Uskotteko Jeesukseen?

viekku
Hyvä, kun laitoit ton noin perusteellisesti!

Alkuperäinen kirjoittaja mii-mustana:
Alkuperäinen kirjoittaja Sari:
onko usko vain päätös että nyt mä olen uskossa ?
mistä voit tietää että olet uskossa? onko pissa kirkkaampaa?
Uskoontulon ABC

A

Aloita tunnustamalla, että tarvitset Jeesusta

Tee parannus kääntymällä tietoisesti pois pahasta.
Kadu pahoja tekojasi.
Usko, että Jeesus kuoli puolestasi ristillä ja nousi kuolleista.
Kutsu rukouksessa Jeesusta tulemaan elämäsi Herraksi
B

Raamattu sanoo: " Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva." (Paavalin kirje Room.10:9)
Rukous " Jumala tiedän että olen poikennut tahdostasi ja tarvitsen anteeksiantamustasi. Uskon, että annoit Jeesuksen kuolemaan puolestani. Tahdon kääntyä pois synneistäni. Kutsun nyt Sinut sydämeeni ja elämääni. Luotan ja uskon Sinuun ja tahdon ottaa Sinut vastaan Herrana ja Vapahtajana. jeesuksen nimessä, aamen"
C

Tässä on uuden elämän alku. Jotta voisit syventää yhteyttäsi Jeesukseen, tee näin:
Lue Raamattuasi päivittäin, jotta oppisit tuntemaan Kristuksen. Aloita Uudesta testamentista, erityisen selvänä pelastussanoma tulee esille Johanneksen evankeliumissa.
Keskustele Jumalan kanssa rukouksessa.
Ota yhteyttä yhteen tai useampaan uskovaiseen, joiden kanssa voit rukoilla ja joille voit kertoa edistysaskeleistasi ja epäonnistumisistasi.
Lue Raamatusta kasteen merkityksestä (esim. Mark. 16:16 Apostolien teot 2:38 Kirje roomalaisille 6:1-6)
Osallistu jumalanpalveluksiin ja palvo Jumalaa muiden kristittyjen kanssa. Yhteinen usko rakentaa ja virkistää.
Anna uuden elämän sisällön, rakkauden ja huolenpidon säteillä myös toisiin ihmisiin sanoissa ja teoissa.
Kerro Jeesuksesta muillekin.

vieras
raamattuhan on israelin kansan historiaeepos, joten en näe mitään syytä pitää sitä minkään uskonnon pohjana. sama ku kalevala ois kaikkien uskontokirja. sitä paitsi, raamatusta otettiin 500 luvulla (rooman valtakunnan aikana) puolet (HUOM) pois, ettei se sekoita kansan päätä. esim jeesushan uskoi inkarnaatioon, kuten hindut, ja se poistettiin sekoittavana tekijänä. mitähän kaikkea sieltä poistettiin? lisäksi käännösvirheet ja useat eri kirjoittajat tekevät eepoksesta epäloogisen. jonkinlainen korkeampivoima toki on olemassa, mutta ei siihen tarvitse mitään israelilaisten historiaa, että uskoo.

Uskon
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja AnalÖppning:
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Historian henkilönä kyllä vaan en jumalan poikana.

Perustele toi historian henkilönä?
No onhan siitä ihan todisteitakin olemassa.
=)

Jos epäilisin, pitäisi epäillä monen muunkin historian henkilön olemassaoloa.

Mitä todisteita?

Jeesus Nasaretilainen mainitaan ainakin Rooman valtakunnan veroluettelossa.
jos on ollut monta samannimistä.
onhan maija virtasiakin monta... tuo ei todista mitään.
luulen, että vaikka Jeesus tuli maanpäälle ja kävelisi vastaan, useimmat ihmiset eivät siltikään uskoisi! :(
Ihminen luulee olevansa niin kaikkitietävä ja mahtava ja vaatii todisteita joita näkee omin silmin vaikka tässä maailmankaikkeudessa ja elämässä yleensä ja paljon asioista, joita ei ihmissilmä näe!
Ihminen tahtoo tehdä just niinkuin ITSE haluaa ja se on vuosisatoja nähty mihin se on johtanut kun on unohdettu Jumala ja Jumalan ohjeet!
ja missä tilassa maapallo ja ihmiskunta onkaan nyt??!! :(

mie vaan
raamattuhan on israelin kansan historiaeepos, joten en näe mitään syytä pitää sitä minkään uskonnon pohjana. sama ku kalevala ois kaikkien uskontokirja. sitä paitsi, raamatusta otettiin 500 luvulla (rooman valtakunnan aikana) puolet (HUOM) pois, ettei se sekoita kansan päätä. esim jeesushan uskoi inkarnaatioon, kuten hindut, ja se poistettiin sekoittavana tekijänä. mitähän kaikkea sieltä poistettiin? lisäksi käännösvirheet ja useat eri kirjoittajat tekevät eepoksesta epäloogisen. jonkinlainen korkeampivoima toki on olemassa, mutta ei siihen tarvitse mitään israelilaisten historiaa, että uskoo.
Hei, perustele vähän. "Jeesus uskoi inkarnaatioon ja se (siis inkarnaatioko?)poistettiin sieltä (mistä? raamatustako?). Mihin tietosi pohjaavat?

nötö
Alkuperäinen kirjoittaja Uskon:

Mitä todisteita?

luulen, että vaikka Jeesus tuli maanpäälle ja kävelisi vastaan, useimmat ihmiset eivät siltikään uskoisi! :(
Ihminen luulee olevansa niin kaikkitietävä ja mahtava ja vaatii todisteita joita näkee omin silmin vaikka tässä maailmankaikkeudessa ja elämässä yleensä ja paljon asioista, joita ei ihmissilmä näe!
Ihminen tahtoo tehdä just niinkuin ITSE haluaa ja se on vuosisatoja nähty mihin se on johtanut kun on unohdettu Jumala ja Jumalan ohjeet!
Tuo on totta. Näkeekö tuulta? Entä sähköä?
Ei se, ettei Jumalaa näe, todista ettei Häntä olisi olemassa. Suurempi ongelma minusta olisi selittää, ettei Häntä ole. Että kaikki tämä olisi vain sattumaa, huh huh!
Jumala antoi 10 käskyä, joita noudattaa, että meillä olisi hyvä, mutta ihmiset rikkovat niistä ainakin useimpia, ja tulos on totisesti silmiemme edessä...

Alkuperäinen kirjoittaja nötö:

Mitä todisteita?

Ei se, ettei Jumalaa näe, todista ettei Häntä olisi olemassa. Suurempi ongelma minusta olisi selittää, ettei Häntä ole. Että kaikki tämä olisi vain sattumaa, huh huh!
Jumala antoi 10 käskyä, joita noudattaa, että meillä olisi hyvä, mutta ihmiset rikkovat niistä ainakin useimpia, ja tulos on totisesti silmiemme edessä...
Kyllä sähköä näkee ja tuuleenkin tai ainakin sen mitä tuuli tekee..

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Nadia:
Hei, kun näette sitä tyyppiä niin mulla ois pari kysymystä sille, käskekää kirjautua plussikseen niin annan numeroni sen jlk :wave:
Sä voit puhuu sille ite. :D se ei kai oikeen tykkää, et ihmiset sanoo sille vaan terkkuja, eikä itse tutustu.

nötö
Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:
Kehen niistä? Eikö mielisairaaloissa ole aika monta Jeesusta?
Noista tapauksista ei kai kerrota kirjassa, joka olisi maaiman myydyin. Kirjassa, joka on pelastanut ihmisiä tappamasta itseään, joka on saanut ihmiset muuttamaan elämänsä suunnan täysin. Jo se, että Jeesus puhui sellaisia asioita, kuin esim vuorisaarnassa, osoittaa, ettei Hän ollut tavallinen ihminen. Kaikki, mitä Raamatussa kerrotaan Jeesuksen ihmeteoista, tapahtui 3 vuoen aikana. Ne viisaudet, joita Hänen mainitaan kertoneen, sanottiin 3 vuoden aikana! Melkoinen teko tavalliselle matti meikäläiselle. Länsimaiden lainsäädäntö pohjaa Jeesuksen opettamiin asioihin ja raamattuun. Eikö sekin todista jotain?

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Hei, kun näette sitä tyyppiä niin mulla ois pari kysymystä sille, käskekää kirjautua plussikseen niin annan numeroni sen jlk :wave:
Sä voit puhuu sille ite. :D se ei kai oikeen tykkää, et ihmiset sanoo sille vaan terkkuja, eikä itse tutustu.
No hitto, missä se on, kun oisin tarvinnu sitä jo moneen otteeseen ja aika moni muukin! Saa kyllä kuulla kunniansa, kun ehdin jossain välissä treffata. Ekku pitää viedä lapset tanssiharkkoihin :saint:

nötö
Alkuperäinen kirjoittaja Melukylän Mutsi:

Mitä todisteita?

Kyllä sähköä näkee ja tuuleenkin tai ainakin sen mitä tuuli tekee..
Juu, niin näkee senkin, mitä Jumala tekee! Simmut vain auki!

tytönjapojanmamma
"Minä olen tie totuus ja elämä" , sanoi Jeesus. Monesti olen saanut vastauksen rukoukseeni. Ja saanut uskon myötä varmuuden, että en ole ikinä yksin ja minusta pidetään huolta.Elämän tukipilari, hieno asia!

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
No hitto, missä se on, kun oisin tarvinnu sitä jo moneen otteeseen ja aika moni muukin! Saa kyllä kuulla kunniansa, kun ehdin jossain välissä treffata. Ekku pitää viedä lapset tanssiharkkoihin :saint:
No sehän on niin korvat höröllään, et kuulee kyllä, kun huhuilet. =)

Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:
Kehen niistä? Eikö mielisairaaloissa ole aika monta Jeesusta?
Noista tapauksista ei kai kerrota kirjassa, joka olisi maaiman myydyin. Kirjassa, joka on pelastanut ihmisiä tappamasta itseään, joka on saanut ihmiset muuttamaan elämänsä suunnan täysin. Jo se, että Jeesus puhui sellaisia asioita, kuin esim vuorisaarnassa, osoittaa, ettei Hän ollut tavallinen ihminen. Kaikki, mitä Raamatussa kerrotaan Jeesuksen ihmeteoista, tapahtui 3 vuoen aikana. Ne viisaudet, joita Hänen mainitaan kertoneen, sanottiin 3 vuoden aikana! Melkoinen teko tavalliselle matti meikäläiselle. Länsimaiden lainsäädäntö pohjaa Jeesuksen opettamiin asioihin ja raamattuun. Eikö sekin todista jotain?
Mistä sinä voit tietää kuinka tosia ne tarinat siinä kirjassa on? Kun et ole vieressä ollut katsomassa kun sitä kirjaa on alettu kirjottamaan. Saati ollut todistamassa kyseisiä ihmetekoja.
Matti Meikäläisestäkin vois kirjoittaa vastaavanlaisen kirjan. Jokainen uskokoon mihin lystää. Itse löydän paljon mielenkiintosempia asioita joihin uskoa kun kristinusko =)
Moni muukin kun raamattu on pelastanut ihmisiä itsemurhalta.

Yhteistyössä