vieras
Mun mielestä siinä ei kuitenkaan anna elämäänsä kenenkään käsiin vaan alkaa vaan itse uskoa, että se on jonkun paremmissa käsissä. Omasta pääkopasta se kaikki apu ja hyvä olo tulee, ei sen kauempaa.Alkuperäinen kirjoittaja viekku:Tuo on totta, että uskovana saa päästää irti ja todellakin heittäytyä Jumalan varaan. Mutta eihän se tarkoita tietenkään, ettei tartte enää vastuuta kantaa, päinvastoin. Jeesus sanoo, minä olen tie, totuus ja elämä. Meidän on luovutettava elämämme saadaksemme sen takaisin, Jumala on meidät luonut ja Hän tietää mikä meille on parasta. Siksi on turvallista antaa elämänsä Hänen käsiinsä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Toivon, että kukaan ei loukkaannu tästä tekstistäni. Tarkoitus ei ole loukata ketään! Olen sama vieras, joka aiemmin kirjoitti olleensa uskovainen yli 20-vuotiaaksi ja joka kasvattaa lapsiaan kuin yhä uskoisi... Tai mäkin siis uskon edelleen johonkin korkeampaan voimaan mutta en Raamatun Jumalaan.
Mulle järki sanoo, että kun maailmassa on todella monia uskontoja, olisi todella itsekästä ajatella, että juuri se meidän uskontomme olisi Se Oikea. Itsellänikin on ollut vaikeita hetkiä (esim. läheisten menettämisiä ja vaikeita sairauksia) ja monesti olen silloin ajatellut, että olisi helppoa vaan heittäytyä uskon varaan. Tiedän kyllä, että saisin itseni "psyykattua" uskovaksi. Uskovana voisi ikään kuin itse päästää irti ja heittäytyä jonkun toisen "huollettavaksi" (en nyt löytänyt hyvää sanaa - en siis tarkoittanut tuolla mitään negatiivista) ja siten itse päästä helpommalla. Mun mielestä usko on yksi mielentila ja jonkinlainen huume, josta ihminen tulee riippuvaiseksi.