Uskomaton ex-mies

Alkuperäinen kirjoittaja nyksä:
[
Itse olen nyksä ja meillä on aina toimittu niin, että mieheni hakee lapset perjantaina (tai koska nyt sitten tulevatkaan) ja äitinsä hakee heidät pois sunnuntaina. Kaikkien osapuolten mielestä on ihan reilua, että molemmat vanhemmat osallistuvat kuskaamiseen. Kulutkin (siis oman auton käytöstä koituvat, ei todellakaan taksi) menevät näin tasan.
Meilläkin noin. Mutta kyse olikin nyt jonkun harmaan nerokkaasta ideasta laittaa lapset kulkemaan taksilla, ja kulut puoliksi. Jos exän nyxä, ei luota omaan äijäänsä sen vertaa, että ukko saisi YKSIN hakea lapset, ei lasten äiti ole kyllä velvollinen maksamaan mitään taksikuluja. Aamen.

 
Pelkkää exän nykysen kiusaa tää taas on.enkä tasan aio mennä mukaan siihen. On ollu ties mitä.Jos hänen lapsi on kipeä eivät ota kuulemma meidän tyttöjä! Lastenvalvojalla sovittiin että hakee pe jos on ollu aamuvuorossa ja la jos on perjantaina illassa.No ilmoittivat sitten heti seuraavana päivänä että exä on nyt sitten aina perjantaisin vain iltavuorossa eli hakevat aina lauantaina.No just joo varmaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pata akka:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Siiri-Jenska:
juu ja se taxilla ja kulut puoliks...hei haloo...varmana maksa mitään sen ääliön takia.
Tapaava vanhempi maksaa kulut.
Itse asiassa ne menee kyl puoliks.

eiks ne tulojen mukaan katota?

jos meil tapais isäänsä noi ni matkaa tulis yhteensä 300km.. ja ex saa palkkaa päälle 2000e josta ei edes maksa elareita vaan ne tulee kunnalta..
ja mä opintotukee niin olis aika kohtuutonta vaatia mua maksaa puolet matkoista.. vai?
 
Alkuperäinen kirjoittaja nyksä:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Siiri-Jenska:
juu ja se taxilla ja kulut puoliks...hei haloo...varmana maksa mitään sen ääliön takia.
Tapaava vanhempi maksaa kulut.
Itse olen nyksä ja meillä on aina toimittu niin, että mieheni hakee lapset perjantaina (tai koska nyt sitten tulevatkaan) ja äitinsä hakee heidät pois sunnuntaina. Kaikkien osapuolten mielestä on ihan reilua, että molemmat vanhemmat osallistuvat kuskaamiseen. Kulutkin (siis oman auton käytöstä koituvat, ei todellakaan taksi) menevät näin tasan.
Meillä on silleen, että mä vien ja isä tuo.
Tämä siksi, että pääsen perjantaian aiemmin töistä ja sunnuntaina voin olla väsynyt tai toisinaan jopa krapulainen :saint:
Exällä on nyksä ja koira ja joskus tulevat koko sakki ja joskus exä tulee yksin. NYt siis hommat sujuu, mutta aluksi sai tapella joka asiasta.

 
popo
kyllä se voi olla muukin kulkuväline kun taxi se oli vain esim. pointti on siinä et kuljetuskulut kuuluu laittaa puoliks. vaikka meilläkin menee niin et mä maksan lasteni kuljetukset, mun nykyinen maksaa oman lapsensa kulj. kun hän tulee meille. eli me maksetaan kaikkien 5 lapsen kulut koska välitetään heistä. meillä välillä kuljetaan taxillakin ja silti minä maksan.
 
vieras
tässä tapauksessa,kun välimatkaa on noinkin vähän niin on kohtuutonta vaatia lähistä tuomaan tai hakemaan lapsi julkisilla kun etällä on auto :eek:
ja jos syynä on vaan se ettei uus ämmä kakaroineen mahdu niin sit jää kotiin.
 
No mun palkalla (1100 e/kuussa) en paljoa kuljetuksia ala maksamaan.Ja vaikka tienaisin miljoonan ni periksi en anna! Jos kerta lastenvalvojalla tehdyt sopimukset, jotka siis kirjallisina, ei merkkaa mitään niin miksi mun pitäisi vaivautua.hyvää hyvyyttänikö? höpö höpö.
 
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Alkuperäinen kirjoittaja pata akka:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Siiri-Jenska:
juu ja se taxilla ja kulut puoliks...hei haloo...varmana maksa mitään sen ääliön takia.
Tapaava vanhempi maksaa kulut.
Itse asiassa ne menee kyl puoliks.

eiks ne tulojen mukaan katota?

jos meil tapais isäänsä noi ni matkaa tulis yhteensä 300km.. ja ex saa palkkaa päälle 2000e josta ei edes maksa elareita vaan ne tulee kunnalta..
ja mä opintotukee niin olis aika kohtuutonta vaatia mua maksaa puolet matkoista.. vai?
Ei ainakaan meillä katottu tulojen mukaan ku opiskelin ja ex sai reilut 2000e/kk. Puoliksi meni.
 
nyksä
Ap, pystytkö puhumaan exäsi kanssa ilman nyxän läsnäoloa ja selittämään hänelle vaikka rautalangasta vääntäen tilanteen? Siis että tekee kiusaa vaan omalle isä-lapsi -suhteelleen. Ja että jos nyxän lapsi kiusaa hänen omaansa, niin kenenköhän puolella isän kuuluisi olla? Ja että lapselle tekisi todella hyvää saada välillä olla vain isänsä kanssa ilman nyksää ja hänen muksujaan (edes ne automatkat).

Ei nää oo meilläkään aina helppoja kuvioita ollut, mutta onneksi nyt ei tuollaisista ole tarvinnut vääntää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Alkuperäinen kirjoittaja pata akka:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Siiri-Jenska:
juu ja se taxilla ja kulut puoliks...hei haloo...varmana maksa mitään sen ääliön takia.
Tapaava vanhempi maksaa kulut.
Itse asiassa ne menee kyl puoliks.

eiks ne tulojen mukaan katota?

jos meil tapais isäänsä noi ni matkaa tulis yhteensä 300km.. ja ex saa palkkaa päälle 2000e josta ei edes maksa elareita vaan ne tulee kunnalta..
ja mä opintotukee niin olis aika kohtuutonta vaatia mua maksaa puolet matkoista.. vai?
Päasiassa ne menee puoliks.
Jos ei ole varaa maksaa sitä omaa osaansa, niin kuljetuskustannuksiin voi toki hakea toimeentulotukea.
Ja juu, kohtuutonta, mutta minkäs teet, varsinkin jos et ole oikeutettu toimeentulotukeen...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Siiri-Jenska:
Pelkkää exän nykysen kiusaa tää taas on.enkä tasan aio mennä mukaan siihen. On ollu ties mitä.Jos hänen lapsi on kipeä eivät ota kuulemma meidän tyttöjä! Lastenvalvojalla sovittiin että hakee pe jos on ollu aamuvuorossa ja la jos on perjantaina illassa.No ilmoittivat sitten heti seuraavana päivänä että exä on nyt sitten aina perjantaisin vain iltavuorossa eli hakevat aina lauantaina.No just joo varmaan.
No voi kiesus mitä manipulointia tää nyksä siellä harrastaa :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Siiri-Jenska:
No mun palkalla (1100 e/kuussa) en paljoa kuljetuksia ala maksamaan.Ja vaikka tienaisin miljoonan ni periksi en anna! Jos kerta lastenvalvojalla tehdyt sopimukset, jotka siis kirjallisina, ei merkkaa mitään niin miksi mun pitäisi vaivautua.hyvää hyvyyttänikö? höpö höpö.
Mitä teillä lukee siinä sopimuksessa?
Onko kuljetukset mainittu erikseen?
 
No tuota.Exä ei yhteen aikaan edes vastannut puhelimeen vaan sen nykynen yritti hoidella meidän tyttöjen asioita.Sen takia meninkin lastenvalvojalle vaatimaan kirjallisina sopimuksia hakemnisista.Exän pitäisi aina ma klo 15 ilmoittaa mikäli haluaa viikolla tavata lapsiaan, mutta tekstiviestillä laittaa aina vaan että haen sit ens la.Eli ei soita koskaan ja lapsia tapaa vain silloin la-su joka toinen vkoloppu.Jos mulle tullut hänen lasku tms. tänne niin sen nykynen hakee sen vaivihkaa tai joudun viemään parkkipaikalle jotta lapset eivät näkisi isäänsä.Isän mielestä kun lapsille tulee silloin paha mieli!! uskomatonta mutta totta! tänään juuri kävi noin ja samalla ilmoittivat tuon muuttohomman et sillai!
 
Alkuperäinen kirjoittaja pata akka:
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Alkuperäinen kirjoittaja pata akka:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Siiri-Jenska:
juu ja se taxilla ja kulut puoliks...hei haloo...varmana maksa mitään sen ääliön takia.
Tapaava vanhempi maksaa kulut.
Itse asiassa ne menee kyl puoliks.

eiks ne tulojen mukaan katota?

jos meil tapais isäänsä noi ni matkaa tulis yhteensä 300km.. ja ex saa palkkaa päälle 2000e josta ei edes maksa elareita vaan ne tulee kunnalta..
ja mä opintotukee niin olis aika kohtuutonta vaatia mua maksaa puolet matkoista.. vai?
Päasiassa ne menee puoliks.
Jos ei ole varaa maksaa sitä omaa osaansa, niin kuljetuskustannuksiin voi toki hakea toimeentulotukea.
Ja juu, kohtuutonta, mutta minkäs teet, varsinkin jos et ole oikeutettu toimeentulotukeen...
Mut mä kyl muistaisin kans et lastenvalvoja mulle joskus sano et tapaava vanhempi maksaa kulut..
No ei meillä ole tällasta ongelmaa kun ei sitä kiinnosta lapset..
 
Nyksä
Alkuperäinen kirjoittaja Siiri-Jenska:
No tuota.Exä ei yhteen aikaan edes vastannut puhelimeen vaan sen nykynen yritti hoidella meidän tyttöjen asioita.Sen takia meninkin lastenvalvojalle vaatimaan kirjallisina sopimuksia hakemnisista.Exän pitäisi aina ma klo 15 ilmoittaa mikäli haluaa viikolla tavata lapsiaan, mutta tekstiviestillä laittaa aina vaan että haen sit ens la.Eli ei soita koskaan ja lapsia tapaa vain silloin la-su joka toinen vkoloppu.Jos mulle tullut hänen lasku tms. tänne niin sen nykynen hakee sen vaivihkaa tai joudun viemään parkkipaikalle jotta lapset eivät näkisi isäänsä.Isän mielestä kun lapsille tulee silloin paha mieli!! uskomatonta mutta totta! tänään juuri kävi noin ja samalla ilmoittivat tuon muuttohomman et sillai!
Uskomatonta paskaa. Sääliksi käy sinua ja lapsiasi, jos exälläsi ei ole mitään sanottavaa mihinkään. Voimia, voimia sinulle.
 
Sopimuksessa lukee että isä hakee joko pe tai la ja lapsilla on oikeus olla sunnuntaihin klo 18 asti (tulevat kyllä aina noin klo 15-16 kotiin). Kesälomalla lapsilla oikeus olla yhtäjaksoisesti viikko isänsä luona (eipä ole ilmoittanut ottavansa). ja juhlapyhät sovitaan erikseen keskenämme. Joulusta sanoi vain että käy moikkaamassa muksuja täällä meidän kotona. et sillain.
 
Meillä ex kans tuumaa, että kesälomalla on muutakin tekemistä ku hengata muksun kans. Muuten kyllä ottaa jokatoinen viikonloppu luokseen... Paitsi jos on kipeenä tai se viikonloppu sattuu olemaan pääsiäinen, vappu, juhannus, isänpäivä tms.
Kukahan muksun ottais sillonku mä oon kipee enkä jaksais olla supermutsi :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nannanapa:
Meillä ex kans tuumaa, että kesälomalla on muutakin tekemistä ku hengata muksun kans. Muuten kyllä ottaa jokatoinen viikonloppu luokseen... Paitsi jos on kipeenä tai se viikonloppu sattuu olemaan pääsiäinen, vappu, juhannus, isänpäivä tms.
Kukahan muksun ottais sillonku mä oon kipee enkä jaksais olla supermutsi :p
Mutta sehän on ihan eri asia :D
 

Yhteistyössä