Uskaltaisko kysyä vaimon kaverilta seksistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 3Juha5
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
3

3Juha5

Vieras
eli, minä kaipaan naisen näkökulmaa muutamaan kysymykseen seksistä. Siis ihan asiallista keskustelua haluaisin.
Nämä ovat sellaisia juttuja joista en kuitenkaan halua vaimoni kanssa puhu.
Eli pitäisi päästä jutellemaan jonkun muun naisihmisen kanssa seksistä.. mutta sellaisia löytyy meillä vain vaimon kaveripiiristä (toki ne ovat tavallaan myös omat kaverini mutta kuitenkin enemmän vielä vaimoni kavereita, ymmärrätte kai).
Ja meillä ei yleensä jutella kavereitten kanssa seksitä, joten tämä ei ole minulle niin yksinkertainen asia.

Nyt tulee vaan kaikenlaisia epäilyjä..

Entäs jos kysyn nyt joltakin hänen kavereilta että "voitaisko jutella seksitä?" ja tämä kaveri lähtisi sit kertomaan vaimolleni että olen häneltä sellaista kysynyt. (Vaimo kun on hieman sitä mustasukkaista tyyppiä, vaikka ei ole koskaan mitään "syytä moiseen" saanutkaan)

Ja mitä mieltä te itse olisitte jos teidän puolison kaveri tulisi teiltä kysymään että "voitaisko jutella seksistä"? Miten reagoisitte?

Ollaan kolmekymppisiä ja meillä on lapsia.

Ja kun ei halua loukata kenenkään tunteet tai nolostuttaa ketään. Joillekin se ei vain ole itsestään selvä jutella avoimesti seksistä. (Kiitoksia kasvatukselle!)

eli, minä kaipaan naisen näkökulmaa muutamaan kysymykseen seksistä. Siis ihan asiallista keskustelua haluaisin.
Nämä ovat sellaisia juttuja joista en kuitenkaan halua vaimoni kanssa puhu.
Eli pitäisi päästä jutellemaan jonkun muun naisihmisen kanssa seksistä.. mutta sellaisia löytyy meillä vain vaimon kaveripiiristä (toki ne ovat tavallaan myös omat kaverini mutta kuitenkin enemmän vielä vaimoni kavereita, ymmärrätte kai).
Ja meillä ei yleensä jutella kavereitten kanssa seksitä, joten tämä ei ole minulle niin yksinkertainen asia.

Nyt tulee vaan kaikenlaisia epäilyjä..

Entäs jos kysyn nyt joltakin hänen kavereilta että "voitaisko jutella seksitä?" ja tämä kaveri lähtisi sit kertomaan vaimolleni että olen häneltä sellaista kysynyt. (Vaimo kun on hieman sitä mustasukkaista tyyppiä, vaikka ei ole koskaan mitään "syytä moiseen" saanutkaan)

Ja mitä mieltä te itse olisitte jos teidän puolison kaveri tulisi teiltä kysymään että "voitaisko jutella seksistä"? Miten reagoisitte?

Ollaan kolmekymppisiä ja meillä on lapsia.

Ja kun ei halua loukata kenenkään tunteet tai nolostuttaa ketään. Joillekin se ei vain ole itsestään selvä jutella avoimesti seksistä. (Kiitoksia kasvatukselle!)

Mitä haluat kysyä? Kerro meillekkin.

Viimeksi muokattu:
Et voi kysyä, koska naiset juttelevat muutenkin intiimeistä asioista keskenään. Eli tieto kyselyistäsi vuotaa todella helposti vaimollesi, tavalla tai toisella.

Komppaan täysin Xy1:stä. Naisten väliset kaverisuhteen ovat erilaisia kuin miehillä. "Älä kerro kenellekään." tarkoittaa naisilla, että älä kerro epäluottetaville ja juoruileville. Tässä tapauksessa, et voi vaatia että vaimosi ystävä pitäisi sinun puoliasi. Joten kehtoan vakavasti olemaan kysymättä mitään. Ja jos kyse on jostakin "vakavasta" siis haluttomuudesta, kyvyttömyydestä, vaimon laukeamattomuudesta.... niin ei olisikaan oikein, että pistäisit vaimosi ystävän sellaisen välikäteen.

Etkö tosiaan löydä ketään muuta, jolta voisit kysyä? Ymmärrän, ettei täällä palstalla ketään auttavaa ole, jos asiassa pitäisi tuntea teidän tilanteenne ja varmasti vaimosi ystävä jotenkin sen tuntee. Kaikkein parasta olisi puhua suoraan vaimollesi. Se ei kai onnistu.... Ainahan on ihan ammmattihenkilöitä, toisaalta hekään eivät tunne teitä, joten neuvot voivat olla yhtä tyhjiä kuin mitä me täällä yritämme jakaa.

Se täytyy sanoa, että jos minun mieheni kaveri kysyisi minulta seksistä tai vain haluaisi jutella siitä, niin se jäisi sitten meidän väliseksi.

Viimeksi muokattu:
@ Miss.Saigon
ensiksi kiitoksia vastauksestasi!
Saan tuosta hieman sellaisen tyhmän käsityksen että miehen ei kannattaisi liikaa luottaa naiseen (siis tälläisessä tapauksessa).. käsitinkö tuon nyt ihan oikein? Mutta niin, vähän samaa asiaa olin itsekin jo ehtinyt kelata. Halusin vain vielä kuulla muutaman mielipiteen ihan "suoraan naisilta" tähän asiaan.
Kokemuksesta kun tiedän että vaimoni kaverit ovat aikaisemminkin kertoneet hänelle sellaisia "salaisia asioita". Silloin ei vaan ollut kyse minusta. (niin miksipä edes luulin että voisin ehkä saada erityiskäsittelyn..)

Se on kyllä jännä juttu, kun jos mun vaimon kaveri joskus tulee kertomaan minulle jotain "salaisuuksia" niin en ole sitä "edes omalle vaimolle" kertonut. Ja pidän sen ihan itsetään selvänä asiana että jos joku luottaa minuun niin paljon että uskaltaa kertoa jotain hyvin henkilökohtaista, niin tottakai pidän suuni kiinni tästä. Ei parhaalle kaverille, eikä vaimolle, ei kenelle. Sama koskee mies-kavereita yms.

"..jos asiassa pitäisi tuntea teidän tilanteenne"
Siitä juuri on kyse. Ja samast syystä ei käy oma vaimokaan.

"jos kyse on jostakin "vakavasta"
Se on kai aika suhteellista. Tiedän kyllä mitä tarkoitat, mutta "minun mielestä" voisin hyvinkin jutella "tästä" asiasta jonkun toisen naisen kanssa. Eli en luokittele sitä aihetta niin araksi että siitä ei saisi jutella toisten kanssa. Joku muu saattaa toki olla täysin eri mieltä.

Oletteko naiset oikeasti niin *en keksi sopivaa sanaa* että käytätte sellaisen luottamuksen väärin? Miksi? Saako siitä jotain kicksejä? *harmittaa*

Sinuna unohtaisin tuon vaimon kavereilta kyselyn. Mikset kysele nyt täältä? Tai kirjaudu Elleihin, niin voisit sitten oikein privana kysellä, eikä kukaan tuntisi sinua. jollei nyt oma vaimosi satu vastaamaan?

@ Miss.Saigon
ensiksi kiitoksia vastauksestasi!
Saan tuosta hieman sellaisen tyhmän käsityksen että miehen ei kannattaisi liikaa luottaa naiseen (siis tälläisessä tapauksessa).. käsitinkö tuon nyt ihan oikein? Mutta niin, vähän samaa asiaa olin itsekin jo ehtinyt kelata. Halusin vain vielä kuulla muutaman mielipiteen ihan "suoraan naisilta" tähän asiaan.
Kokemuksesta kun tiedän että vaimoni kaverit ovat aikaisemminkin kertoneet hänelle sellaisia "salaisia asioita". Silloin ei vaan ollut kyse minusta. (niin miksipä edes luulin että voisin ehkä saada erityiskäsittelyn..)

Se on kyllä jännä juttu, kun jos mun vaimon kaveri joskus tulee kertomaan minulle jotain "salaisuuksia" niin en ole sitä "edes omalle vaimolle" kertonut. Ja pidän sen ihan itsetään selvänä asiana että jos joku luottaa minuun niin paljon että uskaltaa kertoa jotain hyvin henkilökohtaista, niin tottakai pidän suuni kiinni tästä. Ei parhaalle kaverille, eikä vaimolle, ei kenelle. Sama koskee mies-kavereita yms.

"..jos asiassa pitäisi tuntea teidän tilanteenne"
Siitä juuri on kyse. Ja samast syystä ei käy oma vaimokaan.

"jos kyse on jostakin "vakavasta"
Se on kai aika suhteellista. Tiedän kyllä mitä tarkoitat, mutta "minun mielestä" voisin hyvinkin jutella "tästä" asiasta jonkun toisen naisen kanssa. Eli en luokittele sitä aihetta niin araksi että siitä ei saisi jutella toisten kanssa. Joku muu saattaa toki olla täysin eri mieltä.

Oletteko naiset oikeasti niin *en keksi sopivaa sanaa* että käytätte sellaisen luottamuksen väärin? Miksi? Saako siitä jotain kicksejä? *harmittaa*

Onko sinulla veljeä, äitiä tai ketään lähipiirissä kenelle voisit huolettomasti ja "turvallisesti"?

Viimeksi muokattu:
@ olisiko apua
Ei ole sisarruksia, enkä nyt oikein äitini kanssa seksistä keskustele. -Ähm, pystytkö itse juttelemaan äitis kanssa seksitä? Olisi kai aika hieno juttu se.

@ olisiko apua
Ei ole sisarruksia, enkä nyt oikein äitini kanssa seksistä keskustele. -Ähm, pystytkö itse juttelemaan äitis kanssa seksitä? Olisi kai aika hieno juttu se.

Minä tunnen nelikymppisen naisen joka keskustelee jo nyt vanhan äitinsä kanssa omasta seksielämästään melkoisen avoimesti. Ihmetellessäni tätä hän vain sanoi että mitä siitä koska ei äiti niistä puhu eteenpäin isälle.

Viimeksi muokattu:
No mutta kysy täällä. Olen huomannut, että nettifoorumit ovat monesti oivallisia paikkoja kysyä jotain sellaista, mitä ei voi muilta kysyä. Tosin pitää varautua siihen, että kaikki vastaukset ei ole asiallisia. Ja pitää olla kriittinen, kaikkia vastauksia ei pidä ottaa todesta. Älä kysy vaimon kaverilta. Siihen on monta syytä. Ensinnäkin lojaliteetti. Vaimon kaveri voi tuntea, että hänen pitää ensisijaisesti olla lojaali kaverilleen, eli vaimollesi. Toisekseen en itse haluaisi, että mieheni puhuisi seksistä kavereideni kanssa. Ainakaan jos se liittyisi suoraan minuun. Ehkä voisit kysyä asiaa vaikka terveydenhoitajakäynnillä? Jos asia siis koskee jotain terveydellistä asiaa. Muuten netistä löytyy kyllä kaikenlaista tietoa, eli jos haluat vaikka tietää missä g-piste sijaitsee, niin netistä löytyy tietoa.

Joo, kysy ihmeessä täällä. Jos taas kysymys on niin selkeästi vain ja ainoastaan vaimoosi liittyvä että täällä ei sen vuoksi kukaan voi osata vastata, niin silloin minusta olisi estoista huolimatta fiksuinta kysyä vaimolta itseltään, ei hänen kavereiltaan. Jos sen sijaan haluat ihan vain naisnäkökulmaa ylipäänsä, niin täältähän sitä saa.

Ei ihan noin. Siis naiseen voi luottaa siinä missä mieheenkin. Me ihmiset olemme erilaisia.

Mutta tässä tapauksessa on tärkeää ymmärtää, että jos kerrot vaimosi ystävälle jotakin "salaista" sinusta tai sinusta ja vaimostasi, tai vaimostasi, niin asetat vaimosi ystävän vaikeaan tilanteeseen sikäli, että hänen tulee pitää sellaista salaisuutta, joka saataisi vaikuttaa hänen ystävänsä (siis sinun vaimosi) päätöksiin ja elämään.

Siispä älä tarkoituksella hankaloita vaimosi ja hänen ystävänsä välejä. Tuntematta tietenkään nyt tätä vaimosi ystävää.

Eikä asia ole niin, että kaikki minkä nainen kuulee niin meneen eteenpäin. Riippuu mistä sen kuulee ja mitä se koskee. Tarkoitus ei usein miten ole olla lörppä vaan ihan oikeasti auttaa ja siksi niitä asioita tavallaan "viedään eteenpäin". Ja emme me, ainakaan suurin osa meistä, missään nimessä käytä kenenkään luottamusta väärin. Jos tilanne on sellainen, että jonkun ystäväni mies tulee minulle kertomaan seksielämästään, niin minä en ole saanut valita tilannetta, vaan hän on päättänyt avautua, eikä ole ajatellut ollenkaan miltä se minusta tuntuu. No, minulla nyt ei kuitenkaan olisi tarvetta kertoa asiaa eteenpäin mutta jos asia olisi ns. vakava ja jossakin myöhemmässä vaiheessa paljastuisi, että minä olen tiennyt asiasta, niin mitä luulet ystäväni miettivän siitä, että hänen miehensä on jutellut asiasta minun kanssani?

Jos olet ihan varma ettei vaimosi ystävä kerro asiaa eteenpäin ja jos olet ihan varma, että asia paranee kun puhut siitä hänen kanssaan. Ja olet ihan varma, ettei se missään, eikä milloinkaan lennä takaisin sinun tai vaimosi naamalle niin sitten juttele. Mutta koita miettiä vielä, että voisitko ratkaista tämän asian jotenkin muuten.

Yhteistyössä