Voi että tympäsee, nyt muistu taas miksi on niin vaikea mennä lääkärille...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tympiintynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tympiintynyt

Vieras
Ekaks menin sairaanhoitajalle ja se jo katso silläsilmällä, että mitä täällä teet, tuli just semmonen olo että anteeksi kun tulin. No sh totes tulehuksen ja sitten passitti lääkärille joka kirjoittaa reseptin.

No lääkäri kysy allergioista ja katso minun 2v tyttöä ja kysyi tietenkin imetät vielä. täh. Minä totesin että no en. Lääkäri määräs amorion750mg ja kysyin että saahan sitä syödä raskaana ollessa. lääkäri sano että vissiin olet raskaana johon vastasin että eiku olen.No lääkäri tarkisti että voi syödä ja kun oltiin tytön kans lähössä niin lääkäri kysy että mistä epäilet että olet raskaana,pahoinvoinnistako?

Minä totesin vain että laskettu aika on jo tiedossa, että ihan tietoisesti olen raskaana 7 kuulla.

Ekassa raskaudessa kun olin kipeä minua hoidettiin toisessa tk:ssa aivan mahtavasti en ole ikinä saanut semmoista välittämistä ja hoitoa, mutta taisi olla ainoa kerta se, silloin oli jo melkein mukava käydä tk:ssa.

Sairaanhoitajalle unohdin sanoa ollenkaan että olen raskaana, vaikka ei sitä kyllä enään tarvitse sanoa kun sen näkee päälle päin, mutta kun kävin jo alkuviikosta siellä eri sh:lla niin se huomas ja ajattelin tietysti että merkkaa sinne mun tietoihin, mutta en tiedä sitten.

Tämä sh katsoi vaan posket, että tulehdus on ei muuta ja sitten vain lääkärille hakeen reseptiä.

No mietinpä taas ens kerran tarkemmin että onkohan ihan pakko mennä.

tuollanen pistää kieltämättä miettiin, että miten ihmeen kaupalla joku on päässyt lääkäriksi jos ei kertakaikkiaan tajua että nainen ON raskaana kerta vatsa selvästi näkyy! eri asia on sit tietysti jos ei masua näy, niin kysyy jotta ollaankos sitä siunatussa tilassa, mutta jos se kerta näkyy selvästi ni voi äly hoi lääkäriä!! kohta vois jo melkeen miettiä uskaltaako sellasen lääkärin sanaan etes luottaa..

mutta mun täytyy nyt kehasta tornion tk:n muutta nais lääkäriä..joku liisa se oli.. no kuitenki.. oli kyllä tosi mukava ja jatkuvasti kerto, mitä tekee, ja muutenki kaikinpuolin oli kyllä positiivinen lääkäri reissu kun se tyär sattu lääkäriks..

No juu kyllä se sen verran näkyy ettei kovin paljon epäilyksiä pitäisi herättää ainakaan tuon alan ihmiseltä.

Meillä oli kans entisessä tk:ssa aivan ihana lääkäri, mutta tuossa laitoksessa ei ole vielä semmoista vastaan tullut, ymmärrän kyllä että heillä on kiire, mutta voi sitä vaikka leikkiä sitten oikeasti kiinnostunutta tai ainakin niin ettei asiakkaalle tule aivan semmonen olo että on väärässä paikassa.

Mä kun odotin junnua vko 15, jouduin päivystykseen mahataudin takia. Ja mä siis pelkäsin vähintään keskenmenoa, kun oli niin kovat menot. Noh, sit kun pääsin lääkärin luo, menin makaamaan siihen sängylle, ja hän alkoi tutkia mun mahaa. Koputteli sitä pikkaisen, ja sanoi, että ihan pehmeä tämä on, pelkkää vatsatautia. Mä sit ilmaisin huoleni, että oon raskaana. Lääkärin vaan tuumas, että aijaa, ihanko totta. Eikä millään tavalla osannut tutkia sikiötä, kun sanoin että on kyllä liikkunut. Et silleen..

Minusta on töykeetä lääkäriltä todeta nuin, että tietenkin imetät lasta, koska se on monelle äidille kova paikka jos ei pysty imettämään ja vielä, kun kyseessä 2v lapsi. Olisi voinut vaika kysyä että imetätkö?

Samaa mieltä tuosta imetyksestä varsinkin kun meidän lapsi ei ole mikään pieni kokoinen, hyvin vois luulla 3- vuotiaaksi, mutta en tiedä mistä ovat tuon lääkärin tuonne hommanneet.

Alkuperäinen kirjoittaja Sarmiina:
Mä kun odotin junnua vko 15, jouduin päivystykseen mahataudin takia. Ja mä siis pelkäsin vähintään keskenmenoa, kun oli niin kovat menot. Noh, sit kun pääsin lääkärin luo, menin makaamaan siihen sängylle, ja hän alkoi tutkia mun mahaa. Koputteli sitä pikkaisen, ja sanoi, että ihan pehmeä tämä on, pelkkää vatsatautia. Mä sit ilmaisin huoleni, että oon raskaana. Lääkärin vaan tuumas, että aijaa, ihanko totta. Eikä millään tavalla osannut tutkia sikiötä, kun sanoin että on kyllä liikkunut. Et silleen..

Siis mä en ymmärtänyt yhtään sun juttuasi. Menit päivystykseen mahataudin takia, joka todettiin mahataudiksi. Mitä sille sikiölle olis pitänyt siellä tehdä?

Joo, mä kans meen vasta pää kainalossa tk:n. Nyt viimeisen kuukauden aikaan jouduttu suorastaan ramppaamaan siellä ja olen saanut omalta lääkäriltämme niiiin hyvää hoitoa kuin vain voi, olen siis yllättynyt. Ehkä se on vähän lääkärikohtaista ja hoitsukohtaista.

Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:

Siis mä en ymmärtänyt yhtään sun juttuasi. Menit päivystykseen mahataudin takia, joka todettiin mahataudiksi. Mitä sille sikiölle olis pitänyt siellä tehdä?

Siis se selvisi mahataudiksi vasta päivystyksessä, menin sinne kovien vatsakipujen takia peläten että sikiöllä on jotain hätänä.

Siis se selvisi mahataudiksi vasta päivystyksessä, menin sinne kovien vatsakipujen takia peläten että sikiöllä on jotain hätänä.

No en siltikään ymmärrä. JOs se selvisi kerran mahataudiksi, niin?

No en siltikään ymmärrä. JOs se selvisi kerran mahataudiksi, niin?

Lääkäri ei huomannut mun vatsasta millään tavalla, että olisin raskaana, ja luulisi sen jo tuntuvan vk15.

Mä menin joskus omalääkärille pyytämään kortisonipiikkiä reumasta turvonneeseen polveeni. Lääkäri katto polvea ja sano "Ei se oo ees punanen. Ei se oo tulehtunu" Sanoin että varmasti on, on kokemusta aika monelta vuodelta. Siihen lääkäri ilmotti asiantuntevasti: "Tuo ei ole reumatulehdus. Oot kai ollu kontillas liikaa" :o :headwall:

Vaihdoin sit omalääkäriä,ja siihen hommaan meni kuukausi. Kerkes tulehtumaan ranteet ja niskakin, ja olo oli ihan huippu. Koskaan en ole noin "asiallista" lekuria tavannutkaan, ja mä oon tavannu niitä monta... :whistle:

Yhteistyössä