uskaltaisitko syödä vakuumipakattua kalaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vauvakuumeinen skitsoilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vauvakuumeinen skitsoilija

Vieras
Tällä hetkellä dpo 9. Pelottaa jos oon raskaana ja saan listerian. Toisaalta ajattelen, että voin vielä hyvin syödä, kun en voi vielä tietää mahdollisesta raskaudesta.
Mitä tekisitte?

Sanoisin että jos elät yritysajan kuin raskaana, siitä tulee tooosi pitkä aika. On tosi epätodennäköistä saada sitä listeriaa muutenkaan, mutta jos itseäsi liikaa asiasta piiskaat, jätä kalat syömättä :)

En söisi kun ne on yleensä pahoja mutta listeriaa en noin paljon pelkäisi. Aluksi ajattelin että lopetan juomisen kokonaan kun yritetään lasta ettei vaan tuu mitään. No on tässä muutama kerta tullu juotua parin vuoden aikana... Eli kannattaa kuitenkin jatkaa elämäänsä eteenpäin suht normaalina vaikka lasta yrittääkin. Liika stressi ei tee kenellekään hyvää.

noh, minä en varmaan söisi. Tuossa itse kun odotin esikoistani, nyt jo 5v rakastani sairastin raskaudenaikaisen toksoplasmoosin joka on todella harvinainen ja 0.000% jotain sinne päin riski saada se ja sairastin sen silti. Sen 10kk helvetin jälkeen jota en ikimaailmassa olisi uskonut kokevani en ikipäivänä riskeeraisi lastani ja itseäni. En omistanut kissaa, pesin kasvikset hyvin ja huolehdin käsihygienista joten en vielä tänäkään päivänä tiedä mistä sain toksoplasmoosin. Loppuhyvin kaikki hyvin - mutta vinkiksi vaan että jos tiedostat riskin, välttele sitä jos voit. Minä en osannut vältellä koska en tiennyt riskiä olevan ja sain sen silti. Tsemppiä odotukseen! Hysteerinen ei saa olla mutta tarkka pitää olla :) Kannathan viatonta lasta. Mukavaa viikonloppua!

noh, minä en varmaan söisi. Tuossa itse kun odotin esikoistani, nyt jo 5v rakastani sairastin raskaudenaikaisen toksoplasmoosin joka on todella harvinainen ja 0.000% jotain sinne päin riski saada se ja sairastin sen silti. Sen 10kk helvetin jälkeen jota en ikimaailmassa olisi uskonut kokevani en ikipäivänä riskeeraisi lastani ja itseäni. En omistanut kissaa, pesin kasvikset hyvin ja huolehdin käsihygienista joten en vielä tänäkään päivänä tiedä mistä sain toksoplasmoosin. Loppuhyvin kaikki hyvin - mutta vinkiksi vaan että jos tiedostat riskin, välttele sitä jos voit. Minä en osannut vältellä koska en tiennyt riskiä olevan ja sain sen silti. Tsemppiä odotukseen! Hysteerinen ei saa olla mutta tarkka pitää olla :) Kannathan viatonta lasta. Mukavaa viikonloppua!

Ap:han ei ainakaan tietääkseen vielä ollut raskaana, siitä tämä pähkäily onko nyt liian varovainen ;)

niinpäs muuten olikin! Hupsis! :D

Mutta en minäkään raskaana ollessa turhia vaikkakin ehkä vähäisiä riskejä ottaisi, se pieni alkava elämä on kuitenkin niin hurjan arvokas ja tärkeä :)

Itse olen huumorimielellä liikenteessä siihen saakka kun raskaus on alkanut, olisi tullut itsellekin niin hitsin pitkä odotusaika jos olisi vauhkonnut kaikkea jo valmiiksi :D

Yhteistyössä