa ei ole. :)
Ei olekaan sellaista kohtaa, jossa mainittaisiin sana kolminaisuus. Mutta ei ole sellaistakaan kohtaa, jossa sanottaisiin, että Jeesus olisi Mikael.
Mikael:

Daniel10:13,20-21,Daniel12:1 Juudaankirje9,Ilmestys12:7
Mikael on nimi jota Jeesuksesta käytettiin ennen ja jälkeen Jeesuksen maanpäällisen elämän.
 
juippi
http://www.islamtampere.com/bucaille.html

Joka eipäilee Koraanin aitoutta, olisi syytä lukea tämäkin.

Muunmuassa tämä löytyy sieltä.
Tänä päivänä Me pelastamme ruumiisi jotta olisit merkkinä niille, jotka sinua seuraavat. Mutta useimmat ihmiset eivät välitä Meidän merkeistämme. (10:92)

Muumion lääketieteellinen tutkiminen on sitä paitsi osoittanut, ettei ruumis ole voinut olla vedessä kauaa, sillä siinä ei ole merkkejä pitkäaikaisen uppoamisen aiheuttamasta rappeutumisesta. Tässäkään kohdin Koraanin kertomuksen vastakkaisasettaminen nykyisen tietämyksen kanssa ei nostata tieteellisestä näkökulmasta katsottuna vähäisintäkään vastaväitettä.

Vanha Testamentti on kokoelma noin 900 vuoden aikana tuotettuja kirjallisia töitä, jotka ovat läpikäyneet monia muutoksia. Raamatun tekstien muodostamisessa ihmisen osa on varsin huomattava. Koraanin ilmoituksen historia on perin pohjin erilainen. Siitä hetkestä lähtien kun Koraani ensi kertaa ilmoitettiin ihmiselle, se opittiin ulkoa ja kirjoitettiin muistiin Muhammedin omana elinaikana. Tämän seikan ansiosta Koraani ei aseta meille minkäänlaista aitouden ongelmaa.

On mahdotonta ajatella, että Muhammedin aikana yksikään ihminen olisi voinut olla Koraanin väittämien kirjoittaja, ottaen huomioon hänen aikansa tiedon tason. Tällaiset näkökohdat antavat osaltaan Koraanin ilmoitukselle sen ainutlaatuisen aseman, ja pakottavat puolueettoman tiedemiehen myöntämään kyvyttömyytensä antaa puhtaasti materialistiseen järkeilyyn pohjaavan selityksen.
 
tiedemies
Alkuperäinen kirjoittaja juippi:
Tällaiset näkökohdat antavat osaltaan Koraanin ilmoitukselle sen ainutlaatuisen aseman, ja pakottavat puolueettoman tiedemiehen myöntämään kyvyttömyytensä antaa puhtaasti materialistiseen järkeilyyn pohjaavan selityksen.
Äläs ny!?

Että ihsn pakottaisi "puolueettoman tiedemiehen myöntämään kyvyttömyytensä antaa puhtaasti materialistiseen järkeilyyn pohjaavan selityksen."
 
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Ei olekaan sellaista kohtaa, jossa mainittaisiin sana kolminaisuus. Mutta ei ole sellaistakaan kohtaa, jossa sanottaisiin, että Jeesus olisi Mikael.
Mikael:

Daniel10:13,20-21,Daniel12:1 Juudaankirje9,Ilmestys12:7
Siis uskotko sinä ihan oikeasti että Raamatussa sanotaan, että Jeesus=Mikael? :eek:

Daniel

10:7 Ja minä, Daniel, yksin näin sen näyn, mutta miehet, jotka olivat minun kanssani, eivät näkyä nähneet; kuitenkin valtasi heidät suuri pelko, ja he pakenivat ja lymysivät.
10:8 Ja minä jäin yksin. Ja kun minä näin tämän suuren näyn, meni minulta kaikki voima; minun verevä muotoni muuttui kaamean näköiseksi, eikä minussa ollut voimaa mihinkään.
10:9 Ja minä kuulin hänen sanainsa äänen; ja kuullessani hänen sanainsa äänen minä vaivuin horroksiin kasvoilleni, kasvot maata vasten.
10:10 Ja katso, käsi kosketti minua ja ravisti minut hereille, polvieni ja kätteni varaan.
10:11 Ja hän sanoi minulle: "Daniel, sinä otollinen mies, ota vaari niistä sanoista, jotka minä sinulle puhun, ja nouse seisomaan, sillä minut on nyt lähetetty sinun tykösi." Ja hänen puhuessansa minulle tämän sanan minä nousin vavisten.
10:12 Ja hän sanoi minulle: "Älä pelkää, Daniel, sillä ensimmäisestä päivästä asti, jona sinä taivutit sydämesi ymmärrykseen ja nöyryyteen Jumalasi edessä, ovat sinun sanasi tulleet kuulluiksi; ja sinun sanojesi tähden minä olen tullut.
10:13 Persian valtakunnan enkeliruhtinas seisoi vastustamassa minua kaksikymmentäyksi päivää, mutta katso, Miikael, yksi ensimmäisistä enkeliruhtinaista, tuli minun avukseni, sillä minä olin jäänyt yksin sinne, Persian kuningasten tykö.
10:14 Ja minä tulin opettamaan sinulle, mitä on tapahtuva sinun kansallesi päivien lopulla; sillä vielä tämäkin näky koskee niitä päiviä."
10:15 Ja hänen näitä minulle puhuessansa minä käänsin kasvoni maahan päin ja olin ääneti.
10:16 Ja katso, olento, ihmislasten muotoinen, kosketti minun huuliani; silloin minä avasin suuni ja puhuin ja sanoin edessäni seisovalle: "Herrani, nähdessäni näyn valtasi minut tuska, ja minulta meni kaikki voima.
10:17 Ja kuinka voi herrani palvelija, tälläinen kuin minä, puhutella sellaista, kuin minun herrani on? Sillä siitä asti ei minussa ole voimaa, tuskin enää henkeäkään."
10:18 Silloin kosketti minua jälleen se ihmisen muotoinen ja vahvisti minua.
10:19 Ja hän sanoi: "Älä pelkää, sinä otollinen mies, rauha olkoon sinulle. Vahvistu! Vahvistu!" Ja hänen puhuessaan minulle minä vahvistuin ja sanoin: "Puhukoon herrani, sillä sinä olet minua vahvistanut."
10:20 Ja hän sanoi: "Tiedätkö, mitä varten minä olen tullut sinun tykösi? Nyt minä käyn jälleen sotimaan Persian enkeliruhtinasta vastaan, ja kun minä olen päässyt hänestä, niin katso: tulee Jaavanin enkeliruhtinas.
10:21 Mutta minä ilmoitan sinulle, mitä on kirjoitettuna totuuden kirjassa. Eikä ole ketään muuta vahvistamassa minua heitä vastaan paitsi teidän enkeliruhtinaanne Miikael.


12:1 Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana. Ja se on oleva ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä saakka, kuin kansoja on ollut, hamaan siihen aikaan asti. Mutta siihen aikaan pelastetaan sinun kansasi, kaikki, jotka kirjaan kirjoitetut ovat.

Ja tämäkin Juudaan kirjeen kohta:

1:4 Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon, jumalattomia, jotka kääntävät meidän Jumalamme armon irstaudeksi ja kieltävät meidän ainoan valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksen.
1:5 Vaikka jo kerran olette saaneet tietää kaiken, tahdon kuitenkin muistuttaa teitä siitä, että Herra, joka oli pelastanut kansan Egyptistä, toisella kertaa hukutti ne, jotka eivät uskoneet;
1:6 ja että hän ne enkelit, jotka eivät säilyttäneet valta-asemaansa, vaan jättivät oman asumuksensa, pani pimeyteen iankaikkisissa kahleissa säilytettäviksi suuren päivän tuomioon;
1:7 samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät luonnottomiin lihanhimoihin, ovat varoittavana esimerkkinä, kärsiessään iankaikkisen tulen rangaistusta.
1:8 Yhtäkaikki nämä uneksijat samoin saastuttavat lihan; he halveksivat herrautta, herjaavat kirkkauden henkiolentoja.
1:9 Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!"
1:10 Nämä sitävastoin herjaavat sitä, mitä eivät tunne; mutta minkä he järjettömäin eläinten tavoin luonnostaan ymmärtävät, sillä he turmelevat itsensä.


12:7 Ja syttyi sota taivaassa: Miikael ja hänen enkelinsä sotivat lohikäärmettä vastaan; ja lohikäärme ja hänen enkelinsä sotivat,
12:8 mutta eivät voittaneet, eikä heillä enää ollut sijaa taivaassa.
 
Tuohon ylläolevaan kommentoin vielä erikseen, ettei huku noiden tekstilainauksien sekaan. Noissa ei missään lue, että Jeesus olisi Mikael. Ei sinne päinkään. Mikael parissakin noista kohdista on sellainen enkelihahmo, joka sotii henkimaailmassa. Kristus sen sijaan surmaa suunsa henkäyksellä, Hänen ei täydy edes alkaa sotimista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja juippi:
http://www.islamtampere.com/bucaille.html

Joka eipäilee Koraanin aitoutta, olisi syytä lukea tämäkin.

Muunmuassa tämä löytyy sieltä.
Tänä päivänä Me pelastamme ruumiisi jotta olisit merkkinä niille, jotka sinua seuraavat. Mutta useimmat ihmiset eivät välitä Meidän merkeistämme. (10:92)

Muumion lääketieteellinen tutkiminen on sitä paitsi osoittanut, ettei ruumis ole voinut olla vedessä kauaa, sillä siinä ei ole merkkejä pitkäaikaisen uppoamisen aiheuttamasta rappeutumisesta. Tässäkään kohdin Koraanin kertomuksen vastakkaisasettaminen nykyisen tietämyksen kanssa ei nostata tieteellisestä näkökulmasta katsottuna vähäisintäkään vastaväitettä.

Vanha Testamentti on kokoelma noin 900 vuoden aikana tuotettuja kirjallisia töitä, jotka ovat läpikäyneet monia muutoksia. Raamatun tekstien muodostamisessa ihmisen osa on varsin huomattava. Koraanin ilmoituksen historia on perin pohjin erilainen. Siitä hetkestä lähtien kun Koraani ensi kertaa ilmoitettiin ihmiselle, se opittiin ulkoa ja kirjoitettiin muistiin Muhammedin omana elinaikana. Tämän seikan ansiosta Koraani ei aseta meille minkäänlaista aitouden ongelmaa.

On mahdotonta ajatella, että Muhammedin aikana yksikään ihminen olisi voinut olla Koraanin väittämien kirjoittaja, ottaen huomioon hänen aikansa tiedon tason. Tällaiset näkökohdat antavat osaltaan Koraanin ilmoitukselle sen ainutlaatuisen aseman, ja pakottavat puolueettoman tiedemiehen myöntämään kyvyttömyytensä antaa puhtaasti materialistiseen järkeilyyn pohjaavan selityksen.
Luitko sen mun aamulla kirjoittaman kommentoinnin tähän? Faaraon kuolinsyy ei ollut hukkuminen, vaan pitkällinen sairaus. Tämä ei siis voi olla se faarao.
 
Alkuperäinen kirjoittaja juippi:
http://www.islamtampere.com/bucaille.html

Joka eipäilee Koraanin aitoutta, olisi syytä lukea tämäkin.

Muunmuassa tämä löytyy sieltä.
Tänä päivänä Me pelastamme ruumiisi jotta olisit merkkinä niille, jotka sinua seuraavat. Mutta useimmat ihmiset eivät välitä Meidän merkeistämme. (10:92)

Muumion lääketieteellinen tutkiminen on sitä paitsi osoittanut, ettei ruumis ole voinut olla vedessä kauaa, sillä siinä ei ole merkkejä pitkäaikaisen uppoamisen aiheuttamasta rappeutumisesta. Tässäkään kohdin Koraanin kertomuksen vastakkaisasettaminen nykyisen tietämyksen kanssa ei nostata tieteellisestä näkökulmasta katsottuna vähäisintäkään vastaväitettä.

Vanha Testamentti on kokoelma noin 900 vuoden aikana tuotettuja kirjallisia töitä, jotka ovat läpikäyneet monia muutoksia. Raamatun tekstien muodostamisessa ihmisen osa on varsin huomattava. Koraanin ilmoituksen historia on perin pohjin erilainen. Siitä hetkestä lähtien kun Koraani ensi kertaa ilmoitettiin ihmiselle, se opittiin ulkoa ja kirjoitettiin muistiin Muhammedin omana elinaikana. Tämän seikan ansiosta Koraani ei aseta meille minkäänlaista aitouden ongelmaa.

On mahdotonta ajatella, että Muhammedin aikana yksikään ihminen olisi voinut olla Koraanin väittämien kirjoittaja, ottaen huomioon hänen aikansa tiedon tason. Tällaiset näkökohdat antavat osaltaan Koraanin ilmoitukselle sen ainutlaatuisen aseman, ja pakottavat puolueettoman tiedemiehen myöntämään kyvyttömyytensä antaa puhtaasti materialistiseen järkeilyyn pohjaavan selityksen.
Enpä tuota paljoa ehtinyt lukemaan, kun jo pomppasi silmille, että tuossa joudutaan ihan samaan kuuden päivän selitykseen kun Raamatunkin kanssa (eli tulkitsijat painottavat aikakausi-tulkintaa) Silloin tehdään tulkintaa, eikä se ole suoraan luettavissa Koraanista.

Tuo lihavoitu viittaa siihen, että kirjoittaja olettaa olevansa tekemisissä ateistin tms. kanssa.
 
Ja muuten tuo fraasi, että ei nosta tieteellisestä näkökulmasta katsottuna vähäisintäkään vastaväitettä ei herätä suurta luottamusta. Tieteen luonteeseen kuuluu se, että esitetään erilaisia näkemyksiä, näkemyksiä on voitava kyseenalaistaa yms.
 
Hmm...

Lainaus kirjasta Kryon 1 - Lopun ajat

"Kysymys: Mitä voisin tehdä muuttaakseni maailmaa ihmiskunnan hyväksi, sen lisäksi että teen henkilökohtaisia muutoksia?

Vastaus: Tässä kysymyksessä on useita näkökohtia. Tässä vaiheessa keskitymme vain olennaiseen. Teidän täytyy aloittaa Maasta itsestään, jotta voisitte auttaa ihmiskuntaa. Te ette yksinkertaisesti voi nostaa planeetan valaistumisen värähtelytasoa, ellette kohdista toimianne ensin fyysiseen Maahan. Vasta sen jälkeen voitte keskittyä ihmisrodun henkisiin kysymyksiin. Kumppanuus Maan kanssa, josta puhuin, on kriittistä, sillä se antaa mahdollisuuden teidän omalle kasvullenne."

Vastaus jatkuu tuosta pidemmällekin... Siinä on esim kemikaalipäästöistä ja vuoroveden valjastamisesta energiantuotantoon.

Mutta siis, täälähän on tuota kehitystä! Yhä useampi on ruennu ajattelemaan ja toimimaan luonnon puhtauden puolesta. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Hmm...

Lainaus kirjasta Kryon 1 - Lopun ajat

"Kysymys: Mitä voisin tehdä muuttaakseni maailmaa ihmiskunnan hyväksi, sen lisäksi että teen henkilökohtaisia muutoksia?

Vastaus: Tässä kysymyksessä on useita näkökohtia. Tässä vaiheessa keskitymme vain olennaiseen. Teidän täytyy aloittaa Maasta itsestään, jotta voisitte auttaa ihmiskuntaa. Te ette yksinkertaisesti voi nostaa planeetan valaistumisen värähtelytasoa, ellette kohdista toimianne ensin fyysiseen Maahan. Vasta sen jälkeen voitte keskittyä ihmisrodun henkisiin kysymyksiin. Kumppanuus Maan kanssa, josta puhuin, on kriittistä, sillä se antaa mahdollisuuden teidän omalle kasvullenne."

Vastaus jatkuu tuosta pidemmällekin... Siinä on esim kemikaalipäästöistä ja vuoroveden valjastamisesta energiantuotantoon.

Mutta siis, täälähän on tuota kehitystä! Yhä useampi on ruennu ajattelemaan ja toimimaan luonnon puhtauden puolesta. :)
Näinä aikoina siis, kun ympäristöaate on päivän "juttu" ja sitä muutenkin tulee joka tuutista, niin tämä opettajasikin korostaa sitä. Vuorovesivoimala on varmaan teknisesti huono idea, jos hän kerran kannattaa sitä :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Hmm...

Lainaus kirjasta Kryon 1 - Lopun ajat

"Kysymys: Mitä voisin tehdä muuttaakseni maailmaa ihmiskunnan hyväksi, sen lisäksi että teen henkilökohtaisia muutoksia?

Vastaus: Tässä kysymyksessä on useita näkökohtia. Tässä vaiheessa keskitymme vain olennaiseen. Teidän täytyy aloittaa Maasta itsestään, jotta voisitte auttaa ihmiskuntaa. Te ette yksinkertaisesti voi nostaa planeetan valaistumisen värähtelytasoa, ellette kohdista toimianne ensin fyysiseen Maahan. Vasta sen jälkeen voitte keskittyä ihmisrodun henkisiin kysymyksiin. Kumppanuus Maan kanssa, josta puhuin, on kriittistä, sillä se antaa mahdollisuuden teidän omalle kasvullenne."

Vastaus jatkuu tuosta pidemmällekin... Siinä on esim kemikaalipäästöistä ja vuoroveden valjastamisesta energiantuotantoon.

Mutta siis, täälähän on tuota kehitystä! Yhä useampi on ruennu ajattelemaan ja toimimaan luonnon puhtauden puolesta. :)
Näinä aikoina siis, kun ympäristöaate on päivän "juttu" ja sitä muutenkin tulee joka tuutista, niin tämä opettajasikin korostaa sitä. Vuorovesivoimala on varmaan teknisesti huono idea, jos hän kerran kannattaa sitä :saint:
Joo, ja ydinvoiman käyttöä pitäis lisätä, niinkö?
Ydinvoima tuottaa höyryä, joka valjastetaan energian tuotantoon.
Kun kaivais tarpeeks syvän reiän maahan, saatais puhdasta höyryä edullisemmin, ilman myrkkyjä ja jätteitä.

Eikä Kryon sitä korosta, vaikka ympäristöasiat ovatkin tosi tärkeitä. Hän korostaa rakkautta. Niinkuin Jeesuskin teki. :)

Taidat pilkata Kryonia. Siinä samalla pilkkaat Jeesusta.
 
juuh...
Alkuperäinen kirjoittaja ok:
Rakkaat ihmiset, raamattu on vain sormi joka osoittaa kuuta. Tyhmä katsoo sormea, viisas kuuta....
Aivan. Tämän kun ihmiskunta ymmärtäis, voitais ehkä jättää nää syytelyt ja tappelut sikseen ja kuunnella oikeesti toisiamme.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Tuohon ylläolevaan kommentoin vielä erikseen, ettei huku noiden tekstilainauksien sekaan. Noissa ei missään lue, että Jeesus olisi Mikael. Ei sinne päinkään. Mikael parissakin noista kohdista on sellainen enkelihahmo, joka sotii henkimaailmassa. Kristus sen sijaan surmaa suunsa henkäyksellä, Hänen ei täydy edes alkaa sotimista.
Ylienkeli Mikael tarkoittaa noissa kohti juuri Jeesusta
 
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Näinä aikoina siis, kun ympäristöaate on päivän "juttu" ja sitä muutenkin tulee joka tuutista, niin tämä opettajasikin korostaa sitä. Vuorovesivoimala on varmaan teknisesti huono idea, jos hän kerran kannattaa sitä :saint:
Joo, ja ydinvoiman käyttöä pitäis lisätä, niinkö?
Ydinvoima tuottaa höyryä, joka valjastetaan energian tuotantoon.
Kun kaivais tarpeeks syvän reiän maahan, saatais puhdasta höyryä edullisemmin, ilman myrkkyjä ja jätteitä.

Eikä Kryon sitä korosta, vaikka ympäristöasiat ovatkin tosi tärkeitä. Hän korostaa rakkautta. Niinkuin Jeesuskin teki. :)

Taidat pilkata Kryonia. Siinä samalla pilkkaat Jeesusta.
No pikkasen heitin ivausta Kryoniin päin
:whistle: Jos pilkkaan samalla Jeesusta, se Jeesus on joku muu kuin minun tuntemani, joten ei haittaa.

Enkä halunnut aloittaa keskustelua optimaalisesta energianlähteestä, en tiedä alasta juuri mitään. Mutta en myöskään väitä löytäneeni ratkaisua kaikkiin energian tuottamisen ongelmiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Tuohon ylläolevaan kommentoin vielä erikseen, ettei huku noiden tekstilainauksien sekaan. Noissa ei missään lue, että Jeesus olisi Mikael. Ei sinne päinkään. Mikael parissakin noista kohdista on sellainen enkelihahmo, joka sotii henkimaailmassa. Kristus sen sijaan surmaa suunsa henkäyksellä, Hänen ei täydy edes alkaa sotimista.
Ylienkeli Mikael tarkoittaa noissa kohti juuri Jeesusta
Tämä on väite, jonka perusteet ovat mielestäni hyvin hatarat. Halusin Mikaelin esiintuomisella osoittaa, että vaikka Raamatusta ei löydy sanasta sanaan lausetta "Jumala on kolmiyhteinen" ei sieltä löydy myöskään sanasta sanaan lausetta "Jeesus oli arkkienkeli Mikael".

Haluatko sinä muuten kertoa minulle, miksi sinä olet aikanasi vakuuttunut siitä, että juuri Jehovan todistajat on (ainoa) oikea uskonto?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
No pikkasen heitin ivausta Kryoniin päin
:whistle: Jos pilkkaan samalla Jeesusta, se Jeesus on joku muu kuin minun tuntemani, joten ei haittaa.

Enkä halunnut aloittaa keskustelua optimaalisesta energianlähteestä, en tiedä alasta juuri mitään. Mutta en myöskään väitä löytäneeni ratkaisua kaikkiin energian tuottamisen ongelmiin.
Niin, eipä se Jeesus (eikä Kryon) varmasti sitä itseensä ota, hällä on sentään jumalallinen viisaus käytössään. :)

Jeesus ja Kryon ovat samaa perhettä, ja sitä samaa perhettä on kaikki ihmisetkin.

Kryonhan on opettaja sekä rakkauden sanoman ja tiedon tuoja siinä missä Jeesuskin. Hänen opetusmenetelmä on vain erilainen, nykyään ei enää tartte tulla maanpäälle opettamaan, ei tarvi ottaa ihmisruumiin hahmoa ollakseen uskottava. :) Lisäksi Kryon kertoo noita teknisiä/tieteellisiä juttuja, se on ilmeisesti hänen omaa alaansa, .. magneettimestari.

Kryon-toiminta on laajaa. Yhä useampi tuntee hänet, vaikka hän on viestittäny vasta n. vuodesta 1989 alkaen. Kryon on usein puhunut YK:n kokouksissakin. Kirjat löytyy kirjastosta, ja näköjään niitä aika ahkeraan lainaillaanki. Youtubesta löytyy Kryon-kanavointeja, ja kryonin sivuilta tietysti, sieltä löytyy kysymyksiä ja vastauksiakin. Ihan vaan jos kiinnostaa. :)

Kaikkiin energian tuottamisen ongelmiin on ratkaisu, niitä ei välttämättä ehkä ole vielä löydetty. Toisaalta, halutaanko niitä edes ottaa käyttöön, jos ne ei tuota samanlailla rahaa valtion tai herrojen kassaan... Ehkäpä sitten kun tietoisuus kasvaa heilläki enempi. No, tämä menee jo aivan ohi alkuperäisen aiheen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Kryonhan on opettaja sekä rakkauden sanoman ja tiedon tuoja siinä missä Jeesuskin. Hänen opetusmenetelmä on vain erilainen, nykyään ei enää tartte tulla maanpäälle opettamaan, ei tarvi ottaa ihmisruumiin hahmoa ollakseen uskottava. :) Lisäksi Kryon kertoo noita teknisiä/tieteellisiä juttuja, se on ilmeisesti hänen omaa alaansa, .. magneettimestari.
Orion. Minä yritän sanoa sinulle, että sinun ei ihan oikeasti kannattaisi uskoa tuohon. En sano tätä etupäässä kristittynä vaan koulutettuna ihmisenä matemaattis-teknilliseltä alalta. Kryon ei ole noiden alojen asiantuntija. Ei edes niiden perusteiden tuntija.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Kryonhan on opettaja sekä rakkauden sanoman ja tiedon tuoja siinä missä Jeesuskin. Hänen opetusmenetelmä on vain erilainen, nykyään ei enää tartte tulla maanpäälle opettamaan, ei tarvi ottaa ihmisruumiin hahmoa ollakseen uskottava. :) Lisäksi Kryon kertoo noita teknisiä/tieteellisiä juttuja, se on ilmeisesti hänen omaa alaansa, .. magneettimestari.
Orion. Minä yritän sanoa sinulle, että sinun ei ihan oikeasti kannattaisi uskoa tuohon. En sano tätä etupäässä kristittynä vaan koulutettuna ihmisenä matemaattis-teknilliseltä alalta. Kryon ei ole noiden alojen asiantuntija. Ei edes niiden perusteiden tuntija.
Jos et ole tutustunu Kryonin teksteihi ni tuo sunkaan viesti ei ole lainkaan pätevä. Minä voin antaa väärää tietoa, ymmärtämättömyyttäni tai ihan miten tahansa.

Entäpä jos sinut on koulutettu harhateille? ;)

Lisäksi olen koittanu korostaa sitä, että ne todellaki on vain sivuseikkoja. Mulle niillä ei ole mitään merkitystä. Mulle merkitsee vain se rakkauden sanoma, mitä Kryon tuo. :)

Jeesus tuli tänne rakkauden asiantuntijana, ja silti sinäkin uskot, että pelastus olisi jotenkin uskokysymys...?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Kryonhan on opettaja sekä rakkauden sanoman ja tiedon tuoja siinä missä Jeesuskin. Hänen opetusmenetelmä on vain erilainen, nykyään ei enää tartte tulla maanpäälle opettamaan, ei tarvi ottaa ihmisruumiin hahmoa ollakseen uskottava. :) Lisäksi Kryon kertoo noita teknisiä/tieteellisiä juttuja, se on ilmeisesti hänen omaa alaansa, .. magneettimestari.
Orion. Minä yritän sanoa sinulle, että sinun ei ihan oikeasti kannattaisi uskoa tuohon. En sano tätä etupäässä kristittynä vaan koulutettuna ihmisenä matemaattis-teknilliseltä alalta. Kryon ei ole noiden alojen asiantuntija. Ei edes niiden perusteiden tuntija.
Jos et ole tutustunu Kryonin teksteihi ni tuo sunkaan viesti ei ole lainkaan pätevä. Minä voin antaa väärää tietoa, ymmärtämättömyyttäni tai ihan miten tahansa.

Entäpä jos sinut on koulutettu harhateille? ;)

Lisäksi olen koittanu korostaa sitä, että ne todellaki on vain sivuseikkoja. Mulle niillä ei ole mitään merkitystä. Mulle merkitsee vain se rakkauden sanoma, mitä Kryon tuo. :)

Jeesus tuli tänne rakkauden asiantuntijana, ja silti sinäkin uskot, että pelastus olisi jotenkin uskokysymys...?
Nyt siis tämä Kryon, joka levittää rakkautta. On siis sitä mieltä, että häneen uskoessa pitää
a) hylätä aiemmat käsitykset Jumalasta/jumalallisuuksista
b) Hylätä käsitykset tieteestä

Hänhän on vielä tarkempi seuraajistaan kuin Jeesus!

Ja harhateille kouluttamisesta. Matematiikka on siitä eriskummallinen tiede, etteivät sen opit ole muuttuneet tuhansiin vuosiin. Opit ovat paljon laajentuneet, mutta systeemejä ei ole koskaan pistetty uusiksi. Niinkuin käytännössä kaikissa muissa tieteissä ainakin tuhansien vuosien aikajaksolla on tapahtunut.

Monessa muussa tieteessä voi olla vielä sellaisia asioita, joiden osalta voidaan ajatella, että ollaan harhateillä. Matematiikassa tuloksiksi hyväksytään vain sellaisia asioita, jotka on loogisesti todistettu.

Minä en edelleenkään aio lukea Kryonin tekstejä. Jos haluat, voit tänne copypasteta jonkun lyhyen pätkän siitä, mitä Kryon sanoo matematiikasta. Lupaan tulla hyvin vihaiseksi. :D
 

Yhteistyössä