Taaperon hoitopaikka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minä

Vieras
Esikoisen hoitokuviota ollaan jouduttu tässä miettimään ja haluaisin kuulla muiden kokemuksia asiasta.
Laittaisitko 1v. lapsesi ennemmin perhepäivähoitajalle vai päiväkotiin? Jos perhepäivähoitajalle, niin ennemmin yksityiselle vai kunnalliselle? Onko yksityinen perhepäivähoitaja kallis? Kuinka paljon maksat yksityisellä hoidosta?
Minkä ikäisenä laittaisit lapsesi aikaisintaan hoitoon?

Kiitos kaikille jotka jaksavat vastata!

JOs tuntisin pph:n/olisin saanut suosituksia. Ja jos tietäisin, että pph-paikassa on useamman vuoden jatkuvuus. En oikein ikinä ole ymmärtänyt sitä, että pienenä viedään pph:lle ja sit vuoden-parin päästä riipaistaan siitä hoitopaikasta päiväkotiin hankkimaan virikkeitä ja ikäistään seuraa. Joko tai.

Esikoinen oli 1v6kk kun meni yksityiselle pph:lle. Äitiysloman jäölkeen kakkonen 1v4kk samalle hoitajalle.
Kolmonen ja nelonen kunnalliseen päiväkotiin 3,5v ja 1v4kk
molempiin olen ollu tyytyväinen. Tällä hetkellä, kun tuolla puistoissa aikana seuraillut noita tämän alueen pph:a, niin mielummin pk...

Meillä poika aloitti perhepäivähoitajalla kunnallisella puolella 1v1kk:n ikäisenä. Oikein tyytyväisiä ollaan oltu. Meille on sattunut ihana ja kokenut hoitaja, minne lapsikin jää mielellään. Itkenyt on hoitoon jäädessä alle viisi kertaa kahden vuoden aikana, nämäkin pidemmän kotijakson (loma tms.) jälkeen. Yksityisen hinnoista en tiedä... Meidän kohdalla ollaan todettu, että hoidon aloitus osui juuri hyvään ikään. Nyt toinen lapsi syntymässä hetkenä minä hyvänsä ja vanhempi lapsi jää kohta kotihoitoon. Nyt haaveena olla kotona hieman pidempään lasten kanssa... Jatkossa en tiedä kumpi on sitten parempi vaihtoehto hoitopaikkaa miettiessä kun lasten ikäero on sen kolmisen vuotta. Isompi viihtyis varmasti jo päiväkodissa, mutta pienemmälle koen paremmaksi vaihtoehdoksi perhepäivähoidon. Onneksi ei vielä tarvitse miettiä!

Minun 11 kk ikäinen poika aloitti juuri kunnallisella perhepäivähoitajalla, erittäin tyytyväinen olen ollut. Vaikuttaa kokeneelta ja hyvältä hoitajalta (tehnyt työtä 20 vuotta). Kannattaa käydä etukäteen tutustumassa paikkaan, minulla ainakin ahdistus lapsen hoitoon viennistä hälveni kummasti, kun näin miten kodinomainen ympäristö siellä oli ja iloisia hoitolapsia. :) Jos on aremman oloinen lapsi ja kova vierastamaan, niin minun mielestä ehdottomasti perhepäivähoitajalle.

Meillä kuopus oli 11kk, kun meni pph:lle. Päiväkotiin en raaskinut laittaa, kun ryhmä koostui 0-3v ikäisistä. (pikkupaikkakunnan ongrlmat). Meillä tosi hyvä pph, kunnallinen. Nyt mietinnässä siirtyvätkö kaikki lapset syksyllä päiväkotiin vai jääkö kuopus vielä pph:lle.

Yhteistyössä