USKOSTA JA EPÄILYSTÄ...

  • Viestiketjun aloittaja epäilijä
  • Ensimmäinen viesti
111
Alkuperäinen kirjoittaja kasva aikuiseks:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja kasva aikuiseks:
No osaatko keskustella?Miksi sun on tarvetta väitellä jonkun vakaumuksesta? Tätä mä en oo käsittänyt ikinä?? Keskity omaan elämääs ja väistelemään niitä satuolentoja ettei otsaan lennä! Lapsellista tulla toisen vakaumuksesta sanomaan; ei oo totta,lälläällää!! Mulla ei oo tarvetta arvostella homojen, muslimien, ateistien, hellateide, pakanien, hindujen, ym elämää
No mikä tarve joillakin on väitellä minun vakaumuksestani?Ja väittää vastoin minun vakaumustani?Ja homoushan ei ole vakaumus jos et ole sattunut tietämään.Vaikka se ilmeisesti vakaumuksesi takia jotenkin sopimatonta onkin?Korjaa toki jos olen väärässä.
No perusta joskus oma ketju sun vakaumuksestas; niin leikitään hiekkalaatikolla sitte siellä:: Ja muulta osin en jaksa sun "jankkaustyylilläs jatkaakaan", jotkut oikeasti kysyy itseään koskevia asioita, eikä sun tartte tulla joka ketjuun huutelemaan sun satuolennoistas; vaikka kova tarve sulla sitäki todistaa
painu muualle ivaamasta ihmisiä!!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
No mikä tarve joillakin on väitellä minun vakaumuksestani?Ja väittää vastoin minun vakaumustani?Ja homoushan ei ole vakaumus jos et ole sattunut tietämään.Vaikka se ilmeisesti vakaumuksesi takia jotenkin sopimatonta onkin?Korjaa toki jos olen väärässä.
Mihin uskot, Timppa? Ja miksi?

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mihin uskot, Timppa? Ja miksi?
Itseeni.En tarvitse mitään olemattomia apuja.Mutta sen kyllä ymmärrän että joku heikko ihminen haluaa turvautua johonkin "korkeampaan".Ehkä se auttaa jaksamaan.mutta minä en sellaista tarvitse.
Tarkoitin maailmankuvaasi. Logiikka ja tieteellinen maailmankatsomus ehkä? Mitkä ovat syysi uskomiseesi? Ja muista että logiikkaan uskomisen perustelu logiikalla on kehäpäätelmä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tarkoitin maailmankuvaasi. Logiikka ja tieteellinen maailmankatsomus ehkä? Mitkä ovat syysi uskomiseesi? Ja muista että logiikkaan uskomisen perustelu logiikalla on kehäpäätelmä.
Ei kai minulla ole mitään sen ihmeellisempää "maailmankuvaa" tai muutakaan mihin uskon.Evoluutioteoria nyt on varmaan ainoa mihin voin sanoa "uskovani".Ja miksi uskon evoluutioon?Se on edes jollain tavalla järjellä perusteltavissa verrattuna mihinkään muuhun.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tarkoitin maailmankuvaasi. Logiikka ja tieteellinen maailmankatsomus ehkä? Mitkä ovat syysi uskomiseesi? Ja muista että logiikkaan uskomisen perustelu logiikalla on kehäpäätelmä.
Ei kai minulla ole mitään sen ihmeellisempää "maailmankuvaa" tai muutakaan mihin uskon.Evoluutioteoria nyt on varmaan ainoa mihin voin sanoa "uskovani".Ja miksi uskon evoluutioon?Se on edes jollain tavalla järjellä perusteltavissa verrattuna mihinkään muuhun.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Looginen_empirismi

Perehdy siihen mitä uskot, niin voit paremmin perustella sen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Perehdy siihen mitä uskot, niin voit paremmin perustella sen.
Jos joku perustelee uskonsa johonkin kirjaan ei tarkoita että minun tarvitsisi opiskella jotain "uskomista".Uskon mitä näen tai olen uskomatta.Sen olen homannut että kaikkein paras on kun uskoo ensimmäisenä itseensä.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja 000:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä TIEDÄN että Jeesus ja Jumala on olemassa, mutten voi kertoa enempää.
hah hah!!kun todistat sen joteskin meille epäileville ni sitte meilläki on syy uskoa!!
24 Voimme tietää Jumalan olevan olemassa sen perusteella, mitä hän on tehnyt. "Sillä hänen [Jumalan] näkymättömät ominaisuutensa ovat selvästi nähtävissä maailman luomisesta lähtien, koska ne havaitaan siitä, mikä on tehty [minkä Jumala on tehnyt]." (Roomalaisille 1:20.)
 
vieras
Että raamattu on yli 2000 vuotta vanha paimentolaisten kirjoittama kirja josta on lainattu ne osat jotka on palvelleet parhaiten vallanpitäjiä. Se on fakta eikä edes mikään uskonjuttu. Varmasti joku lammasfarmari kainuusta osaisi kirjoittaa aivan yhtä henkevän opuksen jos oikein laittaisi siihen ajatusta ja lainailisi juttuja niin kuin Jeesuskin vanhoista uskonnoista. Itseasiassa voisimme ruveta ottamaan moraalisia neuvoja keneltä tahansa aavikon keskellä asuvalta tollukalta jonka elämä rajoittuu laimpaisiin ja veden hakuun? Ehkä järjetön epäpätevyys kaikessa pitäisi ottaa ohjenuoraksi kun haetaan elämässä vastauksia kysymyksiin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Että raamattu on yli 2000 vuotta vanha paimentolaisten kirjoittama kirja josta on lainattu ne osat jotka on palvelleet parhaiten vallanpitäjiä. Se on fakta eikä edes mikään uskonjuttu. Varmasti joku lammasfarmari kainuusta osaisi kirjoittaa aivan yhtä henkevän opuksen jos oikein laittaisi siihen ajatusta ja lainailisi juttuja niin kuin Jeesuskin vanhoista uskonnoista. Itseasiassa voisimme ruveta ottamaan moraalisia neuvoja keneltä tahansa aavikon keskellä asuvalta tollukalta jonka elämä rajoittuu laimpaisiin ja veden hakuun? Ehkä järjetön epäpätevyys kaikessa pitäisi ottaa ohjenuoraksi kun haetaan elämässä vastauksia kysymyksiin?
Mutta ongelma onkin se, että jos uskoo raamattuun, niin ei voikaan enää olla uskomatta, koska muuten joutuu helvettiin. Se on ansa. Niin kauan kuin ihminen pikkasenkin uskoo, mitkään muut ajatusmallit eivät ole mahdollisia. Uskoa ja uskomisen mielekkyyttä voi arvioida vain uskon sisä- tai ulkopuolelta, ja onhan selvää, että näkökulma on täysin erilainen. Jos uskoo, niin tyhmähän se on, jos ei pidä uskomista järkevänä. Ja jos ei usko, niin tyhmähän se on, jos pitää uskomista järkevänä.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Että raamattu on yli 2000 vuotta vanha paimentolaisten kirjoittama kirja josta on lainattu ne osat jotka on palvelleet parhaiten vallanpitäjiä. Se on fakta eikä edes mikään uskonjuttu. Varmasti joku lammasfarmari kainuusta osaisi kirjoittaa aivan yhtä henkevän opuksen jos oikein laittaisi siihen ajatusta ja lainailisi juttuja niin kuin Jeesuskin vanhoista uskonnoista. Itseasiassa voisimme ruveta ottamaan moraalisia neuvoja keneltä tahansa aavikon keskellä asuvalta tollukalta jonka elämä rajoittuu laimpaisiin ja veden hakuun? Ehkä järjetön epäpätevyys kaikessa pitäisi ottaa ohjenuoraksi kun haetaan elämässä vastauksia kysymyksiin?
Noin 40 ihmistä osallistui Raamatun kirjoittamiseen. Mutta se on Jumalan henkeyttämä."
 
vieras
ei ollut jumalan henkeyttämä? Minä en usko jumalaan joten en usko mihinkään henkeyttämisiinkään. Mormoonit väittää saavansa viestejä verhon takaa. Miksi kaikki kristityt sitten ei ole mormooneja? Sieltähän sitä henkeä puskee ameriikasta ihan päivitettynä versiona! Minkä tahansa valhe on siis totta jos se on tehty henkeytettynä. Pekka Eric oli männä talvena hengen vallassa. Oli saanut oikein sanomaa, että kaikki ansaitsee kuolla. Koulusurmatkin kai olisivat olleet ok, jos ne olisi tehty 2000 vuotta sitten hengen vallassa. Nykyinen henkihään ei kelpaa, vai?? Anteeksi, mutta en voi tajuta miten aikuisiin ihmisiin uppoaa moinen sonta.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Että raamattu on yli 2000 vuotta vanha paimentolaisten kirjoittama kirja josta on lainattu ne osat jotka on palvelleet parhaiten vallanpitäjiä. Se on fakta eikä edes mikään uskonjuttu. Varmasti joku lammasfarmari kainuusta osaisi kirjoittaa aivan yhtä henkevän opuksen jos oikein laittaisi siihen ajatusta ja lainailisi juttuja niin kuin Jeesuskin vanhoista uskonnoista. Itseasiassa voisimme ruveta ottamaan moraalisia neuvoja keneltä tahansa aavikon keskellä asuvalta tollukalta jonka elämä rajoittuu laimpaisiin ja veden hakuun? Ehkä järjetön epäpätevyys kaikessa pitäisi ottaa ohjenuoraksi kun haetaan elämässä vastauksia kysymyksiin?
Raamattu

Määritelmä: Ihmiskunnalle kirjoitettu Jehova Jumalan sana. Jumala käytti noin 40:tä ihmissihteeriä noin 1600 vuoden kuluessa kirjoittamaan sen muistiin, mutta hän itse ohjasi aktiivisesti kirjoittamista henkensä välityksellä. Siten se on Jumalan henkeyttämä. Suuri osa sen kertomuksesta koostuu Jehovan todellisista lausunnoista sekä Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, opetuksia ja toimintaa koskevista yksityiskohdista. Siinä on lausuntoja, jotka osoittavat, mitä Jumala vaatii palvelijoiltaan ja mitä hän tekee toteuttaakseen maapalloa koskevan suurenmoisen tarkoituksensa. Syventääkseen arvostustamme näitä asioita kohtaan Jehova säilytti Raamattuun myös kertomuksia, jotka osoittavat, mitä tapahtuu, kun yksilöt ja kansat kuuntelevat Jumalaa ja toimivat hänen tarkoituksensa mukaisesti, ja mitä toisaalta seuraa siitä, että he kulkevat omaa tietään. Tämän luotettavan historiallisen kertomuksen avulla Jehova perehdyttää meidät siihen, miten hän on menetellyt ihmiskunnan suhteen, ja näin myös omaan suurenmoiseen persoonallisuuteensa.
 
vieras
sinun sairauteesi löytyy lääkitys. Ihan ihme höpinää sihteereistä ym. Et voi ihan oikeasti uskoa tuohon? Tuollaista ei edes lue raamatussa vaan on ihan selittely höpinää. Yksi valheen ominaisuus on se, että se joustaa kaikkialle. Valheen edessä tulee totuuskin aseettomaksi.
 
uskis
Alkuperäinen kirjoittaja epäilijä:
Tälläinen kysymys olisi niille jotka uskovat/ ovat uskossa, että tuleeko koskaan epäilyn hetkiä jolloin ajattelette, että ei Jumalaa oikeasti ole olemassa? Täytyykö uskomisen eteen käydä ponnisteluita? Miten pääsette yli näistä tunteista?

Entä onko niitä jotka ovat uskoneet aikaisemmin, mutta ovat sitten lakanneet uskomasta? miksi?
Juu, joskus on epäilyjä, mutta liekö mun heikosta uskostani sit kiinni, että Jumala tosi konkreettisilla tavoilla ilmaisee itsensä. Viime aikoina (ihan tällä viikolla) Jumala on vastannut rukouksiin ja tehnyt ihmeitä, ja täytyy kyllä sanoa, että kyllä ne uskoa vahvistavat. Tärkeää on myös lukea Raamattua, käydä seurakunnassa, rukoilla jne, mutta ei Jumala toisaalta vaadi meiltä mitään suorituksia.
 
uskis
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Että raamattu on yli 2000 vuotta vanha paimentolaisten kirjoittama kirja josta on lainattu ne osat jotka on palvelleet parhaiten vallanpitäjiä. Se on fakta eikä edes mikään uskonjuttu. Varmasti joku lammasfarmari kainuusta osaisi kirjoittaa aivan yhtä henkevän opuksen jos oikein laittaisi siihen ajatusta ja lainailisi juttuja niin kuin Jeesuskin vanhoista uskonnoista. Itseasiassa voisimme ruveta ottamaan moraalisia neuvoja keneltä tahansa aavikon keskellä asuvalta tollukalta jonka elämä rajoittuu laimpaisiin ja veden hakuun? Ehkä järjetön epäpätevyys kaikessa pitäisi ottaa ohjenuoraksi kun haetaan elämässä vastauksia kysymyksiin?
Raamattu

Määritelmä: Ihmiskunnalle kirjoitettu Jehova Jumalan sana. Jumala käytti noin 40:tä ihmissihteeriä noin 1600 vuoden kuluessa kirjoittamaan sen muistiin, mutta hän itse ohjasi aktiivisesti kirjoittamista henkensä välityksellä. Siten se on Jumalan henkeyttämä. Suuri osa sen kertomuksesta koostuu Jehovan todellisista lausunnoista sekä Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, opetuksia ja toimintaa koskevista yksityiskohdista. Siinä on lausuntoja, jotka osoittavat, mitä Jumala vaatii palvelijoiltaan ja mitä hän tekee toteuttaakseen maapalloa koskevan suurenmoisen tarkoituksensa. Syventääkseen arvostustamme näitä asioita kohtaan Jehova säilytti Raamattuun myös kertomuksia, jotka osoittavat, mitä tapahtuu, kun yksilöt ja kansat kuuntelevat Jumalaa ja toimivat hänen tarkoituksensa mukaisesti, ja mitä toisaalta seuraa siitä, että he kulkevat omaa tietään. Tämän luotettavan historiallisen kertomuksen avulla Jehova perehdyttää meidät siihen, miten hän on menetellyt ihmiskunnan suhteen, ja näin myös omaan suurenmoiseen persoonallisuuteensa.
tää menee taas tähän jehovan todistaja juttuun:(
 
Keittiönoita
Ap:n kysymys oli varmaan tarkoitettu vain kristityille, mutta vastaan kuitenkin =) Ei, mulla ei ole koskaan ollut epäilystä. En myöskään ole joutunut mitenkään erityisesti ponnistelemaan uskoni suhteen, lölytääkseni uskoni tai säilyttääkseni uskoni. Jotenkin ajattelen niin, että jos epäilisin, silloin en uskoisi. Kun uskon, mun ei tarvitse epäillä. Mun ei myöskään tarvitse todistaa kenellekään, että mun jumalani olisivat olemassa. Eikä mun tarvitse yrittää todistaa sitäkään, että kenenkään muun jumalat eivät olisi olemassa. Mulle riittää, että itse uskon, muiden uskomisilla ei ole mulle merkitystä =)
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
sinun sairauteesi löytyy lääkitys. Ihan ihme höpinää sihteereistä ym. Et voi ihan oikeasti uskoa tuohon? Tuollaista ei edes lue raamatussa vaan on ihan selittely höpinää. Yksi valheen ominaisuus on se, että se joustaa kaikkialle. Valheen edessä tulee totuuskin aseettomaksi.
Raamattu on lisäksi "Jumalan henkeyttämä" (2. Timoteukselle 3:16). Mitä tämä tarkoittaa? Raamattu itse vastaa: "Pyhän hengen johtamina ihmiset puhuivat sen, minkä saivat Jumalalta." (2. Pietarin kirje 1:21.) Valaistaanpa asiaa. Liikemies voi kirjoituttaa sihteerillään kirjeen. Se sisältää liikemiehen ajatuksia ja ohjeita, joten se on hänen kirjeensä, ei sihteerin. Samalla tavoin Raamattu sisältää Jumalan sanoman, ei niiden ihmisten, jotka kirjoittivat sen muistiin. Siksi koko Raamattu on tosiaankin "Jumalan sana" (1. Tessalonikalaisille 2:13).
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
sinun sairauteesi löytyy lääkitys. Ihan ihme höpinää sihteereistä ym. Et voi ihan oikeasti uskoa tuohon? Tuollaista ei edes lue raamatussa vaan on ihan selittely höpinää. Yksi valheen ominaisuus on se, että se joustaa kaikkialle. Valheen edessä tulee totuuskin aseettomaksi.
Raamattu on lisäksi "Jumalan henkeyttämä" (2. Timoteukselle 3:16). Mitä tämä tarkoittaa? Raamattu itse vastaa: "Pyhän hengen johtamina ihmiset puhuivat sen, minkä saivat Jumalalta." (2. Pietarin kirje 1:21.) Valaistaanpa asiaa. Liikemies voi kirjoituttaa sihteerillään kirjeen. Se sisältää liikemiehen ajatuksia ja ohjeita, joten se on hänen kirjeensä, ei sihteerin. Samalla tavoin Raamattu sisältää Jumalan sanoman, ei niiden ihmisten, jotka kirjoittivat sen muistiin. Siksi koko Raamattu on tosiaankin "Jumalan sana" (1. Tessalonikalaisille 2:13).
juu, kuules vierailija. Saisko joskus jotain hiukan persoonallisempaa tekstiä. Mihin muuten pyrit? Jos nyt joku ilmoittautus ja halusi jehovantodistajaksi, niin hihkuisitko ilosta? Oisko taivaassa sulle hiukan mukavampi tuoli odottamassa? Tuoko sun uskontos sulle rauhan ja ilon? Vai tuollaista väkisin väännettyä ja kokouksissa ulkoa opeteltuja "raamatun" paikkoja?
 
vieras
Uuden Testamentin ulkopuolelle jätetyt kirjoitukset antavat hyvän kuvan Jeesuksen ja Marian yhteisymmärtämyksestä. Tässä otetaan esimerkkejä Filippuksen ja Tuomaan evankeliumeista sekä Vapahtajan vuoropuhelusta.

Maria Magdalena oli "nainen, joka tiesi kaiken" Jeesuksesta. Juuri häntä "Kristus rakasti enemmän kuin opetuslapsia "ja juuri hän oli apostoli" jonka tiedot, näkemys ja käsityskyky ylittivät suuresti Pietarin kyvyt". Maria Magdalena oivallinen näkijä, apostoli, joka oli muita etevämpi ja "nainen, joka tiesi kaiken".
Vapahtajan puoliso oli Maria Magdalena. Kristus rakasti häntä enemmän kuin muita opetuslapsia, ja suuteli häntä usein suulle. Muut opetuslapset loukkaantuivat siitä ja ilmaisivat paheksuntansa. He sanoivat hänelle: Miksi sinä rakastat häntä enemmän kuin meitä kaikkia? Vapahtaja vastasi ja sanoi heille: Miksi minä en rakasta teitä niin kuin häntä? Suuri on avioliiton ihme! Ilman sitä maailmaa ei näet olisi olemassa. Maailman olemassaolohan riippuu miehestä ja miehen olemassaolo avioliitosta. Maria Magdalena Jumalallisen viisauden symboli.

Mariaa kutsuttiin apostolien apostoliksi, oivaltavaksi näkijäksi, joka oli muita etevämpi, naiseksi, joka tiesi kaiken, ja häneksi, jonka sydän oli suuntautunut enemmän taivasten valtakuntaan kuin kaikkien hänen veljiensä. Kaiken tuon lisäksi Jeesus vastasi luennoimalla avioliiton tärkeydestä, kun mustasukkaiset mies apostolit kysyivät Marian suosikkiasemasta järjestelmässä.

Kaikki yllä olevat käsitykset ovat suurella todennäköisyydellä miesten kirjoittamia. Kuitenkin kirkon ja yhteisön piirissä täysin seksistinen sääntö sulki pois kaiken, mikä tuki naisen asemaa. Rooman kirkko oli Pyhän Pietarin Apostolinen kirkko ja Pietarin katsomukset käyvät yllin kyllin selviksi Tuomaan evankeliumissa, joka väittää Pietarin vastustaneen voimakkaasti Maria Magdalenan mukanaoloa Jeesuksen seurueessa. Teksti toteaa, että muita apostoleja puhutellessaan Simon Pietari sanoi heille: "Jättäköön Maria meidät, sillä naiset eivät ole elämän arvoisia". Muissakin kohdissa eri kirjoituksissa tulee selvästi ilmi, että Maria Magdalena oli vakavasti riidoissa Pietarin kanssa, jonka nimissä Rooman kirkko oli perustettu.

Tietomme Paavalin käsityksiin naisen asemasta kirkossa ja yhteiskunnassa perustuvat ensisijassa hänen Timoteukselle kirjoittamiin kirjeisiin. Kuitenkaan näitä kirjeitä ei ole voitu osoittaa Paavalin itsensä kirjoittamiksi, vaan ne ovat todennäköisesti syntyneet huomattavasti myöhemmin.

Alkukristillinen kirkko syntyi miehille etuoikeutetuksi laitokseksi, jossa Jeesuksen ja Maria Magdalenan antama esikuva jäi taka-alalle
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
sinun sairauteesi löytyy lääkitys. Ihan ihme höpinää sihteereistä ym. Et voi ihan oikeasti uskoa tuohon? Tuollaista ei edes lue raamatussa vaan on ihan selittely höpinää. Yksi valheen ominaisuus on se, että se joustaa kaikkialle. Valheen edessä tulee totuuskin aseettomaksi.
Raamattu on lisäksi "Jumalan henkeyttämä" (2. Timoteukselle 3:16). Mitä tämä tarkoittaa? Raamattu itse vastaa: "Pyhän hengen johtamina ihmiset puhuivat sen, minkä saivat Jumalalta." (2. Pietarin kirje 1:21.) Valaistaanpa asiaa. Liikemies voi kirjoituttaa sihteerillään kirjeen. Se sisältää liikemiehen ajatuksia ja ohjeita, joten se on hänen kirjeensä, ei sihteerin. Samalla tavoin Raamattu sisältää Jumalan sanoman, ei niiden ihmisten, jotka kirjoittivat sen muistiin. Siksi koko Raamattu on tosiaankin "Jumalan sana" (1. Tessalonikalaisille 2:13).
juu, kuules vierailija. Saisko joskus jotain hiukan persoonallisempaa tekstiä. Mihin muuten pyrit? Jos nyt joku ilmoittautus ja halusi jehovantodistajaksi, niin hihkuisitko ilosta? Oisko taivaassa sulle hiukan mukavampi tuoli odottamassa? Tuoko sun uskontos sulle rauhan ja ilon? Vai tuollaista väkisin väännettyä ja kokouksissa ulkoa opeteltuja "raamatun" paikkoja?
Ainoastaan 144000 käsittävä Luuk. 12:32; Ilm. 14:1, 3;
pieni lauma menee taivaaseen 1. Kor. 15:40-53; Ilm. 5:9, 10
ja hallitsee Kristuksen kanssa

Nuo 144000 ovat syntyneet 1. Piet. 1:23; Joh. 3:3;
uudelleen Jumalan hengellisiksi Ilm. 7:3, 4
pojiksi
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
sinun sairauteesi löytyy lääkitys. Ihan ihme höpinää sihteereistä ym. Et voi ihan oikeasti uskoa tuohon? Tuollaista ei edes lue raamatussa vaan on ihan selittely höpinää. Yksi valheen ominaisuus on se, että se joustaa kaikkialle. Valheen edessä tulee totuuskin aseettomaksi.
Raamattu on lisäksi "Jumalan henkeyttämä" (2. Timoteukselle 3:16). Mitä tämä tarkoittaa? Raamattu itse vastaa: "Pyhän hengen johtamina ihmiset puhuivat sen, minkä saivat Jumalalta." (2. Pietarin kirje 1:21.) Valaistaanpa asiaa. Liikemies voi kirjoituttaa sihteerillään kirjeen. Se sisältää liikemiehen ajatuksia ja ohjeita, joten se on hänen kirjeensä, ei sihteerin. Samalla tavoin Raamattu sisältää Jumalan sanoman, ei niiden ihmisten, jotka kirjoittivat sen muistiin. Siksi koko Raamattu on tosiaankin "Jumalan sana" (1. Tessalonikalaisille 2:13).
juu, kuules vierailija. Saisko joskus jotain hiukan persoonallisempaa tekstiä. Mihin muuten pyrit? Jos nyt joku ilmoittautus ja halusi jehovantodistajaksi, niin hihkuisitko ilosta? Oisko taivaassa sulle hiukan mukavampi tuoli odottamassa? Tuoko sun uskontos sulle rauhan ja ilon? Vai tuollaista väkisin väännettyä ja kokouksissa ulkoa opeteltuja "raamatun" paikkoja?
Ainoastaan 144000 käsittävä Luuk. 12:32; Ilm. 14:1, 3;
pieni lauma menee taivaaseen 1. Kor. 15:40-53; Ilm. 5:9, 10
ja hallitsee Kristuksen kanssa

Nuo 144000 ovat syntyneet 1. Piet. 1:23; Joh. 3:3;
uudelleen Jumalan hengellisiksi Ilm. 7:3, 4
pojiksi
ja suuri joukko saa elää ikuisesti maanpäällä paratiisissa
 

Yhteistyössä