Uskotko Jumalaan?

  • Viestiketjun aloittaja "Usko"
  • Ensimmäinen viesti
vier
Mistä ajattelet kaiken saaneen alkunsa? Kaikki on täällä kuitenkin ihmeellisen järjestyksessä jos olettamus on , ettei kukaan ole sitä suunnitellut.

Minä uskon evoluutioon. Minusta se kuulostaa paljon todennäköisemmältä kuin suunnitelmallinen luominen.

Minusta muuten tuo kommenttisi Deirdrelle oli hieman erikoinen. Hän peräänkuulutti logiikan puutetta jumanlan olemassaolon todistamisessa, johon sinä vastasit pitkällä selostuksella Raamatun tarinoita Jumalasta, Luciferista jne. Minusta se kuulostaa yhtä hyvältä perustelulta kuin jos joku selostaisi tähän vaikka Taru sormusten herrasta -kirjasarjan juonen. Siinä on selitetty samalla tavalla hyvän ja pahan välistä taistelua, paitsi että TSH on paremmin kirjoitettu kuin Raamattu. Ei kummallakaan ole logiikan tai perustelujen kanssa mitään tekemistä, sillä tavalla kuin miten minä ymmärsin Deirdren kysymyksen.
 
"vieras"
[QUOTE="laalaa";23824258]Niin, SINULLE henkilökohtaisesti ei ilmeisestikään mikään puolla Jumalan olemassaoloa. Entäs ne, jotka ovat kokeneet ja tunteneet Jumalan vaikutuksen, heitäkö kutsut sitten..Valehtelijoiksi?Mielisairaiksi?[/QUOTE]

Uskovaisiksi. Samalla tavalla kuin meediot ja luonnonhenkien näkijät tai huumeiden käyttäjät, he uskovat ja voivat nähdäkin jotain. Ei ole valehtelija tai mielisairas, vaikka uskoisi johonkin jota ei ole. Tärkeintä että ovat itse onnellisia eivätkä aiheuta vahinkoa toisille.
 
[QUOTE="vieras";23824256]Vielä ihmeellisempää järjestys olisi jos Jumala olisi mukana kuvioissa. En tiedä miten maailmankaikkuden lait ovat syntyneet. Jos haluat, voit ajatella noita fysiikan lakeja jumalana, minä en. Myönnän että emme tiedä läheskään kaikkea, mutta se ei tarkoita että meidän pitäisi täyttää aukot pelkällä mielikuvituksella.

Otetaan vanha analogia. Laatikkoon laitetaan kellonosia ja sitä ravistellaan. Kello syntyy, kuinka ihmeellistä. Moninkerroin ihmeellisempää olisi kuitenkin jos ravistelusta syntyi pieni olento joka rakensi kellon.

Jos maailman on täytynyt syntyä, myös Jumalan on täytynyt syntyä. Jos taas Jumala ei tarvitse alkua, ei maailmakaan.[/QUOTE]

Tämä on ihmisen vajavaista logiikkaa :). Siitä ravistelusta ei synny mitään, vaan Jumala on aina ollut. Ihmeellistä, eikö totta. Jumala luo tyhjästä.
 
[QUOTE="vieras";23824309]Uskovaisiksi. Samalla tavalla kuin meediot ja luonnonhenkien näkijät tai huumeiden käyttäjät, he uskovat ja voivat nähdäkin jotain. Ei ole valehtelija tai mielisairas, vaikka uskoisi johonkin jota ei ole. Tärkeintä että ovat itse onnellisia eivätkä aiheuta vahinkoa toisille.[/QUOTE]

Nimenomaan Jeesus-usko ei vahngoita ketään vaan Jeesus on tie Jumalan yhteyteen. Hänen joka on meidät luonutkin ja tietää mikä on ihmiselle parhaaksi. Meeidot sun muut taas on asia erikseen ja heihin uskominen vahingoittaa ihmistä, ennemmin tai myöhemmin. He saavat tietonsa pimeydestä.
 
vier
[QUOTE="laalaa";23824258]Niin, SINULLE henkilökohtaisesti ei ilmeisestikään mikään puolla Jumalan olemassaoloa. Entäs ne, jotka ovat kokeneet ja tunteneet Jumalan vaikutuksen, heitäkö kutsut sitten..Valehtelijoiksi?Mielisairaiksi?[/QUOTE]


No voihan sitä nyt ihminen kuvitella kaikenlaista vaikkei olisikaan mielisairas, ja uskotella itselleenkin niin ettei ole valehtelija. Jokainen on varmaan joskus esim säikähtänyt pimeässä jotain mikä ei ole oikeasti ollutkaan siellä. Sellaisessa tilanteessa vielä, että oikein kovasti haluaisi että joku asia tapahtuu, niin varmasti mielellään kuvittelee että no nyt minä kuulin tai tunsin jotain yliluonnollista.
 
No voihan sitä nyt ihminen kuvitella kaikenlaista vaikkei olisikaan mielisairas, ja uskotella itselleenkin niin ettei ole valehtelija. Jokainen on varmaan joskus esim säikähtänyt pimeässä jotain mikä ei ole oikeasti ollutkaan siellä. Sellaisessa tilanteessa vielä, että oikein kovasti haluaisi että joku asia tapahtuu, niin varmasti mielellään kuvittelee että no nyt minä kuulin tai tunsin jotain yliluonnollista.
Eksä haluisi tietää asioita hiukan syvemmällä tasolla? Etsiä Totuutta?
 
"vieras"
Nimenomaan Jeesus-usko ei vahngoita ketään vaan Jeesus on tie Jumalan yhteyteen. Hänen joka on meidät luonutkin ja tietää mikä on ihmiselle parhaaksi. Meeidot sun muut taas on asia erikseen ja heihin uskominen vahingoittaa ihmistä, ennemmin tai myöhemmin. He saavat tietonsa pimeydestä.
Meediot auttavat monia ihmisiä heidän tuskissaan, aivan kuten rukoilu auttaa sinua. En kiellä kumpaakaan.
 
[QUOTE="vieras";23824373]Ei Jumalaa ole, sen sijaan maailma on aina ollut. Ilman maailmaa ei ole aikaa.[/QUOTE]
Älä nyt vaan ala selittämään ajan luonteesta uskovaiselle, tai pilaat iltasi. Todennäköisesti lähtökohta on se, että se kuvittelee ajan liikkuvan samaa nopeutta joka paikassa.
 
[QUOTE="vieras";23824363]Meediot auttavat monia ihmisiä heidän tuskissaan, aivan kuten rukoilu auttaa sinua. En kiellä kumpaakaan.[/QUOTE]

No mulla on kokemusta molemmista ja voin olla hiukan eri mieltä
 
Puhuin tuossa komentoimassasi tekstissä asioiden kuvittelusta. Eli ei, en minä halua etsiä "totuutta" sillä keinolla, että uskottelen itselleni yliluonnollisia. Siinä pääsee helposti niin paljon syvemmälle tasolle, että sieltä voi olla vaikea päästä pois.
Joo, en mäkään todellakaan halua uskotella yhtään mitään. En mä tyhmä ole, vaikka sun rivien välistä voi sellaista olettaa ;). Olen saanut kohdata elävän Jumalan monta kertaa sillä tavalla, ettei kuvitteluille ja arvauksille jäänyt sijaa.
 
[QUOTE="vieras";23824384]Totuutta voi etsiä monin tavoin. Etsivätkö hindulaiset tai muslimit mielestäsi totuutta?[/QUOTE]

Kyllä, mutta ei se silti tarkoita että se olisi toutuus minkä he ovat löytäneet. Mikään hindujumala tai allah ei ole sanonut itsestään olevansa totuus.
 
lpktk
oletko kuullut yleisestä ilmoituksesta? Että Jumala ilmaisee itsensä luonnon ja kaiken ympäröivän kautta? siinä jo on ihmettelemistä.
Maailmassa on todellakin paljon ihmettelmistä. Minun mielestäni on paljon ihmeellisempää tutkia sitä itse kuin todeta jonkun jumalan tehneen sen. Ja kun ei kertakaikkiaan ole mitään todisteita jumalan vaikutuksesta maailman syntymisessä ja kehityksessä, niin aivan turha on jumalaa ottaa huomioon.
 
Hell no. En ymmärrä miten niin moni immeinen on aivopesty tolla raamattu jumala jeesus hömpötyksellä. :p Taino kuka tietää Jeesus ehkä olikin olemassa, mutta että oikee jumalan poika ettei Marian mies ollukkaan Jeesuksen oikea isä niin joopajoo.....

Mie uskon enkeleihin, ufoihin ja kummituksiin, mut en tod. mihinkään jumalaan. :p
 

Yhteistyössä