Uskooko lapsesi joulupukkiin?

• Viestiketjun aloittaja Marika
  • Ensimmäinen viesti
kimme
Alkuperäinen kirjoittaja Marika:
Serkun poikani 7v uskoo vielä :) :xmas:
Ihanaa mikä kysymys kaiken tämä tragedian keskellä. Tulin hyvälle tuulelle ensi kertaa keskiviikon jälkeen, jouluihmisiä kun olen!
minun poikani, 4vuotias ja eskarilainen 6vuotias uskovat sokeasti vielä pukkiin.
Heti kun ensilumi satoi, näkivät tontun jälkiä ikkunoiden takana! : )

8 v:lle paljastui viimein totuus viime joulun jälkeen kun piti kertoa ettei hammaskeijuakaan ole. Uskoi vasta sitten kun näki iskän komerossa pukille leivotut piparit.
oli sitten sitä mieltä että iskä ne ne lahjat ostaa mutta nyt lelukirjaa selatessa tuumi että saa se pukin muorikin niitä lahjoja ostaa.
vähän haikea olo, kun mies aina kaikkea kivaa juttua järkkäsi sen pukinkäynnin ympärille (ei me siis koskaan pukkia naamasta naamaan nähty)

Miehen siskolla "opetetaan" ja uskotellaan edelleen pojille 11v ja 6v että joulupukki on olemassa. Miehen sisko suuttui mulle viime jouluna kun nauroin hänen 10v pojalle kun hän sanoi että joulupukki on olemassa ja tulee jouluna meille.. Meillä loppunut usko 3veenä viimeistään :D

Ja tuota miehen siskon poikia kiusataan koulussa ja eskarissa kun ovat kiihkouskovaisia joulupukin suhteen... "Tapansa kullakin" on miehen siskon kommentti.. :headwall:

Anoppi ja muutkin sen puolen sukulaiset ihmettelee tuota "Maijan" opetusta, kun lapsia jo kiusataan asiasta. Ja tänä vuonnakin heille tulee aito ja oikea olemassa oleva vanha joulupukki.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja minttulii86:
Miehen siskolla "opetetaan" ja uskotellaan edelleen pojille 11v ja 6v että joulupukki on olemassa. Miehen sisko suuttui mulle viime jouluna kun nauroin hänen 10v pojalle kun hän sanoi että joulupukki on olemassa ja tulee jouluna meille.. Meillä loppunut usko 3veenä viimeistään :D

Ja tuota miehen siskon poikia kiusataan koulussa ja eskarissa kun ovat kiihkouskovaisia joulupukin suhteen... "Tapansa kullakin" on miehen siskon kommentti.. :headwall:

Anoppi ja muutkin sen puolen sukulaiset ihmettelee tuota "Maijan" opetusta, kun lapsia jo kiusataan asiasta. Ja tänä vuonnakin heille tulee aito ja oikea olemassa oleva vanha joulupukki.
No ei siinä mun mielestä mitään outoa ole jos 6v vielä uskoo joulupukkiin.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja minttulii86:

kyllä minäkin suuttuisin jos tultaisiin nauramaan päin naamaa meidän tavoille. Odotan muilta kunnioitusta meidän perinteitä kohtaan, oli ne miten tyhmiä tahansa muiden mielestä.
Mikäpakko on aina sanoa ja ilmaista mielipiteensä joka asiasta.
Eikö omissa asioissa ole tarpeeksi miettimistä ihan jokaisella.
Käytöstapoja, kiitos!

voi voi
Minttuli86, säälin teidän 3-vuotiasta, koska häneltä on viety yksi elämisen iloista, jos teillä on noin tarkkaa lasten riemusta iloitseminen, niin VOI VOI!
Meillä on jopa koulukkaiden kannssa ollut puhetta joulupukista. Tosin ekaluokkalainen ei tiedä joulpukin olemassaolosta mitään mutta aavistaa siitä paljon. Tuohon kiusaamiseen ei pidä lähteä mukaan, vaan kehua ja selittää lapselle asia kykynsä mukaan.

Yhteistyössä