Uskomaton pomo miehellä! Sairaan lapsen hoidosta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MyyMuikkunen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MyyMuikkunen

Jäsen
11.08.2008
136
0
16
Mä olin kaksi päivää hoitamassa sairasta lastamme ja sovimme, että mieheni hoitaa sitten tämän päivän. Hän ilmoitti asiasta esimiehelleen eilen illalla.
Nyt tämä esimies sitten sanoi, että pitää toimitta päivästä lääkärin todistus. Tähän aikaan iltapäivästä! :o Miten se kuvittelee, että tässä nyt lääkäriaika vielä saadaan eikä me kyllä lähdetä mihinkään päivystykseen istuun illaksi perus flunssan takia... Idiootti!
Eikö olekkin niin, että työnantaja voi halutessaan myöntää kolme päivää sairaan lapsen hoitamiseen? Tämä ei näköjään myönnä yhtään.... :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja MyyMuikkunen:
Mä olin kaksi päivää hoitamassa sairasta lastamme ja sovimme, että mieheni hoitaa sitten tämän päivän. Hän ilmoitti asiasta esimiehelleen eilen illalla.
Nyt tämä esimies sitten sanoi, että pitää toimitta päivästä lääkärin todistus. Tähän aikaan iltapäivästä! :o Miten se kuvittelee, että tässä nyt lääkäriaika vielä saadaan eikä me kyllä lähdetä mihinkään päivystykseen istuun illaksi perus flunssan takia... Idiootti!
Eikö olekkin niin, että työnantaja voi halutessaan myöntää kolme päivää sairaan lapsen hoitamiseen? Tämä ei näköjään myönnä yhtään.... :kieh:

voi työnantaja vaatia sairaslomalapun, mutta sen saa yhtä hyvin neuvolan terveydenhoitajalta tai vastaanoton sairaanhoitajalta terveyskeskuksesta. Soittamaan vain heti, vielä ehtii!!

voi myöntää vaikka vkon jos on lääkärintodistus. riippuen siis työnantajasta. ettekö saaneet ekalla kerralla todistusta koko ajaksi vai miksi mies jäi kotiin jos ei lääkärissä käyty?

palkatonta saa ilmoittamalla työnantajalle, ja työntekijällä on siihen oikeus jos lapsi on yllättäen sairastunut, oisin ehkä jo ekana sairaspäivänä ilmoittanu että on kolmannen pvän pois, meillä ainakin menee noin sekä miehen duunipaikassa.
Ja aina ollaan haettu todistus. Muuten ei työnantajalla oo mitään velvollisuuksia maksaa palkkaa.

toiset työnantajat on ihan syvältä eikä myönnä... mutta tosiaan sh:n lapulla saa olla pois sen 3 pv. voi myös kysyä työterv hoitajalta! onneks mun pomo ei ole koskaan vaatinut moisia lappuja, paitsi jos yli viikon pois - senkin takia silloin, kun työnantaja alkaa saada kelalta korvausta...

Meijän naapurissa oli just molemmat vanhemmat kotona lasta hoitamassa kun lapsella todettiin epilepsia,että kyllä sitä saikkua näköjään jotkut saa.

Alkuperäinen kirjoittaja hippula:
toiset työnantajat on ihan syvältä eikä myönnä... mutta tosiaan sh:n lapulla saa olla pois sen 3 pv. voi myös kysyä työterv hoitajalta! onneks mun pomo ei ole koskaan vaatinut moisia lappuja, paitsi jos yli viikon pois - senkin takia silloin, kun työnantaja alkaa saada kelalta korvausta...

...ja tarkennetaan jos oma sairaus. lapsen sairaudesta en tiedä saako korvausta - epälen.

Ne kolme päivää saa olla pois töistä järjestääksen lapselleen hoitajan. Palkkaa niiltä päiviltä ei kuitenkaan tarvitse maksaa, ellei toisin sovita. Työnantajalla on aina halutessaan oikeus vaatia lääkärintodistus. Mitään lakisääteisiä lintsausvapaita ei tietääkseni ole yhdessäään työehtosopimuksessa.

Mä olen joskus kuullut myös sellasesta työnantajasta joka haluaa nimenomaan LÄÄKÄRIN todistuksen. Että kai niillä on oikeus vaatia sekin ( ? ) Muutenhan terveydenhoitaja/sairaanhoitaja voi sen kolme päivää kirjottaa.

työnantaja saa kela korvauksen jo yhden karenssipäivän jälkeen, vasta 9 pvän sairasajan jälkeen ei ole tarve työnantajalla maksaa, vaan yhtäjaksoinen sairasloma siirtyy kelan peruspäivärahan piiriin, eli siihen saakka saa sairasajan palkkaan duunista.

Jees, kiitos. Soitin neuvolaan ja sieltä saatiin todistus. Mä kun en tykkää viedä pikkuista (2v) lääkäriin ronkittavaksi ihan "huvikseen" kun ei ole kamalan hyviä lääkärikokemuksia ja kun nyt itse näen selvästi, että kyse on pelkästä todella kovasta nuhasta ja yskästä.
Että lintsausvapaista ei ollut puhe. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Auttakaa minut pois Kalliosta:
Meijän naapurissa oli just molemmat vanhemmat kotona lasta hoitamassa kun lapsella todettiin epilepsia,että kyllä sitä saikkua näköjään jotkut saa.

ot: Ootkos p-pohjanmaalta? tuosta kalliosta päättelisin niin?

Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Mä olen joskus kuullut myös sellasesta työnantajasta joka haluaa nimenomaan LÄÄKÄRIN todistuksen. Että kai niillä on oikeus vaatia sekin ( ? ) Muutenhan terveydenhoitaja/sairaanhoitaja voi sen kolme päivää kirjottaa.

Aivan oikein, sh todistusta ei ole pakko hyväksyä, tiedoksi ap:lle

Alkuperäinen kirjoittaja babyporkkana:
työnantaja saa kela korvauksen jo yhden karenssipäivän jälkeen, vasta 9 pvän sairasajan jälkeen ei ole tarve työnantajalla maksaa, vaan yhtäjaksoinen sairasloma siirtyy kelan peruspäivärahan piiriin, eli siihen saakka saa sairasajan palkkaan duunista.
Saa sen kelakorvauksen, jos on lääkärintodistus. Kela ei kuitenkaan työnantajalle maksa yht5ikäs mitään, jos ei ole sitä todistusta. Eikä pidä maksaakaan.

Yhteistyössä