uskottomuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haniböö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

haniböö

Jäsen
05.01.2008
58
0
6
Miten olette selvinneet?
Tai minkälaiset on olleet tuntemukset teillä, jotka olette aloittaneet suhteen varatun kanssa?

Meillä on ollut iso kriisi miehen kanssa. Oikeestaan koko viime vuoden. Kesällä sitten paljastui toinen nainen. Vaikee sanoa onko tuo nainen syy vai seuraus kaikkeen, varmaan kumpaakin, mutta iso järkytys se oli...
Varsinkin kun tunnen naisen ja luulin häntä yhteiseksi ystäväksemme...

Me on nyt käyty parisuhdeterapiassa ja löydetty toisemme uudelleen. Viimeset kaksi kuukautta on ollut ihanaa aikaa; on hellyyttä ja välittämistä ja kumpikin on tajunnut että haluaa jatkaa. Mutta... tää toinen nainen kuitenkin kummittelee taustalla. Tää nainen ei kai ole valmis luovuttamaan (vaikka elää itsekin parisuhteessa) eikä kai mun mieskään vielä pysty kokonaan luovuttamaan, kun kuitenkin myöntää, että paljon on tunteita myös tätä toista kohtaan.

Mä olen siis sekä onnellinen, että totaalisen rikki. Mä näen tätä toista naista viikottain ja aina ne kohtaamiset on yhtä vaikeita ja tuntuu kuin päässä sumenis. Me ei mitään puhuta, eikä edes tervehditä, mutta valitettavasti joudun häntä näkemään.

Kertokaa mulle, saman kokeneet, kuinka selviätte!
Ja kertokaa te, jotka suhteen varattuun alotatte, että mitä te oikein ajattelette?!? Kun mun moraalitajuuni tuo asia ei mahdu...
Enkä ymmärrä kuinka itse varattuna voi sekaantua toiseen varattuun...

Tää on nyt todella lapsellista varmaan mutta...jos mun ukolla olisi ollut suhde johonkin ihmiseen mitä näen päivittäin, niin en varmaan pystyis kattelemaan sen ihmisen naamataulua. Jos en fyysisesti kävisi käsiksi niin olis ainakin lähellä. Ja siis jos olette miehesi kanssa vielä asian selvittäneet ja yhdessä päättäneet jatkaa, ja tämä ei tajua luovuttaa... |O

Siis no, meni niin aiheen vierestä taas kun ei ole kokemusta asiasta puolin eikä toisin. :ashamed:

Musta on hienoa että olette päättäneet jatkaa!

Toisaalta en ymmärrä miksi sinun pitää nähdä tuota toista naista? Ja vaikka miehelläsi olisi tunteita sitä kohtaan, niin tavallaan hänen pitää tehdä selväksi ettei ole enään kiinnostunut. Ei sinun pidä kaikkea kestää. Tietääkö tuon naisen mies tästä?

siis onneksi en näe päivittäin!!! Mutta noin kerran viikossa kyllä. Mies ei ole fyysisesti pettänyt (nainen olisi kyllä ollut siihen valmis, mutta mieheni ei). Ovat kuitenkin yli puoli vuotta pitäneet säännöllisesti yhteyttä ja tapailleet. Aloite on tullut tältä naiselta ja kai mieheni sitten jotenkin hullaantui kaikkien vaikeuksien keskellä... Minulle tälläinen pettäminen, missä tunteet ovat vahvasti esillä on melkeempä pahempi kuin fyysinen pettäminen.
Kyllä minullakin varmaan miljoona asiaa on pyörinyt päässä mitä voisin sanoa tai tehdä tälle naiselle, mutta ehkä onneksi itsehillintä on aika hyvin toiminut.. Olen kyllä sanallisen arkkuni avannut tälle naiselle, enkä sanomisistani ylpeä ole, joskaan en niitä kadu, mutta päätin silloin sen jäävän siihen.

näin kun ajattelee niin tuo kyllä melkein pahempaa kuin "oikea"pettäminen. Mutta edelleen olen sitä mieltä että ukkosi pitää pistää stoppi koko jutulle ja näyttää tälle naiselle, että hän on valinnut sinut ja muu ei kiinnosta. Minusta et voi vähempään tyytyä jos olet valinnut miehesi rinnalla pysymisen.

Valitettavasti teemme töitä sen verran lähekkäin, että yhteentörmäyksiltä ei voi välttyä. Siis minä ja tuo nainen.
Mies on tehnyt selväksi naiselle, että haluaa edelleen jatkaa ja yrittää kanssani, mutta kun ei koe tätä toista naista mitenkään "negatiivisena ihmisenä" niin ei pysty kokonaan yhteydenpitoa katkaisemaan. Mieheni on muutenkin ihmisenä sellainen, joka harvoin riitaantuu kenenkään kanssa eikä hänen tapoihinsa kuulu "välien katkaiseminen" niin tavallaan en pysty sitä häneltä edes vaatimaan. Mies sanoo minulle, että näinen ei ole hänelle ongelma tällä hetkellä. Mutta minulle on... ja olen kyllä mieheltäkin kysynyt, että entäs kun meillä on riita tai joku muu vastaava, hakeeko hän silloin sympatiaa tältä naiselta (joka haluaa kyllä muutakin...) Mies on vastannut että tuskin, mutta en kyllä täysin pysty luottamaan...
Mutta vastahan tässä luottamusta uudelleen rakennetaan...

Kuulostaa siltä, että mies ja toinen nainen hakevat jatkoaikaa suhteelle. Ovat suurten muutosten edessä. Jos ei kykene päästämään toisesta irti, kertoo kyllä mielestäni, että on tärkeä ja että suhteenne ei ole tärkeämpi. On ilmi selvää, että jotta teidän suhteenne voisi jatkua, on tuon toisen suhteen täysin loputtava. Eli kaikesta huolimatta, eipä miehellä ole puhtaita jauhoja pusseissa.

Onhan tuo ikävä tilanne.

Mutta silti en ymmärrä, miten voi olla pettämistä, jos mukana ei ole seksiä. Miten kukaan voi "omistaa" puolisonsa tunteet niin, ettei toinen saisi edes ihastua? Jokainen meistä ihastuu joskus, vaikka olisi varattukin. Eri asia on sitten mitä asialle TEKEE.

Alkuperäinen kirjoittaja Aquarius:
Onhan tuo ikävä tilanne.

Mutta silti en ymmärrä, miten voi olla pettämistä, jos mukana ei ole seksiä. Miten kukaan voi "omistaa" puolisonsa tunteet niin, ettei toinen saisi edes ihastua? Jokainen meistä ihastuu joskus, vaikka olisi varattukin. Eri asia on sitten mitä asialle TEKEE.

Ihastuu, toki. Mutta voiko alkaa tapailla? Mikä on seksiä, saako kosketella, suudella yms. Minusta ei parisuhteessa ollessa voi tapailla muita samassa mielin kuin vapaana.

Itse tapailin varattua miestä! Menin sillä periaatteella et mä en ole miestä mihkään pakottanu ja mies ite halus mun mukaan lähteä. Ja itse aloitti pokailun. Minä en sille mitään voi jos mies pettää naistaan, se on sen miehen ja naisen ongelma ei minun. Itse en mitään oman tunnin tuskia asasta potenut.
Nyt putoo kakkaa niskaan..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onhan tuo ikävä tilanne.

Ihastuu, toki. Mutta voiko alkaa tapailla? Mikä on seksiä, saako kosketella, suudella yms. Minusta ei parisuhteessa ollessa voi tapailla muita samassa mielin kuin vapaana.

Minun periaatteeni on se, että katsoa saa, muttei koskea. ;)

Ymmärtääkö miehesi, että hän loukkaa sinua, kun edelleenkin on tekemisissä tuon naisen kanssa?

Sinä ymmärrät miestäsi tosi hienosti, mutta ymmärtääkö miehesi sinua? Jos ymmärtää, hän varmaan myös kunnioittaa sinua ja tunteitasi ja lopettaa yhteydenpidon kokonaan tuohon naiseen.

Mies on sanonut, että haluaa jatkaa kanssasi, mutta nainen ei usko tätä vaan edelleen pommittaa miestäsi. Jos miehesi siis ihan oikeasti haluaa lopettaa "suhteen" toiseen naiseen ja jos miehesi ihan oikeasti haluaa yrittää ja jatkaa sinun kanssasi, hän tekee selväsi naiselle, ettei ole kiinnostunut tästä ja sillä selvä. Eikä imarru naisen yhteydenotoista yms.

Itse en kestäisi enkä hyväksyisi minkääntasoista pettämistä. Miehen kanssa on tehty selväksi puolin ja toisin, missä menee raja ja se menee aika matalalla.
Meidän tuttavapiiriin kuului aikaisemman harrastuksen puitteissa eräs mies, joka piti minusta kovasti. Tavatessamme mies aina halasi, "vaikka olisi nähnyt sinut saman päivän aikana jo kolmekymmentä kertaa, niin aina ...." ja mies näytti miten ko. mies tuli vastaan kädet levällään halamaan. Ah ihana mustasukkaisuus. Varmaan itse kihisisin samalla tavalla jos joku nainen tekisi saman mun miehelleni..

Harrastus on jäänyt ja tuo tuttavakin sen myötä.
Itse pidin tuon miehen halaamisia vain ystävyyden osoituksena, koska itsellä ei ollut mitään ihastumisia. Ei ollut minun tyyppiäni lainkaan, minun tyyppiäni on mies, jonka kanssa olen naimisissa.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
Itse tapailin varattua miestä! Menin sillä periaatteella et mä en ole miestä mihkään pakottanu ja mies ite halus mun mukaan lähteä. Ja itse aloitti pokailun. Minä en sille mitään voi jos mies pettää naistaan, se on sen miehen ja naisen ongelma ei minun. Itse en mitään oman tunnin tuskia asasta potenut.

No joo, mutta enpä itse haluaisi tapailla varattua miestä.

Onhan tuo ikävä tilanne.

tapailla selkäsi takana?

Olet ihan yhtä vastuussa pettämisestä koska tiesit että mies on varattu. Minulla on h:lla alkava nimitys näille naisille..

Ajatteletteko koskaan mitä te teette lapsille?? Omille lapsellenne ja myös tämän toisen osapuolen lapsille???!!!

tapailla selkäsi takana?

Noo, jos yhteydenpito pitää salata puolisolta, voidaan olettaa, että asiassa on jotain salattavaa. Reilumpaa on pelata ihan avoimilla korteilla ja kertoa, että menen nyt käymään kahvilla sen ja sen kanssa.

minusta pettäminen on jo sähköpostit, tekstarit yms. mitä tehdään kumppanilta salaa. Flirtti, halailu, hiplailu.. se on pettämistä. Se kun kuuluu vaan puolison kanssa.

no ei siinä minusta mitään huonookaan ole, tietää ainakin ettei mies ala kuvittelee mitään seurustelu juttuja. Ja olin ite juuri eronnut ja en uuteen suhteeseen todellakaan halunnu. Joten sain sitä mitä halusin eli seksiä. 6kk:n jälkeen sanoin et nyt riittää ja sitten tapasinki tämän nykyisen aokin ja onnellisesti ollaan yhes oltu2 vuottta

Alkuperäinen kirjoittaja tiukkis:
minusta pettäminen on jo sähköpostit, tekstarit yms. mitä tehdään kumppanilta salaa. Flirtti, halailu, hiplailu.. se on pettämistä. Se kun kuuluu vaan puolison kanssa.

Onkos se pettämistä, jos nainen haluaa keskustella syvällisiä jonkun miespuolisen ystävänsä kanssa, koska oma mies ei osaa keskustella syvällisiä? Ja haluaa salata keskustelut sen takia koska oma mies naureskelisi niille tai suuttuisi niistä? Siis jos oletetaan että ei keskustella mistään seksiin liittyvästä eikä pakolla edes henkilökohtaisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja tiukkis :

Olet ihan yhtä vastuussa pettämisestä koska tiesit että mies on varattu. Minulla on h:lla alkava nimitys näille naisille..

Ajatteletteko koskaan mitä te teette lapsille?? Omille lapsellenne ja myös tämän toisen osapuolen lapsille???!!!

Pitäisi miehen nainen omastaan huolta ettei tartte ukon vieraissa käydä. Itellä ei tuohon aikaan ollut vielä lapsia, eikä myöskään sillä miehellä.

Niinpä. Ja tapailu, tuntuu aika oudolta, jos suhteessa alkaa tapailla "mukavaa ihmistä", joka on toista sukupuolta ja johon on ihastunut.

Onkos se pettämistä, jos nainen haluaa keskustella syvällisiä jonkun miespuolisen ystävänsä kanssa, koska oma mies ei osaa keskustella syvällisiä? Ja haluaa salata keskustelut sen takia koska oma mies naureskelisi niille tai suuttuisi niistä? Siis jos oletetaan että ei keskustella mistään seksiin liittyvästä eikä pakolla edes henkilökohtaisesta.

jos pystyt kutsumaan tämän miehen kotiisi ja esittelemään miehellesi kaverina ja miehesi seura ei häiritse, niin sillon ei ole pettämistä.

no ei siinä minusta mitään huonookaan ole, tietää ainakin ettei mies ala kuvittelee mitään seurustelu juttuja. Ja olin ite juuri eronnut ja en uuteen suhteeseen todellakaan halunnu. Joten sain sitä mitä halusin eli seksiä. 6kk:n jälkeen sanoin et nyt riittää ja sitten tapasinki tämän nykyisen aokin ja onnellisesti ollaan yhes oltu2 vuottta

No tuossa kerroitkin, millä mielellä olit liikenteessä.

Uusimmat

Yhteistyössä