muita jotka ei syö/syönyt kalaa raskaana ollessaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Oon raskaana 7vko mutta en ole syönyt kalaa, ehkä muutaman kerran jotain pakastekalaa. Mulle tulee kertakaikkiaan oksennus jos kalaa syön, jo pelkkä haju oksettaa.

Mitä tässä nyt käy kun en syö alkuraskauden aikana kalaa? Omega 3:t ei jostain syystä mulle sovi, saan niistä aina hirveän hedarin tai jotenkin alkaa vuotamaan verta kun niitä syön. Nehän heikentää jotenkin veren hyytymistaipumusta. Oon useampaan otteeseen kokeillu omegaa eikä auta.

Tuleeko jotain sikiövaurioita jos kala ei vaan maistu?

En syönyt kummankaan raskauden aikana kalaa, tosin kasvissyöjänä kalaa en ole syönyt kahteenkymmeneen vuoteen. Enkä ole ikinä syönyt mitään omega kolmosia. Ihan terveeltä toi vauva ja parivuotias (toistaiseksi) vaikuttaa. Ei mun äitikään syö kalaa, ei se kala (tai liha) mitään pakollista tai elintärkeää ole.

• Tykkää
Reactions: hiita
En oo ollu ikinä kalaruokien ystävä hirveesti, mutta normaalisti kuitenki lohiruuat ja tonnikala (purkista) on maistuneet. Kun tulin raskaaksi, mulle iski aivan hillitön kalainho! Niin paha että jos telkassa tai ruokalehdessä näen kaloja käsiteltävän, niin pakko kääntää katse pois, yäk yäk.. Samoin tuo tonnari oli aiheuttaa jo pelkällä hajullaan sellaset purjoomiset alkuraskaudessa, että en oo uskaltanu nyt puolivälin jälkeenkää kokeilla, joko menis. Empä ole asiaa murehtinut, syökööt ne jotka saattaa, eiköhän noita terveellisiä rasvoja saa muustakin kuin kalasta, jos syö monipuolisesti :)

Yhteistyössä