V
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Mut tää on just tää: monet sanoo, että lapsen pitää itse saada valita uskooko vai ei. Samat ihmiset saattaa sitten sanoa raamatun olevan satua. Mun mielestä jos ihan oikeasti uskoo lapsen oikeuteen valita itse aikanaan, pitäisi ennemmin sanoa ihmisillä olevan erilaisia ajatuksia ja uskomuksia, itse ajattelen näin ja täti ajattelee näin, sinä voit ajatella vaikka ihan uudella tavalla.
Tää on niin totta. Mutta nyt puhuttiin päiväkoti-ikäisistä. Nehän uskoo joulupukkiinkin![]()
En.
Meillä ei kuuluta kirkkoon, koululaiset tosin käyvät tavisuskonnontunneilla, mutta mitään rukoilua ei todellakaan harrasteta enkä halua että päiväkoti-ikäisiäkään sellaiseen opetetaan.
Eikä tuo uskonnon opetus mitään tunnustuksellista ole.
En.
Meillä ei kuuluta kirkkoon, koululaiset tosin käyvät tavisuskonnontunneilla, mutta mitään rukoilua ei todellakaan harrasteta enkä halua että päiväkoti-ikäisiäkään sellaiseen opetetaan.
Sit kun ovat isoja saavat päättää mihin uskovat, vähän aivopesuhommaa kaikki srk kerhot ja kristillispainoitteiset pk:t.
Ei meidän juttu.
Mun mielestä tuollainen ajattelu on hassua että vanhemmat on eronneet kirkosta mutta lapsi kuuluu kirkkoon ja saa itse päättää aikuisena eroaako. Ihan sama kuin liittäisin lapsen kommunistipuolueeseen ja sais itse päättää isona haluaako siihen kuulua. Mielestäni loogisinta on olla kuulumatta mihinkään uskonnollisiin yhteisöihin ja isona sit liittyä jos kokee omaksi jutukseen.
Ei mulla mitään et:täkään vastaan ole. Itse ovat saaneet valita ja näin ei tule hyppytunteja keskelle päivää ja vanhin käynee uskonnon tunneilla vain kun ope on niin mukava =)
Eikä tuo uskonnon opetus mitään tunnustuksellista ole.
Riippunee koulusta ja opettajasta.
Riippunee koulusta ja opettajasta.
Musta sulla on nyt just toi koko homma ihan hakusessa.
Miksi ne lapset ei oo voineet kuulla sitä jumalansanaa siellä päiväkodissa, mutta nyt koulussa voivat käydä kyllä jossain "tavisussantunneilla".
Siis meinaatko et siellä PK:ssa veisataan aamusta iltaan ja huudellaan hallelujah joka väliin vai mitä hä????
Vai miten se eroaa et koulussa voivat kuulla tyypistä nimeltä jeesus, mutta PK:ssa ei kyllä voi??
Mä ite ajattelin tietty ihan toiste päin ton homman.
Musta on paljon kauheempaa et jollekki vaikka 13-vuotiaalle murkulle jauhetaan shittiä jeesuksesta kuin se et mun 4-vuotias esittää joulukuvaelmassa jotain itämaan tietäjää.
Tai et ne nyt kyselee et Äiti onko enkeleitä ja mörköjä??
Kuin et ne 13-vuotiaana sit oikeesti joutusivat istumaan ja kuuntelemaan kuinka joku Jeppe-jeesus on vettein päällä käppäilly, aikuisen suusta ja et Hei ihan tosi juttu.
Musta ero on suuri ja nyt on ainakin mun lapset saaneet vaan lähi?nä niitä "hyviä" puolia kristinuskosta!
Ja tämän kaiken tiesit ennen ensimmäistäkään tuntia??
Ope on mukava ja ei oo tunnustuksellista.
Taisit ottaa selville aika paljon lapsesi oppiaineesta?
Samalla vaivalla olisit voinut selvittää mahdollisuutta et-opetukseen kenties??
Mut tää on just tää: monet sanoo, että lapsen pitää itse saada valita uskooko vai ei. Samat ihmiset saattaa sitten sanoa raamatun olevan satua. Mun mielestä jos ihan oikeasti uskoo lapsen oikeuteen valita itse aikanaan, pitäisi ennemmin sanoa ihmisillä olevan erilaisia ajatuksia ja uskomuksia, itse ajattelen näin ja täti ajattelee näin, sinä voit ajatella vaikka ihan uudella tavalla.
Ongelma on suurempi kuin ensiksi välttämättä osaa ajatella. Syy siihen on se että nuoren lapsen mieli on muovattavissa
Nuoren lapsen mieltä muovaa jokainen, joka kieltää uskonnon lapseltaan. Että suo siellä, vetelä täällä
Nuoren lapsen mieltä muovaa jokainen, joka kieltää uskonnon lapseltaan. Että suo siellä, vetelä täällä