Uskomaton pomo miehellä! Sairaan lapsen hoidosta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MyyMuikkunen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kannattaa aina hakea se todistus, jos on vähänkin epäselvää. Ja suositus olisi varmastikin hakea se todistus ennen kun on pois (tietenkään ei ole aina mahdollista). Lääkärillä tai hoitajalla ei ole mikään velvollisuus kirjoittaa sitä. Kyllähän se yleensä kirjotetaan, mutta jos sattuu oikein ikävästi niin ei saa sitä sairaslomalappua.

Mä en tajua näitä pomo vaatii sairauslomitodistuksen juttuja.

On aivan täysin normaalia että pomo, palkan maksaja, haluaa todistuksen siitä että oikeasti kyseessä on sairaus. Täällä sitä kauhistellaan miten pomo kehtaakin pyytää todistusta kun ville-maria on kovassa kuumeessa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Mä olen joskus kuullut myös sellasesta työnantajasta joka haluaa nimenomaan LÄÄKÄRIN todistuksen. Että kai niillä on oikeus vaatia sekin ( ? ) Muutenhan terveydenhoitaja/sairaanhoitaja voi sen kolme päivää kirjottaa.

Aivan oikein, sh todistusta ei ole pakko hyväksyä, tiedoksi ap:lle

Tämä riippuu työehtosopimuksesta. Esim. kiinteistöpalvelualan tessiin tuli nyt kohta, jossa sanotaan työntekijän sairastuessa sairaanhoitajan todistuksen riittävän jos kyseessä on esim. vatsatauti tai flunssa. Ja sairaan lapsen hoidon järjestämiseksi työntekijän tulee toimittaa "lapsen sairaudesta sama selvitys, joka vaaditaan työntekijän omasta sairaudesta". Eli flunssassa hoitajan todistus riittää.

Yhteistyössä