Uskaltaisitko vuokrata asuntosi henkilölle,jolla ei ole luottotietoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohdin vain..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pohdin vain..

Vieras
Nykyinen vuokralainen muuttaa pois kuun vaihteessa,eikä uutta ole vielä löytynyt. Nyt mietin,että jospa kirjottaisiin ilmoitukseen että luottotiedot ei pakolliset,niin saisinkohan vuokralaisen nopeasti..

Toisaalta,onko riski niin iso ettei kannata? Kai luottotiedottomaltakin henkilöltä voidaan ulosmitata vuokravelat? Nykyinen vuokralainen hoiti vuokran moittettomasti,vaikka luottotietoja ei ollut.

Suuremman riskin siinä ainakin ottaa. Voihan olla että käy hyvin, mutta itse en ottaisi sitä riskiä. Tosin eipä ne luottotiedotkaan aina säännöllistä vuokran maksua takaa.

kyllä minä vuokraisin,tai no ehkä pärstääkin katsoisin...:/ jos epäilyttävältä juopolta näyttää niin en vuokraa... itellä mei luottotiedot aikoinaan sen takia kun kaveri jätti talo velat mulle ja miehelle,kun oltiin takaajia. muuten ois loistavasti aista. mutta en pystynyt lyhentämään senkin velkoja. katos ku pieru saharaan kuulemma ulkomailla on kaveri,jos täälläpäin nokkaa näytttää nii!!!

Riippuu vähän. Kyllä voisin mutta pyytäisin sitten ainakin kolmen kuun takuuvuorat. Ja rahana enkä minään sossun maksusitoumuksina. Suurin osa luottotiedottomista ihmisistä joita tunnen on aina vuokransa maksanut ihan tunnollisesti.

[QUOTE="jep";25560513]Suuri osa luottotiedottomista on ihan tavallisia ja kunnollisia kansalaisia, jotka ovat vaan tehneet huonoja ratkaisuja jossain vaiheessa elämäänsä:)[/QUOTE]

Nimenomaan näin se on. Joillakin luottotiedottomilla kuten minulla on onneksi oma asunto.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiedäthän sinä sen;25560527:
kun vuokrasopimusta kirjoitetaan siihen voidaan kirjoittaa että asumistuki ja toimeentulotuesta tulee tietty osa suoraan vuokran-antajan tilille. Ethän sä niin tyhmä ole ethän?
Voidaan, mutta tiedän myös sen että sen voi siitä huolimatta saada tililleen - en ole niin tyhmä, etten sitä tietäisi.

(tuttavapiirissä tapaus, jossa vuokrasopparissa luki että asumistuki tulee suoraan vuokranantajalle, mutta niin vaan Kela maksoi sen tuen saajalle kun tämä sitä pyysi - sen saa käsittääkseni itse valita kun tukea hakee)

[QUOTE="vieras";25560489]Joku syy siihen täytyy olla miksi valtaosassa vuokrailmoituksia lukee:"luottotiedot tarkistetaan".[/QUOTE] vaikka se että AINA LUULLAAN että luottotiedottomat eivät maks alaskujaan. osa kyllä hoitaa, mutta silehän ei itn voi os on taannut lainan isäälleen aj se kuolee ja kaikki yli 80 tuhatta amrkaa tule sun hartelle. et pystykään maksamaan sitä summaa koska olet työtön nii soppa on valmis.

Voidaan, mutta tiedän myös sen että sen voi siitä huolimatta saada tililleen - en ole niin tyhmä, etten sitä tietäisi.

(tuttavapiirissä tapaus, jossa vuokrasopparissa luki että asumistuki tulee suoraan vuokranantajalle, mutta niin vaan Kela maksoi sen tuen saajalle kun tämä sitä pyysi - sen saa käsittääkseni itse valita kun tukea hakee)
ainkin kunta-asunnoilla lukee vokrasopimuksessa että asumistuki menee kokonaan vuokranantajalle, tälllä halauvat taata sen etä edes sen verran sava niiltä jotka eivät aio vuokriaan maksaa

ainkin kunta-asunnoilla lukee vokrasopimuksessa että asumistuki menee kokonaan vuokranantajalle, tälllä halauvat taata sen etä edes sen verran sava niiltä jotka eivät aio vuokriaan maksaa
Niin meidänkin vuokrasopimuksessa taitaa lukea, mutta kun asumistukea aikoinaan saatiin niin senttiäkään siitä ei kyllä mennyt TVT:lle suoraan :D. Kysyin asiasta vuokrasopparia tehdessä ja totesivat että se ruksi tulee jokaiselle, sai asumistukea tai ei, eikä se sinänsä vaikuta mihinkään.

Luultavasti en vuokraisi luottotietonsa menettäneelle. Minulla olisi varmaankin vain yksi asunto vuokrattavana, sellainen josta maksaisin lainaa ja jolle myöhemmin olisi kenties joko omaa käyttöä tai omien lasten asumiseen käyttöä, joten haluaisin vuokratessani ottaa asiat mahdollisimman varman päälle.

Ei vuokrattais ensisijaisesti, mutta eihän sitä ikinä tiedä miksi ne tiedot on menneet ja miten henkilö elää nykyisin. Tukieläjälle jos vuokrattaisiin (aika mahdoton ajatus, niin kallis asunto..) haluaisin siitäkin varmuuden että tuet maksetaan suoraan meille.

Minä sain asunnon kun pystyin esittämään viimeisen vuoden ajalta pankin tulostamat kuitit ajallaan maksetuista vuokrista. Itse ehdotin sitä vuokranantajalle mutta mikäpä estää vuokraajaa vaikka kysymästä niitä.

En uskaltas, voipi käydä kalliiks jos ongelmia tulee. Kyllä se luottotietojen menetys vaan kertoo jonkinlaisesta holtittomuudesta ja elämänhallinnan puutteesta, jos jonkun lainatakaukset jää niskaan niin sitten liiallisesta sinisilmäisyydestä. Itselle vuokraaminen ei ole mitään hyväntekeväisyyttä ja olen jopa sitä mieltä että luottotiedottomien asunnon saannin tuleekin olla vähän normaalia hankalaa. Oppiipahan hoitamaan laskunsa, ihmisiä ne yrittäjätkin on joille on velkaa jääty.

Yhteistyössä