Uskomatonta touhua sairaalassa... huh huh

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Pojan aika oli varattu täksi päiväksi. Menin sairaalaan, ilmoitauduin, mentiin istumaan. Meni jonkun aikaa, sh tuli kutsumaan nimellä, mutta hänellä oli meidän toisen pojan paperit.

Minä: Valitettavasti se on meidän toisen pojan nimi. Täksi päiväksi tällä pojalla (näytän hänelle lasta joka seiso mun vieressä) oli varattu aikaa.
Sh: No kun minulla on teidän toisen pojan paperit.
Minä: Tässä paperissä lukee, että hänelle on varattu aikaa.(Näytän varauspaperin,joka tuli postissa ja jonka otin mukaan.)
Sh: No kun minulla on nyt nämä paperit.
Minä : Ja tälle pojalle on aikaa (Osoitan poika joka seisoo vieressä). Ainakin tässä paperissa lukee.
Sh: No kai minun täytyy käydä hakemassa toiset paperit. Pääsette lääkärille 30 min myöhemmin.

Meni jonkun aikaa, sh tuli.

Sh: Teillä oli varattu 2 aikaa, jolloin ette tullut.
Minä: Mitkä vielä ajat. En ole saanut mitään ilmoitusta niistä.
Sh: No tässä on merkattu että kaksi aikaa perumatta.
Minä: No en tietenkään voinut tulla kun en tiennyt niistä.
Sh: Teidän toiselle lapselle on varattu aikaa ensi viikolle.
Minä: Mikä vielä aikaa!? En ole saanut mitään ilmoitusta.
Sh: Voin kirjoittaa teille lapulle.
Minä: Parempi jos se aikaa siirtyy, koska en tiennyt siitä mitään.

Sh lähti. Jäimme odottamaan lääkärille pääsyn. N. 15 min ennen meidän aika eräs nainen ilmoittautui. Meidän aikaa tuli. Oltiin odotustilassa melkein 45 min.
Sh käveli luokseni ja sanoi: Meillä yksi potilas kesken, otetaan ensi häntä vastaa.
Eli ottivat sen naisen vastaan joka tuli n. 15 min sitten.

Avaan sateenvarjon.
Jo, olisin voinnut ottaa sen ensi viikon ajan, mutta eks sairaalan täytyy lähettää ajanvarausilmoituksen ainakin pari viikko ennen sitä aika!?

Ei pidä ihmetellä resurssipulaa jos toiminta on noin sekaisin... paljon olisi tehostamista ihan noissa perustoiminnoissa.

Itselläni oli vastaavasti ajat allergiatesteihin ihan sekaisin, kotiin tullessa lapussa oli eri päivämäärä kuin heidän järjestelmässään. Asia tuli esille kun olin vaihtamassa aikaa, soitin ihan sattuman kauppaa samana päivänä kuin tietokoneelle varattu oikea aika oli... ja ehdin täpärästi testeihin. Paria viikkoa myöhemmin sain uuden kutsun testeihin, kukaan ei ollut päivittänyt järjestelmään virheen oikaisua...

Mikä tuossa oli niin uskomatonta? Sairaanhoitajalla väärän lapsen tiedot; helppo korjata. Kaksi aikaa jäänyt käyttämättä; voi olla sun vika, postin vika tai sen joka ne ajat lähetti. Odotit 45min; ei ole edes kauan, on polille kauemminkin jonotettu.

Mulla taas on ihan toisenlaisea kokemuksia. Just tänään soitti sairaalasta yhdestä ajasta, joka kuukauden päästä, että teille on annettu aika klo 12.00, tulkaa vasta 12.15, että ei tarvitse turhaa odottaa.

Eli sieltä soitettiin 15 minuutin aikojen muutoksen vuoksi. Minusta aika luxuspalvelua.

Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Mikä tuossa oli niin uskomatonta? Sairaanhoitajalla väärän lapsen tiedot; helppo korjata. Kaksi aikaa jäänyt käyttämättä; voi olla sun vika, postin vika tai sen joka ne ajat lähetti. Odotit 45min; ei ole edes kauan, on polille kauemminkin jonotettu.

Jo, helppo korjata. Oikean lapsen paperien tuonti kesti 30 min.
Ja kun on varattu aikaa niin toivot että pääsisit silloin eikä 45 min päästä. Valitettavasti ei kaikkilla ole sitä ylimääräistä aikaa...

Yhteistyössä