Uskoisitko että tällainen kaveri on oikeasti vapaaehtoisesti lapseton?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Kaveri on päälle 40v, ollut saman miehen kanssa yli 10v ja kovasti puhuu ettei tykkää lapsista ja sanoo että on vapaaehtoisesti lapseton eikä ikinä haluis lapsia, mut kuitenkin kehuu lapsia, kertoo hoitavansa kavereiden lapsia, kommentoi kaikkiin sun lapsiaiheisiin päivityksiin ja kuviin, laittelee sydämiä ja jakaa omilla sivuillaan lasten kuvia sydänten kera, kasvatusohjeita ja vauvajuttuja. Uskoisitko että on vapaaehtoisesti lapseton? Musta noi vauva- ja lapsiaiheiset jutut on vaan koko ajan lisääntyny ja samalla on myös lisääntyny sen korostaminen että lapsettomuus on oma valinta. :D
 
Blue
Ja sua nyt sitten naurattaa koska...??

Mitä väliä? Odotatko kädet syyhyten että saat paljastaa että oikeasti he eivät voikaan saada lapsia??
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"polle"
Vaikutat inhottavalta ihmiseltä.

Itse ajattelisin että yrittää olla mukava myös lapsia/vanhempia kohtaan vaikkei itse halua lapsia. Jos itse olisin vapaaehtoisesti lapseton, en haluaisi että muut ajattelevat että vihaan heidän lapsiaan. Niinpä yrittäisin olla mukava ja jutella lapsista.
 
ap.
[QUOTE="polle";28993034]Vaikutat inhottavalta ihmiseltä.

Itse ajattelisin että yrittää olla mukava myös lapsia/vanhempia kohtaan vaikkei itse halua lapsia. Jos itse olisin vapaaehtoisesti lapseton, en haluaisi että muut ajattelevat että vihaan heidän lapsiaan. Niinpä yrittäisin olla mukava ja jutella lapsista.[/QUOTE]

Niin joo, totta. :) En osannut edes ajatella tota. Olkaan kyllä tunnettu jo vuosia ja meidän lapsi on vasta vuoden. Eli ehkä tää kaveri on kiinnostunut kavereiden lapsista koska ne on kavereiden lapsia. :D

Kannatti näköjään kirjoittaa tänne niin näkee muitakin kuin vain oman näkökulman. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Sparkler
"miemie"
Mä hymyilen vauvoilla ja ihailen niitä kaupoissa ja nauresken pientä yksivuotiasta joka tössöttää eteenpäin etukumarassa ja mietin että kaatuuko poloinen vai eikä kaadu.

Hymyilen muillakkin lapsille jotka hymyilee mulle ja olen täällä vauvapalstalla. Voin jotain vastata aina johonkin, sillä olen hoitanut sisarusteni lapsia niin paljon että voin sanoa tietäväni lapsista jotain.

Kuitenkaan en halua omia lapsia. En ole sydämetön ja itsekeskeinen hirviö sen takia. En vihaa lapsia. En vain halua omia.

Joten kyllä, kaverisi voi olla vapaaehtoisesti lapseton jos hän niin sanoo olevansa.
 
Mitä, eikö kaikki vapaaehtoisesti lapsettomat poistakaan lapsen saaneita kavereitaan elämästään, ettei vaan tarvii nähdä niiden kuolaavia ja rääkyviä sinappikoneita (tai edes kuvia niistä), ruiskuta tuholaismyrkkyä taloyhtiön hiekkalaatikkoon ja vaadi ruokakauppoja, joihin ei saa tuoda lapsia? :O
 
Eihän se että joku on vapaaehtoisesti lapseton tarkoita sitä että inhoaa lapsia. Minäkin oon vapaaehtoisesti lapseton ainakin toistaiseksi, mutta tykkään kyllä lapsista. Oon vain todennut että minun ei ole järkevää niitä hankkia omassa tilanteessani
 
"Noh"
Onko kaverisi mahdollisesti porvoolainen? Sen verran ristiriitaiselta kuulostaa lasten vihaaminen ja lasten kuvien jakaminen sydänten kera. Tuo toisten lasten kuvien jakaminen on muutenkin vähän kyseenalaista... by the way...
 
tosikkotäti
Mulla on lapsi, hoidan työkseni lapsia, mutta en kuitenkaan erityisesti pidä lapsista. Pidän kyllä monista ihmisistä, jotka on vielä lapsia. Jotenki hassua, et lapset on työnnetty lokeroon, vähän niinku koirat. Pidän muuten todennäköisesti enemmän naapurin koirasta enemmän, kuin häne, lapsestaan. Olen tavannut huomattavasti vähemmän koiria, kuin lapsia, joista en pidä. Se, että on lapsi, ei automaattisesti tarkoita sitä, että pitäisin siitä ihmisestä.
 
"vieras"
[QUOTE="Noh";28993266]Onko kaverisi mahdollisesti porvoolainen? Sen verran ristiriitaiselta kuulostaa lasten vihaaminen ja lasten kuvien jakaminen sydänten kera. Tuo toisten lasten kuvien jakaminen on muutenkin vähän kyseenalaista... by the way...[/QUOTE]

Eihän avausviestissä puhuttu mitään lasten vihaamisesta.
 
Ensinnäkin en kokisi että juttu edes kuuluisi minulle.

Toisekseen voisin kuvitella että nelikymppinen, lapsettomuudesta kärsivä pikemminkin välttelisi noita lapsi- ja vauva-aiheisia juttuja. Tuollaisena kuulostaa että hän on varsin sinut oman lapsettomuutensa kanssa.

Kolmannekseen, ihmisillä voi olla ymmärrystä toisia kohtaan sekä käytöstapoja. Vaikka ei itse pidä lapsista, voi tajua että ne ovat toisille tärkeitä ja ehkä tuohon mennessä on jo huomannut että ystävät usein alkuun sulkeutuvat siihen "vauva-kuplaansa" joten helpoin tapa pitää ystävyyttä yllä on olla kiinnostunut niistä lapsista. Se että vain hokee perheellisille läheisille ja vieraammillekin kuinka ei pidä lapsista ja ohittaa kaikki lapsi-jutut kuulostaa aika juntilta.

Ja neljännekseen, missä yhteydessä on sanonut tuon ettei pidä lapsista? Siinäkin on kaksi eri asiaa olla kokonaan pitämättä lapsista ja jopa ärsyyntyä näistä kuin se ettei vaan itselleen halua lapsia. Tunnen useampiakin vapaaehtoisesti lapsettomia jotka kyllä pitävät lapsista ja mielellään viettävät aikaa lähipiirin lasten kanssa mutta eivät itse halua omia.

Niin, ja voihan taustalla olla sellaistakin lapsettomuutta missä on jo nuorena saanut tietää ettei koskaan tulisi saamaan lapsia. Kerennyt hyväksymään asian jo tuolloin ja esim kokee ettei adoptio ole oma juttu. Eivät siis enää varsinaisesti kärsi asiasta vaan elävät ihan sujuvasti sen kanssa.
 
Niin, ja voihan taustalla olla sellaistakin lapsettomuutta missä on jo nuorena saanut tietää ettei koskaan tulisi saamaan lapsia. Kerennyt hyväksymään asian jo tuolloin ja esim kokee ettei adoptio ole oma juttu. Eivät siis enää varsinaisesti kärsi asiasta vaan elävät ihan sujuvasti sen kanssa.
Nimenomaan. Me ollaan tahattomasti lapsettomia, mutta ei koeta asiaa niin suureksi ongelmaksi, että oltaisiin valmiita rankkoihin hedelmöityshoitoihin tai adoptioon. Ehkä joku voi käsittää tämänkin niin, että ei haluta lapsia, kun ei tehdä kaikkeamme ja panna koko muuta elämää sivuun vain teoriittisen raskautumismahdollisuuden takia. Eli ollaan lapsettomia, mutta ei varsinaisesti kärsitä siitä.
 
"vieras"
Tuttuni tykkää lapsista, on lasten kanssa töissä, ei voisi kuvitellakaan muuta ammattia kun lasten lähellä työskentely. Silti häntä kammoksuttaa ajatus omista lapsista. Aikoo hankkia ehkä enintään kaksi, mutta pitkittää sitä koko ajan ja puhuu, miten ei tosiaan vielä haluaisi tätä samaa mitä mulla. Tätä vastuuta, sitoutumista, lasten kiukuttelua ja muuta. Välillä mietin hankkiikohan koskaan omia lapsia.

Että en epäile yhtään tuttuasi, että olisi ihan vapaa-ehtoisesti lapseton.
 
"vieras"
Minä pidän lapsista, olen hoitanut paljon sukulaisten ja ystävien lapsia, ja tulen yleensä hyvin toimeen lasten kanssa. Minusta on tosi mukavaa vaikkapa viettää siskonlasten kanssa askartelupäivää, viedä heidät uimaan tai rakentaa legokaupunki. Mutta siihen se sitten jääkin, omia lapsia en ole ainakaan vielä 35 ikä vuoteen mennessä halunnut.
 

Yhteistyössä