Uskoontullut mamu on suomalaisempi kuin ei-uskova kantis

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja sä. Koita tajuta että Jumala tappaa jokaisen ihmisen.

Jumala on tappanut 100 miljardia ihmistä eli kaikki ihmiset kaikkina aikoina. Get over with it.

Mutta Jumala on ensin antanut heille elämän.
images

Jos tarkoitat jotain vauvoja tai pikkulapsia jotka on kuolleet, niin ne on Taivaassa automaattisesti. Niillä on nyt mahtava olla Jumalan luona, ihanammat oltavat kuin kellään maan päällä.
(aborttia tai syntyneen lapsen tappamista tuo ei oikeuta)

Öö.. okei. Just sellasta kultinomaista kackea mitä en olis odottanut sulta. Ettekö oikeasti tajua miten paljon ja erilaista kärsimystä maailmassa on riippumatta siitä mitä itse tekee?

Jos jumala on olemassa niin hän hyväksyy ihan kaiken.

Myönnä nyt, Jumala on sadistinen murhaaja.

Öö.. okei. Just sellasta kultinomaista kackea mitä en olis odottanut sulta. Ettekö oikeasti tajua miten paljon ja erilaista kärsimystä maailmassa on riippumatta siitä mitä itse tekee?

Jos jumala on olemassa niin hän hyväksyy ihan kaiken.

Myönnä nyt, Jumala on sadistinen murhaaja.
No aloitapa sinä, pistä kampanja pystyyn niiden 10 000 abortoidun vauvan puolesta eli joukkosurman takia.

Eikö huoleta? Niin arvelinkin.

No aloitapa sinä, pistä kampanja pystyyn niiden 10 000 abortoidun vauvan puolesta eli joukkosurman takia.

Eikö huoleta? Niin arvelinkin.

Eihän tässä ole ollenkaan kyse pelkästään siitä ja taitaa uskonasiat olla yksinkertaisille kun edelleen ollaan samanäärellä ja vastaukset ovat kuin Paavo Väyrysellä.
En ole kirjoittanut kertaakaan abortoiduista vauvoista, mutta siitä huolimatta jaksatte jankata niistä ettekä edes aio syventyä tähän dilemmaan.

On absurdia että mitä kaikkea Jeesus sallii tapahtuvan/haluaa tapahtua. Äläkä vaadi esimerkkejä, tiedät varsin hyvin miten maailmalla kärsitään vain siksi että on syntynyt.

Mulla ei ole mitään propagandatoimistoa sitten takana, joten tuputan ihan omasta ilosta.

Ja nyt sitten palstan mamutuskriittisten ei tartte olla samaa mieltä, koska nyt tulee ihan mun omaa Jeesus-juttua.

Olen nähnyt uskoontulleita (ja oikeasti uskoontulleita, ei turvapaikan perässä kääntyneitä vaikka niitäkin on) mamuja.

Millainen uskovan tulee olla? 1Kor13.
-pitkämielinen
-lempeä
-ei kadehdi
-ei käyttäydy sopimattomasti (nyt mä narahdin :unsure:)
-ei etsi omaansa
-ei katkeroidu
-ei muistele kärsimäänsä pahaa
-jne.

No mikä tämä on, kuin kiltti, luppakorva-luterilainen suomalainen? Identiteetti, josta suomalaiset on ollut kuuluisia, joka on vähenemässä, ja tilalle tullut joku muusta maailmasta otettu adhd-selfie-mullehetikaikki-ajattelu.
Ei me suomalaisetkaan enää niin kovin suomalaisia enää olla.

Mä en katso rotuun vaan ideologiaan. Uskoontullut mamu, joka oikeasti sitoutuu olemaan rakastava, rehellinen, ahkera, rauhallinen jne, on hyvin vanha-suomalainen.

Tulkoon muualta maailmasta vaikka sinivihreän värinen ihminen, mutta jos se kulttuuri ja ajattelu on jotain muuta kuin sitä mikä näkyy meidän lipussamme, niin menkööt takaisin.

Mamut pitää kierrättää seurakuntiemme kautta. Silloin meillä ei suomalaisina ole hätää.

En ole tavannut yhtäkään sellaista ihmistä, joka täyttäisi yhtäkään kohtaa listassasi. Olen tavannut niitä, jotka uskovat täyttävänsä nuo kriteerit täyttämättä kuitenkaan niitä.

Kukaan ei ole aina rakastava, rehellinen, ahkera tai rauhallinen. Eikä tuollainen ole koskaan ollut jokaisen suomalaisen omainaisuus. Suomalaiset ovat edelleen identiteetiltään hiljaista ja suhteellisen rehellistä kansaa. Ei se asia ole mihinkään muuttunut.

Ja ei, ketään ei pidä kierrättää seurakunnan kautta. Se ei muuta yhtäkään ihmistä yhtään miksikään. Uskonlahkot alkavat toivottavasti olla tiensä päässä.
On typerää nojata 2000 vuotta vanhoihin horinoihin. Uskonnot estävät ihmistä ajattelemasta ja kehittymästä. Uskonnot sellaisenaan kuin ne nykypäivänä ovat, eivät ole oikeastaan kenellekkään hyväksi.

Myöskään Echon halventavat viestit eivät ole linjassa tuon listauksen kanssa. Missä se Jeesus on nyt kun käpy palaa hetkessä eikä päivittäiset rukoukset ole tuottaneet yhtään mitään tulosta?

Tää onkin just mun ongelma. Kaikki kärsimys ei ole itse valittua eikä edes ihmisen aiheuttamaa. Joten miksi viattomien ihmisten jotka eivät ole edes ehtineet eivätkä edes osaa ajatella vielä syntiä tulee jumalan mielestä kuolla äärimmäisen tuskallisesti?
Jumala on luvannut kutsua jokaista ihmistä kaksi tai kolme kertaa elämän aikana. Se on ihmisen omalla vastuulla ottaako kutsun vastaan. Jumala on myös luvannut pitää omistaan huolta. Tässä maailmassa on siksi niin paljon kärsimystä koska se on paholaisen hallinnassa. Jos jumala ottais uskovaisten suojana olevan pyhän hengen pois tästä maailmasta niin silloin paha pääsis täysin valtaan. Omistaan jumala pitää huolen ,mutta myös uskossa oleville voi tapahtua pahoja asioita koska me eletään tässä maailmassa ja eneenkaikkea uskossa olevia ihmisiä paholainen yrittää tuhota.jokainen ihminen varmasti edes kerran elämässään tulee synnintuntoon, mutta se riippuu jokaisesta itsestään haluaako ihminen tulla jeesuksen tykö ja luopua synneistään vai onko synnissä eläminen tän pienen elämän ajan täällä maanpäällä tärkeempää kuin iankaikkinen elämä taivaassa.

Jumala on luvannut kutsua jokaista ihmistä kaksi tai kolme kertaa elämän aikana. Se on ihmisen omalla vastuulla ottaako kutsun vastaan. Jumala on myös luvannut pitää omistaan huolta. Tässä maailmassa on siksi niin paljon kärsimystä koska se on paholaisen hallinnassa. Jos jumala ottais uskovaisten suojana olevan pyhän hengen pois tästä maailmasta niin silloin paha pääsis täysin valtaan. Omistaan jumala pitää huolen ,mutta myös uskossa oleville voi tapahtua pahoja asioita koska me eletään tässä maailmassa ja eneenkaikkea uskossa olevia ihmisiä paholainen yrittää tuhota.jokainen ihminen varmasti edes kerran elämässään tulee synnintuntoon, mutta se riippuu jokaisesta itsestään haluaako ihminen tulla jeesuksen tykö ja luopua synneistään vai onko synnissä eläminen tän pienen elämän ajan täällä maanpäällä tärkeempää kuin iankaikkinen elämä taivaassa.

Eli myönnät että Jumala ei ole kaikkivoipa ja näinollen pahuus hallitsee maailmaa eli summa summarum jumalaa ei ole?

Riittääkö, että uskoo jumaluuteen? Onko pakko uskoa myös Jeesukseen? Onko pakko uskoa hyvään ja pahaan? Mitä jos uskoo, että pahaa ei oikeastaan ole?
Jos on uskovainen ihminen, joka on täysin mulkku kaikille muille ja kohtelee muita huonosti, muttei pysty näkemään sitä ja on itse täysin sillä kannalla, että elää moitteetomasti, niin pääseekö taivaaseen? Kyse siis ihmisestä, joka ei ole kykenevä arvioimaan omia tekojaan ja jolle Jumala ei yksinkertaisesti antanut sellaista kykyä?
Entä jos ei usko Jumalaan, mutta tekee paljon pyyteetöntä hyvää ja on kaikinpuolin kelvollinen, kunnollinen ja niin hyvä kuin ihmiselle on mahdollista olla, pääseekö taivaaseen?

Kyseessä on laajamittainen aivopesu ja huijaus, mikäli kirkko ei saa fyrkkaa ei ole asiaa taivaaseen.
Tätä on jatkunut jo parituhatta vuotta, on myös helppo ohjailla lampaita jopa "pyhään sotaan".

Riittääkö, että uskoo jumaluuteen? Onko pakko uskoa myös Jeesukseen? Onko pakko uskoa hyvään ja pahaan? Mitä jos uskoo, että pahaa ei oikeastaan ole?
Jos on uskovainen ihminen, joka on täysin mulkku kaikille muille ja kohtelee muita huonosti, muttei pysty näkemään sitä ja on itse täysin sillä kannalla, että elää moitteetomasti, niin pääseekö taivaaseen? Kyse siis ihmisestä, joka ei ole kykenevä arvioimaan omia tekojaan ja jolle Jumala ei yksinkertaisesti antanut sellaista kykyä?
Entä jos ei usko Jumalaan, mutta tekee paljon pyyteetöntä hyvää ja on kaikinpuolin kelvollinen, kunnollinen ja niin hyvä kuin ihmiselle on mahdollista olla, pääseekö taivaaseen?
Ainoastaan jeesukseen uskomalla voi päästä taivaaseen. Se että uskoo jumalaan ei riitä. Se että vaikka kuinka hyvä ihminen on niin sekään ei riitä. Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan voi päästä isän luo kuin minun kauttani sanoo jeesus. Suurin synti on se minkä ihminen voi tehdä että ei usko jeesukseen. Sen kun tekee niin sulla ei oo mitään asiaa taivaaseen vaikket mitään muuta syntiö koskaan tekisikään. Jeesus vuodatti oman verensä ristillä sun puolesta jotta sä voit saada syntis anteeks ja sitä kautta iankaikkisen elämän taivaassa. Jos sä et ota jeesusta ja sitä työtä vastaan minkä jeesus teki niin silloinhan jeesuksen työ on mennyt hukkaan sun kohdalla. Ihmisille on hyvin vaikee uskoo jeesukseen nimenomaan sen takia, koska se on tie, totuus ja elämä. Totuus tekee kipeetä mutta se tekee myös vapaaksi. Myös sielunvihollinen eli saatana vihaa kaikin tavoin jeesusta ja se tietää että jos ihminen löytää jeesuksen niin se on menettänyt sen ihmisen jeesukselle.

Ainoastaan jeesukseen uskomalla voi päästä taivaaseen. Se että uskoo jumalaan ei riitä. Se että vaikka kuinka hyvä ihminen on niin sekään ei riitä. Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan voi päästä isän luo kuin minun kauttani sanoo jeesus. Suurin synti on se minkä ihminen voi tehdä että ei usko jeesukseen. Sen kun tekee niin sulla ei oo mitään asiaa taivaaseen vaikket mitään muuta syntiö koskaan tekisikään. Jeesus vuodatti oman verensä ristillä sun puolesta jotta sä voit saada syntis anteeks ja sitä kautta iankaikkisen elämän taivaassa. Jos sä et ota jeesusta ja sitä työtä vastaan minkä jeesus teki niin silloinhan jeesuksen työ on mennyt hukkaan sun kohdalla. Ihmisille on hyvin vaikee uskoo jeesukseen nimenomaan sen takia, koska se on tie, totuus ja elämä. Totuus tekee kipeetä mutta se tekee myös vapaaksi. Myös sielunvihollinen eli saatana vihaa kaikin tavoin jeesusta ja se tietää että jos ihminen löytää jeesuksen niin se on menettänyt sen ihmisen jeesukselle.

Jeesus kyllä on historiallinen henkilö, sitä en kiistä. Sensijaan on melko ilmeistä, että hänen tekojaan, kykyjään ja syntyperäänsä on muunneltu melko radikaalisti raamatussa vain luodakseen hänestä hahmo, joka vaikuttaisi jumalallisemmalle ja ihmeellisemmälle kuin olikaan.
Tuntuisi ehkä hieman hassulle uskoa sokeasti jonkun muun mielikuvituksen tuotteelle.

On muutenkin melko hassua, että joku uskoo vielä raamattuun täysin aukottomasti. Kirja on kirjoitettu vain havojen toimesta yli tuhat vuotta sitten. Sitä on korjailtu sopimaan paremmin vallanpitäjien tavoitteisiin ja ihmisten hallitsemiseen. Lisäksi kirja sisältää vain kertomuksia ja jonkun muun näkemyksiä asioiden kulusta. Kirja ei ole Jumalan kirjoittama, eikä kyseisessä kirjassakaan väitetä sen olevan Jumalasta lähtöisin. Kyse on kokoelmasta tarinoita eri aikakausien ihmisiltä.
Surullista tässä on se, että jos uskonto olisi sallinut teoksen kehittymisen aikojen saatossa, se olisi voinut kehittää koko ihmiskuntaa merkittävissä määrin. Sensijaan uskonto pyrkii pitämään väkisin kiinni vanhoista ja huonoista opeista. Opeista, jotka ovat järjettömiä, epäoikeudenmukaisia ja riistäviä. Suosittelen lukemaan kirjan läpi ajatuksella ja ymmärtämään mitä kaikkea siinä kirjassa tehdään, miten siinä tuomitaan ja miten esim. vammaisilta viedään ihmisarvo. Naiset ovat tuon kirjan mukaan miehensä alamaisia ja tahdottomia palvelijoita, joilla ei ole oikeutta päättää omista asioistaan.

Uskovaiset ovat päättäneet poimia sopivat kohdat raamatusta ja unohtaa typerimmät ja ihmisarvoa alistavimmat tekstit julistuksissaan. Mutta jos kerran kirjassa on jo paljon sellaista, jonka jokainen ymmärtää kohtuuttomaksi, epäreiluksi ja tasa- arvoa alentavaksi tekstiksi, niin mikä ihme saa ihmisen kuvittelemaan, että kaikki se, mikä sopii omiin ajatuksiin onkin ok. Ikäänkuin ihmiset poimisivat rusinat pullasta, sillä sellaisena kuin raamattu on kirjoitettu, sitä ei voisi toteuttaa nykylakien puitteissa millään tavalla.

Eli myönnät että Jumala ei ole kaikkivoipa ja näinollen pahuus hallitsee maailmaa eli summa summarum jumalaa ei ole?
Höpö höpö, enhän mä nyt tollasta sanonu. Jumala on ja tulee aina olemaan. Itse olen saanut siitä monen monta kertaa todisteen enkä ole kertaakaan elämäni aikana sitä epäillyt. Jumala rakastaa jokaisra ihmistä ja haluaisi että jokainen sielu pääsisi taivaaseen .se ei vihaa yhtä ainuttakaan ihmistä, mutta syntiä se vihaa. Synti saa kaiken pahan tässä maailmassa aikaan eikä synti tule jumalasta.

Höpö höpö, enhän mä nyt tollasta sanonu. Jumala on ja tulee aina olemaan. Itse olen saanut siitä monen monta kertaa todisteen enkä ole kertaakaan elämäni aikana sitä epäillyt. Jumala rakastaa jokaisra ihmistä ja haluaisi että jokainen sielu pääsisi taivaaseen .se ei vihaa yhtä ainuttakaan ihmistä, mutta syntiä se vihaa. Synti saa kaiken pahan tässä maailmassa aikaan eikä synti tule jumalasta.

Synti? Onko syntiä jakaa elämänsä toisen ihmisen kanssa menemättä koskaan naimisiin harrastaen kuitenkin seksiä?
Onko syntiä erota kirkosta?
Onko syntiä erota väkivaltaisesta kumppanista?

Olet hyvä esimerkki kuinka päästään pipi uskovainen aina on

jesset ja jummet on yksiä paskavalheita

Suomalaisuus

- osaako hiekkasandaali hiihtää
- osaako hs luistella
- erottaako hs muikkukukon ahvenkukosta
- maistaako hs mielellään mämmiä
- tietääkö hs, mikä on pirta, rajavyöhyke, jatkosota, lotta, korsu, juoksuhauta
- osaako leipoa ja laittaa ruokaa vaimolle ja lapsille
- osaako veistää
- osaako soutaa
- osaako huovata
- osaako vaeltaa luonnossa
- osaako hoitaa koiraa
- OSAAKO OLLA SUOMALAINEN. NO EI VITTU OSAA, KOSKA SE ON VAIN HIEKKASANDAALI.

Olet hyvä esimerkki kuinka päästään pipi uskovainen aina on

jesset ja jummet on yksiä paskavalheita
No ei mua haittaa olla päästäni pipi. Mieluummin iankaikkinen elämä taivaassa kuin helvetissä. Jeesus nimenomaan sano et meitä uskossa olevia tullaan pilkkaamaan sen nimen tähden. Mut ei haittaa, mä tiedän mikä on totuus eikä se siitä miksikään muutu vaikket sä siihen uskokkaan. Onneks jumala on suurempi kuin pienet ihmiset ja niiden epäusko

Synti? Onko syntiä jakaa elämänsä toisen ihmisen kanssa menemättä koskaan naimisiin harrastaen kuitenkin seksiä?
Onko syntiä erota kirkosta?
Onko syntiä erota väkivaltaisesta kumppanista?
Kirkosta eroominen ei ole synti, olen itsekin siitä eronnut, se että eroaa väkivaltaisesta kumppanista ei myöskään ole synti. Jumala on asettanut avioliiton naisen ja miehen väliseksi liitoksi jossa aviopari pitää toisiaan hyvänä. Irtosuhteet ja yhdenillanjutut ja pettämiset on haureutta eli syntiä.

Yhteistyössä