Uskovainen paikalla, kysymyksiä voi heittää

  • Viestiketjun aloittaja uskis
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja juippi:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Sinänsä harhaanjohtavia tekstejä tulee tänä päivänäkin, niinkuin on tullut iät ja ajat. Semmosia pimeyden viestejä. (Harmi, että niitä on päässy Raamattuunki. :( ) Tarvitaan intuitiota ja järkeäkin että osataan ne erottaa rakkauden sanomista. Siinä kohti jokaisen kannattaa luottaa itseensä. Ohje on, että etsi siitä rakkautta/valoa.
Raamatussa niitä on erittäin paljon, siksi Jumala lähetti Koraanin joka on siitä asti pysynyt samana =)
Onko se kovin hyvä, että sama opus on vuosituhannesta toiseen, kun maailma ja kulttuurit itessään siinä ajassa muuttuu hirveän paljon? Sinänsä mistä tahansa opuksesta voi löytää totuuden avaimet, eri asia sitten semmoset käytännön jutut. ... Äh, en osaa selittää mitä tarkoitan... Niinku raamatussaki noita puhtausohjeita ja naisen asemasta ohjeita, ne on voinu olla ok silloin ku ne on kirjotettu, mutta tänä päivänä ne ei enää toimi koska maailmantilanne on eri.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Alkuperäinen kirjoittaja miiz:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Hyvä on olla, kun tiedän, että ikinä en kuole. :) Ei tartte kuolemaa pelätä, eikä tartte pelotella sillä ketään muutakaan. Elämä jatkuu maallisen kuoleman tuolla puolen, eikä yksikään meistä triljoonista sieluista koskaan kuole. :)
Uskotko siihen että me valitaan oma tuleva elämämme ennen syntymää?
Uskon, että me luodaan ne suunnitelmat. Ne mahdollisuudet, joitten väliltä täälä ollessamme valitaan. Syntymäpaikka ja vanhemmatki valitaan ite, tai no ei täysin ite vaan niitä suunnittelemassa on muitaki ku se ihminen yksin.
Hmnn.. Mun on tarvinnu olla täysin egoistinen suuruudenhullu kusipää |O
Mitenkään muuten ei ole selitettävissä et olen voinut kuvitella selviäväni tälläisestä "elämästä" läpi! :headwall: :headwall: :headwall:

Sori. Masentaa niin ettei tiedä pitäiskö :'( vai :LOL:

 
Alkuperäinen kirjoittaja miiz:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Alkuperäinen kirjoittaja miiz:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Hyvä on olla, kun tiedän, että ikinä en kuole. :) Ei tartte kuolemaa pelätä, eikä tartte pelotella sillä ketään muutakaan. Elämä jatkuu maallisen kuoleman tuolla puolen, eikä yksikään meistä triljoonista sieluista koskaan kuole. :)
Uskotko siihen että me valitaan oma tuleva elämämme ennen syntymää?
Uskon, että me luodaan ne suunnitelmat. Ne mahdollisuudet, joitten väliltä täälä ollessamme valitaan. Syntymäpaikka ja vanhemmatki valitaan ite, tai no ei täysin ite vaan niitä suunnittelemassa on muitaki ku se ihminen yksin.
Hmnn.. Mun on tarvinnu olla täysin egoistinen suuruudenhullu kusipää |O
Mitenkään muuten ei ole selitettävissä et olen voinut kuvitella selviäväni tälläisestä "elämästä" läpi! :headwall: :headwall: :headwall:

Sori. Masentaa niin ettei tiedä pitäiskö :'( vai :LOL:
Haasteita heittää itse kulleki. :attn: Kyllä sitä on joskus haukkunu itteään monestiki, "oliko pakko suunnitella ja valita tämmöset vaikeudet". :kieh:
 
juippi
Raamatussa on naisten asemasta kyllä, mutta se että lähettikö Jumala ne on eri asia :D
Mitä Koraani sanoo naisesta on esimerkiksi hyvä myös tänäkin päivänä.
Esim:

Koraani 9:71 "Uskovaiset, miehet ja naiset, ovat toinen toistensa liittolaisia; he rohkaisevat hyvän tekemiseen ja kieltävät tekemästä pahaa; ja he harjoittavat hartautta sekä antavat säädettyjä almuja, ja he tottelevat Jumalaa ja Hänen lähettilästään. He ovat niitä, joille Jumala osoittaa laupeutensa. Katso, Jumala on väkevä, viisas."
Koraani 2:228 "Naisilla on sama oikeus miehiin nähden kuin miehillä heihin, kuten on kohtuullista; kuitenkin ovat miehet naisiin verrattuina korkeammassa asemassa. Niin, Jumala on mahtava ja viisas."
Koraani 40:40 "Se, joka tekee pahan teon, saa sen mukaisen palkan; mutta ne, jotka tekevät hyvää ja uskovat, olkoot he sitten miehiä tai naisia, pääsevät paratiisiin, jossa heitä yltäkyllin ravitaan."

Koraani 30:21 "Eräs Hänen merkeistään on myös se, että Hän on teistä itsestänne luonut teille puolisot, jotta löytäisitte heistä tyydytyksen, ja Hän on antanut teille keskinäistä rakkautta ja laupeutta. Totisesti, tässä on merkkejä niille, jotka ajattelevat."
Profeetta Muhammed (sallallaahu 'alayhi wa sallam) sanoi: "Kaikkein parhaita uskovaisia ovat ne, joilla on paras käytös, ja parhaita teistä ovat he, jotka ovat parhaita vaimoilleen." (Tirmidhi) kertonut Abû Hurayrah

Koraani 4:19"Jos tunnette vastenmielisyyttä heitä(naisia) kohtaan, niin voi olla, että vastenmielisyytenne kohdistuukin sellaiseen henkilöön, johon Jumala on kätkenyt paljon hyvää."

Islamin mukaan naisen omaisuus on hänen omaansa, eikä miehellä ole oikeuksia siihen:
Koraani 4:32 "Älkää himoitko sellaista, johon nähden Jumala on asettanut jotkut toisten suhteen korkeampaan asemaan. Miehille riittäköön rikkautta siitä, mitä he ovat ansaitsemalla hankkineet, ja naisille siitä, mitä he ovat ansainneet. (Kadehtimatta toisianne) rukoilkaa (lahjoja) Jumalalta Hänen runsaudestaan. Katso, Jumala on totisesti kaikkitietävä.

Koraani 24:4 "Jotka syyttävät aviovaimoja haureellisesta elämästä eivätkä tuo neljää todistajaa, heille annettakoon kahdeksankymmentä raipaniskua, älköönkä heidän todistustaan milloinkaan vast'edes kuunneltako, sillä he ovat jumalattomia ihmisiä."

Koraanissa sekä Aatami että Eeva jakavat syyllisyyden puusta syömisestä. Tämä on nähtävissä Koraanin jakeissa 2:36 ja 7:22-24. Kaikkivaltias Jumala myös antoi tämän synnin anteeksi molemmille.
Koraani 7:19-23"Mutta Sinä, ihminen (Aadam), asusta itse paratiisissa vaimosi kanssa! Ja syökää mistä haluatte, mutta älkää lähestykö tätä puuta, ettette tule väärintekijöiksi!»Silloin Saatana vihjaili heille, että hän voi ilmaista heille sen, mikä heidän alastomuudestaan oli heiltä salattu, ja sanoi: »Teidän Herranne ei ole minkään muun vuoksi kieltänyt teitä nauttimasta tästä puusta kuin ainoastaan siksi, ettette muuttuisi kahdeksi enkeliksi tai kuolemattomiksi.»Ja hän vannoi heidän edessään sanoen: »Olen toden totta teidän oikea neuvonantajanne.»Niin vietteli hän heidät viekkaudellaan, ja kun he maistoivat puusta, tulivat ilmi heidän hävettävät ominaisuutensa ja he alkoivat verhota itseään paratiisin lehvillä. Mutta heidän Herransa huusi heille: »Enkö ole kieltänyt teiltä sitä puuta ja sanonut teille Saatanan olevan ilmeisen vihollisenne?»"

Koraani 3:194"Niin kuuli heidän Herransa heitä (ja sanoi): »Minä en anna tekijän työn mennä hukkaan teidän keskuudessanne, olkoon hän mies tai nainen, toinen toisestannehan te polveudutte."
Koraani 4:124"Mutta ne, jotka tekevät hyviä töitä, olkoonpa miehiä tai naisia, ja jotka ovat uskovaisia, nämä astuvat Paratiisiin eivätkä kärsi hitustakaan vääryyttä."
Koraani 16:97"Ken tahansa tekee hyvää, olkoon hän mies tai nainen, kun hän samalla on uskovainen, hänen Me totisesti annamme viettää onnellista elämää, ja sellaisille Me maksamme palkan parhaasta, mitä ovat tehneet."Mies tuli profeetta Muhammadin luo kysyen: Oi Allahin Lähettiläs, kuka ihmisten joukosta eniten ansaitsee minun hyvää seuraani. Profeetta sanoi: Sinun äitisi. Mies sanoi: Kuka muu? Profeetta sanoi: Sinun äitisi. Mies sanoi: Kuka sitten? Profeetta sanoi: Sinun äitisi. Mies kysyi jälleen: Kuka sitten? Ja vasta sitten profeetta vastasi. Sinun isäsi. " (Bukhari ja Muslim)

Tässä tuli myös pari hadithia ;)
 

Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Alkuperäinen kirjoittaja miiz:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Alkuperäinen kirjoittaja miiz:
Uskotko siihen että me valitaan oma tuleva elämämme ennen syntymää?
Uskon, että me luodaan ne suunnitelmat. Ne mahdollisuudet, joitten väliltä täälä ollessamme valitaan. Syntymäpaikka ja vanhemmatki valitaan ite, tai no ei täysin ite vaan niitä suunnittelemassa on muitaki ku se ihminen yksin.
Hmnn.. Mun on tarvinnu olla täysin egoistinen suuruudenhullu kusipää |O
Mitenkään muuten ei ole selitettävissä et olen voinut kuvitella selviäväni tälläisestä "elämästä" läpi! :headwall: :headwall: :headwall:

Sori. Masentaa niin ettei tiedä pitäiskö :'( vai :LOL:
Haasteita heittää itse kulleki. :attn: Kyllä sitä on joskus haukkunu itteään monestiki, "oliko pakko suunnitella ja valita tämmöset vaikeudet". :kieh:
:D sori :ashamed: Kiva tietää etten ainakaan ihan ainoa ole jolla ei ole ollut ihan "vaatimattomat" suunnitelmat.


En kyllä oikeasti tiedä mihin uskoa. Miksi olisin valinnut itselleni näin paljon kaikkea pahaa?
Tietäisi edes että onko tulevaisuudessa odotettavissa jotain parempaa?
Miksi olen ylipäätään vielä elossa?

Jos tekee itsemurhan, mitä sielulle tapahtuu?

 
En edelleenkään ole saanut selitystä siihen, miksi Islamin alkuperä olisi luotettavampi kuin kristinuskon? Millä selityksellä pelkästään opetusta esittäneen miehen todistus olisi pätevämpi kuin kuolleista nousseen miehen?

Koska Koraani lähetettiin?
Suura 2:185 Paastoaika on Ramadan-kuukausi, jona Koraani on lähetetty johdatukseksi ihmisille

Uskottomat kysyvät: "Miksi hänelle ei lähetetä koko Koraania kerralla?" Näin me teemme vahvistaaksemme sillä sydäntäsi ja lähetämme sen osa kerrallaan. (25:32)


Koraanin alkuperäinen malli?

Kautta selkeän Kirjan! Me olemme tehneet tämän arabiankieliseksi Koraaniksi, jotta te ymmärtäisitte. Sen sanat ovat luonamme olevassa Alkukirjassa ylhäisiä ja viisaita. (43:2-4)

Jos me pyyhimme pois jonkin jakeen tai annamme sen unohtua, annamme tilalle samanlaisen tai paremman. Etkö tiedä, että Jumalan on Kaikkivaltias? (2:106)

Olen lukemassa Koraania, lukeminen tosin on kesken. Täytyy sanoa, että se ei minua ole vakuuttanut.

Ja kerro sinä minulle, mikä on Al-Masih? Miksi Jeesusta kutsutaan Messiaaksi? Mitä Messias tarkoittaa? Ja miksi Jeesus korotettiin taivaaseen, mutta Muhammedia ei?

»ja sanoivat: "Me tapoimme Messiaan, Jeesuksen, Marian pojan, Jumalan lähettilään" - mutta eivät he ristiinnaulinneet häntä. Heistä vain näytti siltä. Ne, jotka kiistelevät Jeesuksesta, eivät tiedä varmasti, eikä heillä ole tietoa hänestä, vaan he vain arvailevat. Eivät he häntä tappaneet, vaan Jumala korotti hänet luokseen. Jumala on Mahtava, Viisas.»
(Koraani 4:157-158, suomennos Hämeen-Anttila, 1995)

Ja miksi Jumala järjestäisi moisen hämäysnäytelmän, jossa heistä vain näytti siltä, että Jeesus ristiinnaulitaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Itse en ole kovasti ajamassa erityisesti kristillisiä arvoja Suomen lakiin, koska en koe, että meidän tulisi yrittää rakentaa kristillistä ihanneyhteiskuntaa. Ja ennenkuin joku kaivaa tiimarivihkostaan, että äänestin kd:tä, niin tein niin kun en siihen hätään parempaakaan löytänyt :ashamed: Ei sillä, kyllä musta politiikkaakin saa tehdä
Otetaanko taas esimerkki :) Eli jos suomen eduskunta päättäisi sallia ja tehdä lailliseksi vaikkapa sen että homot ja lesbot saa adoptoida lapsia, niin se olisi susta ihan ok?
Siltä osin kun minulta kysytään, vastustaisin. (äänestys yms) en kuitenkaan näkisi elämäntehtäväkseni sellaisten seikkojen muuttamisen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ....---.....:
Uskonnonharjoittaminen on vastuun antamista omista teoista "Jumalalle". Ihmisen on vaan niin vaikea ottaa vastuuta omasta elämästään ja ymmärtää se, että omista valinnoista on aina seurauksia. Helppoahan se on uskoa kirjaan ja tehdä niinkuin siellä sanotaan.
Ymmärrän pointtisi omilla aivoilla ajattelemisesta, mutta haluan tuoda esiin, ettei kirjan mukaan tekeminen ole mikään helppo nakki. Jos mietit millaisia asioita siellä on, aiemmin mainittujen lisäksi esimerkiksi

5:38 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Silmä silmästä ja hammas hampaasta.'
5:39 Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin;
5:40 ja jos joku tahtoo sinun kanssasi käydä oikeutta ja ottaa ihokkaasi, anna hänen saada vaippasikin;
5:41 ja jos joku pakottaa sinua yhden virstan matkalle, kulje hänen kanssaan kaksi.
5:42 Anna sille, joka sinulta anoo, äläkä käännä selkääsi sille, joka sinulta lainaa pyytää.
5:43 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi.'
5:44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
5:45 että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
5:46 Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
5:47 Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?
5:48 Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."

En pysty tuota noudattamaan, joten jos helppodessa ajatellaan, niin kyllä ilman kirjaa eläminen olisi helpompaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
Mites sitten tuo että naisen tulee hiljaa kuunnella opetusta, olla vaiti seurakunnassa jne? Onko se sellanen mitä kanssa noudatat? (mitehän toi keskenään rukoileminen...no sitä ei kai lasketa seurakunnassa olemiseksi) Miks naisen pitää muuten vaieta? mitä Jumala on sillä hakenut ja meinannut, miksi? vai ovatko herran tiet taas tutkimattomat :)
En ole absoluuttisen hiljaa, mutta toki pyrin kokouksen aikana pitämään suuni kiinni, enkä myöskään opeta. Miksi tuollainen käsky on annettu, en ole varma, ehkä naisilla on taipumus juoruta kesken kokouksen ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Taidanpa hylätä sen ajatuksen, että rupeaisin tota Raamattua lukemaan. Niin negatiivisen kuvan nuo tässäkin ketjussa mainitut jakeet antaa. Herättää niin paljon negatiivisia tunteita, että en taida ottaa sitä riskiä että ne alkais vaikuttaa minuun.
Tämä voi olla sinulle myös koetus siitä, oletko valmis hyväksymään sellaisen Jumalan, joka ei toimi täysin sinun mielesi mukaan.

4:5 Vai luuletteko, että Raamattu turhaan sanoo: "Kateuteen asti hän halajaa henkeä, jonka hän on pannut meihin asumaan"?
4:6 Mutta hän antaa sitä suuremman armon. Sentähden sanotaan: "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon."

Jaakobin kirjeestä
 
Alkuperäinen kirjoittaja juippi:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Taidanpa hylätä sen ajatuksen, että rupeaisin tota Raamattua lukemaan. Niin negatiivisen kuvan nuo tässäkin ketjussa mainitut jakeet antaa. Herättää niin paljon negatiivisia tunteita, että en taida ottaa sitä riskiä että ne alkais vaikuttaa minuun.
Se on totta että raamattu varmasti aiheuttaa negatiivisia tunteita. En edelleenkään ymmärrä että miten joku voi pitää tätä pyhänä kirjana "Jumalan sanana" käsittämätöntä kyllä.
Miten voi uskoa kirjaan jossa samasta asiasta on kirjoitettu monta eri versiota :D

Mutta sinulle orion suosittelen luettavaksi Koraania, siitä et varmasti virheitä löydä!

Ensin suosittelen tutustumaan mm näihin sivuihin:

http://www.islamopas.com/reflektioner.html
www.koraanijatiede.com
Luominen Koraanissa, noilta viittamiltasi sivuilta

"Lue julki Herrasi nimeen, joka on luonut, luonut ihmisen hyytyneestä verestä." "
(Koraani 96:1,2)

"Me olemme totisesti luonut ihmisen siemenestä yhdistäen sen toiseen. Me aiomme kasvattaa häntä, ja niin olemme antanut hänelle kuulon ja näön."
(Koraani 76:2)

"Hän loi ihmisen maan tomusta kuin saviastian " (Koraani 55:14)

"Totisesti, Me olemme luonut ihmisen valajan savesta, mustasta, haisevasta liejusta " (Koraani 15:26)

 
Alkuperäinen kirjoittaja öööö:
Putosin kärryiltä :D
Raamattu kehoittaa käyttämään huivia,
Herra ei kehoita mutta
Raamattu on Jumalan sanaa?

Eli kukas tämä Herra sitten on? Jeesusko?
Olen tässä ap:n kanssa logiikasta sinänsä vähän eri mieltä, että mielestäni ei tarvita eri kehoitusta johonkin, jos se on jo Raamatussa sanottu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja öööö:
Jos Jeesus on sovittanut kaikkien synnit niin tarkoittaako se sitten sitä että kristityt saa tehdä mitä vaan koska Jeesus on heidän syntinsä sovittanut?
Vaikka tappaa naapurit ja polttaa kirkot, vai mitä se oikeen tarkoittaa? Miksi edes pitää rukoilla jos Jeesus on sovittanut kaikkien synnit?
Ei tarkoita. Jumalan armoa ei voi halventaa. Se on Jumalan rakkautta, että Hän antoi Poikansa kuolemaa puolestamme. Rukous on yhteyttä Jumalan kanssa. Kun Jeesus tulee sydämeemme, silloin olemme ottaneet vastaan syntien anteeksi annon ja syntimme ovat siis anteeksi annetut. Mutta elämä menee eteenpäin. Rukous on "keskustelua" Jumalan kanssa. Jumala johdattaa meitä kun rukoilemme. Hän auttaa meitä, kun rukoilemme jne. Rukouksessa on mieletön voima.
Eli Jeesus on valmistanut tämän sovituksen, mutta se täytyy ottaa vastaan. Jumala ei pakota ketään. Eikä sen jälkeen saa tehdä syntiä.
 
Joku kysyi myös muiden kantoja asioihin. Koodi kirjoittaa aikalailla samalla ajatusmaailmalla kuin minä ajattelen.

Roomalaiskirjeestä
7:4 Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.
7:5 Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle,
7:6 mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa


Kirje roomalaisille 7
14. Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
15. Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
16. Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
17. Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
18. Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
19. sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
20. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
21. Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
22. sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
23. mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
24. Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
25. Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.


Tää raamatunteksti on minusta hyvä tuoda esille. Jeesukseen uskovat eivät ole siis enää kiinni laissa vaan armosta pelastumme. Täysin yksin armosta, koska uskomme, että Jeesus Kristus Jumalan poika kuoli meidän syntiemme tähden. Meidän ei tule siis enää kantaa sitä syntitaakkaa, koska Jeesus on sen jo kantanut meidän puolesta. Ei Jeesus silti tullut tekemään lakiin muutoksia, kuten jossain kohtaa Raamatussa sanotaan, mutta emme ole enää lainorjia. Eli ei sinänsä ole merkitystä käyttääkö huivia/miten toimii menkkojen aikaan yms. Silti Raamattu sanoo seuraavanlaisesti:

Jaakobin kirje 217. Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.
18. Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.
19. Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.
20. Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?
21. Eikö Aabraham, meidän isämme, tullut vanhurskaaksi teoista, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille?
22. Sinä näet, että usko vaikutti hänen tekojensa mukana, ja teoista usko tuli täydelliseksi;


Synnin tekeminen taas vie meitä kauemmaksi Jumalasta. Kun syntiä tekee, hiljalleen kuihtuu rukouselämä, pian koko hengellinen elämä katoaa. Elämä ei ole enää niin antoisaa, vaan kolkkoa ja kylmää. Ja vaarana on, että lähtee koko usko. Kun on ottanut "Jeesuksen sydämeensä" ja hiljalleen itse valuu pois erilleen Jumalasta niin kaikki se paha seitsemänkertaistuu elämäämme. (Raamatun kohtakin tästä on, mutten kerkiä sitä nyt etsiä). Jos syntiä tekee tietyntahtoen vailla katumusta ja piittaamusta, niin sillä on seurauksensa:

Kirje heprealaisille 3
12. Katsokaa, veljet, ettei vain kenelläkään teistä ole paha, epäuskoinen sydän, niin että hän luopuu elävästä Jumalasta,
13. vaan kehoittakaa toisianne joka päivä, niin kauan kuin sanotaan: "tänä päivänä", ettei teistä kukaan synnin pettämänä paatuisi;
14. sillä me olemme tulleet osallisiksi Kristuksesta, kunhan vain pysymme luottamuksessa, joka meillä alussa oli, vahvoina loppuun asti.
15. Kun sanotaan: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa",


 
Turbojurpo
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja öööö:
Jos Jeesus on sovittanut kaikkien synnit niin tarkoittaako se sitten sitä että kristityt saa tehdä mitä vaan koska Jeesus on heidän syntinsä sovittanut?
Vaikka tappaa naapurit ja polttaa kirkot, vai mitä se oikeen tarkoittaa? Miksi edes pitää rukoilla jos Jeesus on sovittanut kaikkien synnit?
Ei tarkoita. Jumalan armoa ei voi halventaa. Se on Jumalan rakkautta, että Hän antoi Poikansa kuolemaa puolestamme. Rukous on yhteyttä Jumalan kanssa. Kun Jeesus tulee sydämeemme, silloin olemme ottaneet vastaan syntien anteeksi annon ja syntimme ovat siis anteeksi annetut. Mutta elämä menee eteenpäin. Rukous on "keskustelua" Jumalan kanssa. Jumala johdattaa meitä kun rukoilemme. Hän auttaa meitä, kun rukoilemme jne. Rukouksessa on mieletön voima.
Eli Jeesus on valmistanut tämän sovituksen, mutta se täytyy ottaa vastaan. Jumala ei pakota ketään. Eikä sen jälkeen saa tehdä syntiä.
Rima on pistetty niin korkealle, ettei synnin tekemättä jättäminen yksinkertaisesti onnistu. Uskovainen mies tulee katsahtaneeksi vieraan naisen peräpeiliä arvostaen ja kas! syntiä on taas tehty. Homman nimi on jatkuvassa syyllisyydessä eläminen. Ikinä ei ole tarpeeksi hyvä ansaitakseen taivaspaikkansa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja öööö:
Vastaako Jumala sinulle rukouksessa? vai miten keskustelet hänen kanssaan?
Mulla käy usein niin, että jos rukoilen ratkaisua johonkin asiaan, miten pitäisi toimia (vähän isompaan yleensä, pienet ratkaisen itse ja toivon että Jumala johdattaa niissä) niin ei siinä rukouksessa yleensä mutta vähän myöhemmin sen jälkeen, arjen keskellä, tulee vaan yhtäkkiä sellainen kertakaikkinen selvyys, että näinhän se asia on, ja näin sen tulee mennä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja öööö:
Jos Jeesus on sovittanut kaikkien synnit niin tarkoittaako se sitten sitä että kristityt saa tehdä mitä vaan koska Jeesus on heidän syntinsä sovittanut?
Vaikka tappaa naapurit ja polttaa kirkot, vai mitä se oikeen tarkoittaa? Miksi edes pitää rukoilla jos Jeesus on sovittanut kaikkien synnit?
Ei tarkoita. Jumalan armoa ei voi halventaa. Se on Jumalan rakkautta, että Hän antoi Poikansa kuolemaa puolestamme. Rukous on yhteyttä Jumalan kanssa. Kun Jeesus tulee sydämeemme, silloin olemme ottaneet vastaan syntien anteeksi annon ja syntimme ovat siis anteeksi annetut. Mutta elämä menee eteenpäin. Rukous on "keskustelua" Jumalan kanssa. Jumala johdattaa meitä kun rukoilemme. Hän auttaa meitä, kun rukoilemme jne. Rukouksessa on mieletön voima.
Eli Jeesus on valmistanut tämän sovituksen, mutta se täytyy ottaa vastaan. Jumala ei pakota ketään. Eikä sen jälkeen saa tehdä syntiä.
Rima on pistetty niin korkealle, ettei synnin tekemättä jättäminen yksinkertaisesti onnistu. Uskovainen mies tulee katsahtaneeksi vieraan naisen peräpeiliä arvostaen ja kas! syntiä on taas tehty. Homman nimi on jatkuvassa syyllisyydessä eläminen. Ikinä ei ole tarpeeksi hyvä ansaitakseen taivaspaikkansa.
Juuri tämän takia on vapauttavaa huomata tuo, että juurikin Jeesus on kantanut synnit ja pelastut armosta. Kun noudatat käskyjä yms. saat elämääsi enemmän. Pyhän hengen avulla voit myös muuttua siten, ettei ne vieraan naisen peräpeilit enää kiinnosta siten.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja öööö:
Vastaako Jumala sinulle rukouksessa? vai miten keskustelet hänen kanssaan?
Mulla käy usein niin, että jos rukoilen ratkaisua johonkin asiaan, miten pitäisi toimia (vähän isompaan yleensä, pienet ratkaisen itse ja toivon että Jumala johdattaa niissä) niin ei siinä rukouksessa yleensä mutta vähän myöhemmin sen jälkeen, arjen keskellä, tulee vaan yhtäkkiä sellainen kertakaikkinen selvyys, että näinhän se asia on, ja näin sen tulee mennä.
Näin mullakin. Rukoilen myös arkipäivän asioissa aikalailla. Jopa varmaan "naurettavissa" asioissa kuten "rakas jumala, anna mun ehtiä linkkaan, että kerkiän hakeen tytön kotiin". Monesti tunnen saavani vastauksen ja avun jopa mahdottomalta tuntuvissa asioissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja öööö:
Vastaako Jumala sinulle rukouksessa? vai miten keskustelet hänen kanssaan?
Mulla käy usein niin, että jos rukoilen ratkaisua johonkin asiaan, miten pitäisi toimia (vähän isompaan yleensä, pienet ratkaisen itse ja toivon että Jumala johdattaa niissä) niin ei siinä rukouksessa yleensä mutta vähän myöhemmin sen jälkeen, arjen keskellä, tulee vaan yhtäkkiä sellainen kertakaikkinen selvyys, että näinhän se asia on, ja näin sen tulee mennä.
Nyt on pakko vastata, että hyvin usein näin käy mullekin, vaikken ole koskaan rukoillut. Viittaan siis siihen, että elämä on tällaista ihan ilman jumalaakin.
 
Turbojurpo
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja öööö:
Jos Jeesus on sovittanut kaikkien synnit niin tarkoittaako se sitten sitä että kristityt saa tehdä mitä vaan koska Jeesus on heidän syntinsä sovittanut?
Vaikka tappaa naapurit ja polttaa kirkot, vai mitä se oikeen tarkoittaa? Miksi edes pitää rukoilla jos Jeesus on sovittanut kaikkien synnit?
Ei tarkoita. Jumalan armoa ei voi halventaa. Se on Jumalan rakkautta, että Hän antoi Poikansa kuolemaa puolestamme. Rukous on yhteyttä Jumalan kanssa. Kun Jeesus tulee sydämeemme, silloin olemme ottaneet vastaan syntien anteeksi annon ja syntimme ovat siis anteeksi annetut. Mutta elämä menee eteenpäin. Rukous on "keskustelua" Jumalan kanssa. Jumala johdattaa meitä kun rukoilemme. Hän auttaa meitä, kun rukoilemme jne. Rukouksessa on mieletön voima.
Eli Jeesus on valmistanut tämän sovituksen, mutta se täytyy ottaa vastaan. Jumala ei pakota ketään. Eikä sen jälkeen saa tehdä syntiä.
Rima on pistetty niin korkealle, ettei synnin tekemättä jättäminen yksinkertaisesti onnistu. Uskovainen mies tulee katsahtaneeksi vieraan naisen peräpeiliä arvostaen ja kas! syntiä on taas tehty. Homman nimi on jatkuvassa syyllisyydessä eläminen. Ikinä ei ole tarpeeksi hyvä ansaitakseen taivaspaikkansa.
Juuri tämän takia on vapauttavaa huomata tuo, että juurikin Jeesus on kantanut synnit ja pelastut armosta. Kun noudatat käskyjä yms. saat elämääsi enemmän. Pyhän hengen avulla voit myös muuttua siten, ettei ne vieraan naisen peräpeilit enää kiinnosta siten.
Käytännössä se menisi jatkuvaksi rukoilemiseksi, että auta henki auta. Pienemmissä synneissä se ei juuri rassaisi, mutta isommissa kyllä. Homoseksuaaleilla uskovaisilla on kova kiire eheytyä PH:n avulla, mutta he saavat huomata, etteivät edelleenkään pysty rakastumaan muihin kuin oman sukupuolensa edustajiin. Itsetuntohan siinä menee mitättömäksi kun ajattelee, että ei vain yritä tarpeeksi.

On yksi foorumi, jolla tapaavat toisensa he, jotka ovat viimein ymmärtäneet, ettei karismaattinen kristillisyys ole heitä varten. Foorumin osoite on http://huitsinnevada.info
 
Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Juuri tämän takia on vapauttavaa huomata tuo, että juurikin Jeesus on kantanut synnit ja pelastut armosta. Kun noudatat käskyjä yms. saat elämääsi enemmän. Pyhän hengen avulla voit myös muuttua siten, ettei ne vieraan naisen peräpeilit enää kiinnosta siten.
Käytännössä se menisi jatkuvaksi rukoilemiseksi, että auta henki auta. Pienemmissä synneissä se ei juuri rassaisi, mutta isommissa kyllä. Homoseksuaaleilla uskovaisilla on kova kiire eheytyä PH:n avulla, mutta he saavat huomata, etteivät edelleenkään pysty rakastumaan muihin kuin oman sukupuolensa edustajiin. Itsetuntohan siinä menee mitättömäksi kun ajattelee, että ei vain yritä tarpeeksi.

On yksi foorumi, jolla tapaavat toisensa he, jotka ovat viimein ymmärtäneet, ettei karismaattinen kristillisyys ole heitä varten. Foorumin osoite on http://huitsinnevada.info
Mikä siinä jatkuvassa rukoilemisessa on pahaa? Minä ainakin rukoilen mielelläni, en siksi että "nyt on pakko" tai plääh, teenpä nyt päivittäisen pakkorukouksen tjms. Rukoileminen on kivaa/hauskaa ja antoisaa. Pyhä henki myös johdattaa asioissa, eikä sitä niitä "isompia" asioita sentään ( KAI ) jatkuvasti tule eteen.. Suurin vaara on juurikin paatuminen, jonka ensimmäisiä merkkejä on rukoilemisen väheneminen ja oman sielunhengen kylmentyminen.

Pitääkö homojen pakosti rakastua sitten johonkin kumppaniin? Olkoon yksin, jos ei pysty avioitumaan haluamallaan tavalla. Ei kaikkia ole tarkoitettu perhe-elämään. Homoudesta vielä, että ei ole pahaksi tuntea vetoa samaansukupuoleen vaan se on paha, että sen laittaa toteen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Rima on pistetty niin korkealle, ettei synnin tekemättä jättäminen yksinkertaisesti onnistu. Uskovainen mies tulee katsahtaneeksi vieraan naisen peräpeiliä arvostaen ja kas! syntiä on taas tehty. Homman nimi on jatkuvassa syyllisyydessä eläminen. Ikinä ei ole tarpeeksi hyvä ansaitakseen taivaspaikkansa.
Tuossa ei sanota, että jos katsoo naista, vaan jos katsoo naista himoiten häntä. Se, että katsot naista ja pidät häntä naisellisesti viehättävänä, ei vielä tarkoita sitä, että himoitsisit häntä. Tämä on eräältä miehenpuolelta kuultu selitys. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Rima on pistetty niin korkealle, ettei synnin tekemättä jättäminen yksinkertaisesti onnistu. Uskovainen mies tulee katsahtaneeksi vieraan naisen peräpeiliä arvostaen ja kas! syntiä on taas tehty. Homman nimi on jatkuvassa syyllisyydessä eläminen. Ikinä ei ole tarpeeksi hyvä ansaitakseen taivaspaikkansa.
Tuossa ei sanota, että jos katsoo naista, vaan jos katsoo naista himoiten häntä. Se, että katsot naista ja pidät häntä naisellisesti viehättävänä, ei vielä tarkoita sitä, että himoitsisit häntä. Tämä on eräältä miehenpuolelta kuultu selitys. ;)
Joo tuo on hyvä huomioida. Kyllähän minäkin katson kaunista naista ja voin vaikka ihailla hänen vaatteitaan/hiuksiaan tjms. (ja siis nainen olen) En minä silti _himoitse_ sellaista ja siinä on se ero.

 
Turbojurpo
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Mikä siinä jatkuvassa rukoilemisessa on pahaa? Minä ainakin rukoilen mielelläni, en siksi että "nyt on pakko" tai plääh, teenpä nyt päivittäisen pakkorukouksen tjms. Rukoileminen on kivaa/hauskaa ja antoisaa. Pyhä henki myös johdattaa asioissa, eikä sitä niitä "isompia" asioita sentään ( KAI ) jatkuvasti tule eteen.. Suurin vaara on juurikin paatuminen, jonka ensimmäisiä merkkejä on rukoilemisen väheneminen ja oman sielunhengen kylmentyminen.

Pitääkö homojen pakosti rakastua sitten johonkin kumppaniin? Olkoon yksin, jos ei pysty avioitumaan haluamallaan tavalla. Ei kaikkia ole tarkoitettu perhe-elämään.
Puhun nyt pakonomaisesta, jopa läpi yön kestävästä rukoilemisesta.

Hauskana anekdoottina mainittakoon, että eräs katolinen pappi (ja intohimoinen tupakoitsija) kirjoitti Vatikaaniin kysyäkseen, että saako tupakoida rukoillessaan. Vastaus oli kieltävä: kun rukoilee, niin siihen pitää keskittyä eikä tehdä mitään muuta. Pappi odotti muutaman kuukauden ja kysyi taas, että saako rukoilla tupakoidessaan. Vastaus oli myöntävä: rukoilla saa milloin vain. Se pistää miettimään ;)

Sinäkö kieltäisit homoilta rakkauden? Yritä vain. Rakkautta ei pysty kukaan tai mikään estämään. Jumala on rakkaus, myös homorakkaus.

Homoista puhuttaessa korostetaan sitä seksuaalisuutta eli luullaan, että he eivät muuta teekään kuin sekstaavat ja ettei tunteilla ole heille mitään merkitystä. Homoseksuaalisuuden sijaan pitäisi puhua homososiaalisuudesta. Rakastamansa henkilön kanssa nyt vain haluaa olla fyysisessäkin kanssakäymisessä. Uskovaisille homoille tulisi suurena helpotuksena se, jos kirkko siunaisi heidänkin liittonsa ja antaisi heille oikeuden rakastaa niin Jumalaa kuin elämänkumppaniaankin. Nykyään he joutuvat valitsemaan ja kumman valinnan tekevätkin, joutuvat elämään onnettomina. Säälin heitä, vaikka olenkin sekä hetero että ateisti.
 

Yhteistyössä