Uskotko yliluonnolliseen pahaan?

  • Viestiketjun aloittaja Rukoilijasirkka
  • Ensimmäinen viesti
Rukoilijasirkka
Mä uskon. Siis en sillä tavalla usko, että laittaisin siihen uskoni, tai askartelisin sen asian kanssa, mutta uskon, että on olemassa yliluonnollista pahaa, pahoja henkiolentoja.

Aika monet ihmiset uskoo jollain tavalla tämmösen pahan olemassaoloon. Usein ajatellaan, että se viihtyisi jossain karmivassa paikassa, jossain kummitustalossa tai pelottavassa metsässä.

Mutta jos siis sellaiseen uskoo, niin miksi se paha ei yhtähyvin olisi ihan missä vaan. Huolto-asemalla, kirjastossa, supermarketissa? Eihän aineeton olento ole rajoitettu ja vangittu johonkin tiettyyn tilaan tai paikkaan.
Uskon kyllä, että jonkin paikan voi erottaa ja rajoittaa omaksi tilakseen, johon tämmöisillä ei ole pääsyä.

Voisinko nyt saada mitäs-nyt-kukkuu-viriviri-tööttööt-palkinnon? :xmas:

Niin ja siis se kysymys, että miksi se paha ei muka väijyisi ruokakaupassa? miksi et siellä pelkää?
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Uskon yliluonnolliseen hyvään sekä pahaan.

Voi pahaa olla marketeissakin, tosin uskon, että sillä on siellä enemmän valtaa yöllä.
Miksi sillä ois enemmän valtaa juuri yöllä?

Ainoa syy, minkä mä keksin, on, että ihmiset on yöllä enemmän peloissaan.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Uskon yliluonnolliseen hyvään sekä pahaan.

Voi pahaa olla marketeissakin, tosin uskon, että sillä on siellä enemmän valtaa yöllä.
Miksi sillä ois enemmän valtaa juuri yöllä?

Ainoa syy, minkä mä keksin, on, että ihmiset on yöllä enemmän peloissaan.
Uskon, että pelko tavallaan ruokkii pahaa, ja että paha pääsee paremmin "valloilleen" lähes tyhjässä kuin ihmisiä täynnä olevassa tilassa.

Päivällä noissa paikoissa on niin paljon energiaa, että pelolla eikä pahalla ole juurikaan valtaa niissä.
 
Rukoilijasirkka
Juu en mäkään vamppyyreihin usko, paisti semmoisiin tosielämän verenimijöihin. Jotkut on semmosia energian sieppareita, tarkotan semmosia, jotka aina vaan ottaa, ottaa, muttei anna.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Uskon yliluonnolliseen hyvään sekä pahaan.

Voi pahaa olla marketeissakin, tosin uskon, että sillä on siellä enemmän valtaa yöllä.
Miksi sillä ois enemmän valtaa juuri yöllä?

Ainoa syy, minkä mä keksin, on, että ihmiset on yöllä enemmän peloissaan.
Uskon, että pelko tavallaan ruokkii pahaa, ja että paha pääsee paremmin "valloilleen" lähes tyhjässä kuin ihmisiä täynnä olevassa tilassa.

Päivällä noissa paikoissa on niin paljon energiaa, että pelolla eikä pahalla ole juurikaan valtaa niissä.
Niin, tottahan se. Toisaalta paikoissa joissa on vilinää ja valoa, emme osaa varoa.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Kukka:
Kaippa se on pakko uskoa, kun olen joutunut sellaisen karkottamaankin yhdestä talossa.
Miten sä teit sen?
Mä en ole varsinaiseti mitenkään konkreettisesti kohdannut tuollaista, ainoastaan unissa. Pelännyt olen joskus tosi paljonkin. Nyt en ole pelännyt enää, ihan uhallanikaan.
 
..
Pahalla on valtaa vain siellä, missä sitä pelätään. Koska pelko on sen ravintoa ja ruokkii sitä. Jos siis on uskossa ja ajattelee, että on olemassa hyvä ja paha ja haluaa olla hyvän puolella, ei voi pelätä pahaa, koska Jumala on meidät luvannut pahalta pelastaa, Jumalaan uskovan ei tarvitse pelätä mitään pahaa. Häntäkin voidaan toki yrittää pelotella, mutta silloin on vain turvauduttava Jumalaan. Paha on olemassa aina siellä, missä sille annetaan valta.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Pahalla on valtaa vain siellä, missä sitä pelätään. Koska pelko on sen ravintoa ja ruokkii sitä. Jos siis on uskossa ja ajattelee, että on olemassa hyvä ja paha ja haluaa olla hyvän puolella, ei voi pelätä pahaa, koska Jumala on meidät luvannut pahalta pelastaa, Jumalaan uskovan ei tarvitse pelätä mitään pahaa. Häntäkin voidaan toki yrittää pelotella, mutta silloin on vain turvauduttava Jumalaan. Paha on olemassa aina siellä, missä sille annetaan valta.
Kyllä VOI pelätä, se on helppoo, vaikka kuinka uskois. Tajusin jokin aika sitten, että raamatussa käsketään monesti että älkää pelätkö. En ole ennen ymmärtänyt asiaa siltä kantilta, että paha ei voi mitään, ellen minä anna sille valtaa.

Olen myös luullut, että jos jokin paha näyttäytyisi minulle, olisin silloin huono uskova tai jotenkin hylätty. Eihän se niin ole. Vaan senhän takia raamatussa käsketään pukea se hengen sota-asu joka päivä. Että voisi vastustaa pahaa.
 
Kukka
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Alkuperäinen kirjoittaja Kukka:
Kaippa se on pakko uskoa, kun olen joutunut sellaisen karkottamaankin yhdestä talossa.
Miten sä teit sen?
Mä en ole varsinaiseti mitenkään konkreettisesti kohdannut tuollaista, ainoastaan unissa. Pelännyt olen joskus tosi paljonkin. Nyt en ole pelännyt enää, ihan uhallanikaan.
Mua pyydettiin yhteen taloon, kun siellä tapahtu kaikkee kummaa. Kun en itse usko enkeleihin tai kristinuskon Jumalaan, käytin hyväkseni magiaa. Pirskottelin jokaisen huoneen suolavedellä, tein pentagrammit kaikkiin talon aukkoihin ja jokaisessa kerroksessa tein yhden rituaalin, lopuksi kiersin vielä suitsukkeen kanssa. Kyllä kuulemma tehos ja talo on nyt rauhallinen.

 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Oikeestaan mä ajattelen, että on parempi kiinnittää ajatukset Jumalaan, kuin noihin pahoihin tyyppeihin. Silti kai välillä ihan ok pohtia tämmöistäkin.
Totta. Uskon ehkä tavallaan samaan Jumalaan kuin sinäkin, mutta ajattelen asian kuitenkin vähän eri tavalla.

Ja miulla on "mantra", mitä toistan, jos oikein pelottaa. Ja kuvittelen sellasen suojaavan "säteilyn" ympärilleni. Joo, saa nauraa, mutta miuta se auttaa kuitenkin.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Kukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Alkuperäinen kirjoittaja Kukka:
Kaippa se on pakko uskoa, kun olen joutunut sellaisen karkottamaankin yhdestä talossa.
Miten sä teit sen?
Mä en ole varsinaiseti mitenkään konkreettisesti kohdannut tuollaista, ainoastaan unissa. Pelännyt olen joskus tosi paljonkin. Nyt en ole pelännyt enää, ihan uhallanikaan.
Mua pyydettiin yhteen taloon, kun siellä tapahtu kaikkee kummaa. Kun en itse usko enkeleihin tai kristinuskon Jumalaan, käytin hyväkseni magiaa. Pirskottelin jokaisen huoneen suolavedellä, tein pentagrammit kaikkiin talon aukkoihin ja jokaisessa kerroksessa tein yhden rituaalin, lopuksi kiersin vielä suitsukkeen kanssa. Kyllä kuulemma tehos ja talo on nyt rauhallinen.
Entä sun kotona, onko sulla kotona tämmösii "asukkaita" tms?
 
Jonkun amerikkalaistutkimuksen mukaan ihmiset on taipuvaisempia uskomaan Saatanan kuin Jumalan olemassaoloon... tosin en sillä lailla ihmettelekään, jotenkin tuntuu että julkisuudessa yliluonnollinen paha hyväksytään, mutta yliluonnollinen hyvä haluttaisiin vaientaa...
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Oikeestaan mä ajattelen, että on parempi kiinnittää ajatukset Jumalaan, kuin noihin pahoihin tyyppeihin. Silti kai välillä ihan ok pohtia tämmöistäkin.
Totta. Uskon ehkä tavallaan samaan Jumalaan kuin sinäkin, mutta ajattelen asian kuitenkin vähän eri tavalla.

Ja miulla on "mantra", mitä toistan, jos oikein pelottaa. Ja kuvittelen sellasen suojaavan "säteilyn" ympärilleni. Joo, saa nauraa, mutta miuta se auttaa kuitenkin.
Onko sun Jumala niinku semmost energiaa joka on kaikkialla, vai enemmänkin persoona, henkilö? Mun Jumala on Persoona ja henkilö. Vaikkakin kaikkialla toki oleva.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Oikeestaan mä ajattelen, että on parempi kiinnittää ajatukset Jumalaan, kuin noihin pahoihin tyyppeihin. Silti kai välillä ihan ok pohtia tämmöistäkin.
Totta. Uskon ehkä tavallaan samaan Jumalaan kuin sinäkin, mutta ajattelen asian kuitenkin vähän eri tavalla.

Ja miulla on "mantra", mitä toistan, jos oikein pelottaa. Ja kuvittelen sellasen suojaavan "säteilyn" ympärilleni. Joo, saa nauraa, mutta miuta se auttaa kuitenkin.
Onko sun Jumala niinku semmost energiaa joka on kaikkialla, vai enemmänkin persoona, henkilö? Mun Jumala on Persoona ja henkilö. Vaikkakin kaikkialla toki oleva.
On energiaa ja kaikkialla.
 

Yhteistyössä