Uskaltaisitko jättää lapsen yksin autoon?

silminnäkijä
hei,hyvä esimerkki sattu just äsken meidän lähikaupan pihassa: lapsi autossa n.7v. auto lähti liikkeelle(oli kässärin päästäny) valui ja lopulta tömähti bensanhintamittariin!!!! jos ei olisi tuohon törmännyt olisi seuraava pysäkki ollut syvä ja jyrkkä oja... onni onnettomuudessa..oli se poika hädissään,itki ja huusi äiti tuli jonkun ajan päästä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Kertokaahan mulle hyvä mamma väki, varsinkin nää jotka kipeesti aina vartoo sitä päiväpostia. Miks sitä kersaa ei voi ottaa mukaan postia hakemaan? Niin mekin tehdään, ei kauheen rasittavaa puuhaa ole. Ymmärrän kyllä jos laiskottaa :whistle:
Jaa kaikki kolme puen pakkasella että saan aamulla lehden haettua? Luulen että on suurempi riski että lapsi liukastuu jäisissä portaissa ja lyö päänsä pahasti kuin että sisällä tapahtuu jotain kauheaa (minkä olisin läsnäolollani voinut ehkäistä ) niiden kahden minuutin aikana kun olen pois.
 
lappuliisa
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Isot mukulat? Kuule mulla on talossa 1v, 2v, 4v ja 6v.
Onkohan lapsia liikaa jos on liian työlästä käydä ihan tavallisesti kaupassa hakemassa maitoa lasten kanssa?

Tässähän on kyse vaan siitä kuka viitsii ja kuka ei. Ei mistään sen syvemmästä.
 
Kertokaa nyt jo mulle miks niitä lapsia, pieniä, ei voi jättää autoon muutamaks minuutiks et saa pienen asian hoidettua? Tai haettua postin tai vietyä roskat? Ei oo tullu koskaan mieleenkään ettei vois roskapussia päivällä viedä! Odottaako teillä siis kakkavaipatkin niin kauan että esim mies tulee kotiin? YÖK. Mut oikeesti, pelotelkaa mut nyt niin et palaan ruotuun ja oon 24 h vuorokaudessa lapsissani kiinni, enkä karkaile :D .
 
Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
No olis se ny naurettavaa raahata 4 lasta tuohon tien toiselle puolelle vain postinhakureissulle :LOL: Vois naapurit vähä ihmetellä että mitä toi seko akka nyt touhuaa kun siinä mentäs elefanttimarssia hakemaan jotain hikistä seiskalehteä :LOL: Kyllä sen verran pitää uskaltautua ja luottaa lapsiinsa että postin hakee (etenkin jos se laatikko on muutaman kymmenen askeleen päässä). Musta tuo nyt on jo epäluottamuslause lastakin kohtaan jos ei (vauvat erikseen) yhtää voi itsekseen jättää. Te varmaan otatte ne lapset mukaan sit sinne pjaskallekki?
No, tosiaankin. En todellakaan luota reilu 2v ja 10kk ikäseen. Hirveen hyvähän se teillä on nakittaa nuoremmat sisarukset vanhemmille, et saatte sen seiskanne haettua... B)

Kuvitella :LOL: Pitäskö niille lapsille opettaa sit olemaan keskenään tai opettaa rajat ja tuvan tavat etteivät tapa toisiaan tai pistä tupaa remonttiin sen minuutin aikana kun haet postin? Oikeesti maalaisjärkeä kehiin :eek:
Mahtaako olla vähän eriasia se 2v kun ne sun isot mukulat.. Mun järkeni on ihan hyvin kehittynyttä, kaikilla ei tunnu olevan. Se ei millään tavalla liity mun mielestä kasvatukseen, et toi 10kk teloo itteensä jatkuvalla syötöllä. Mut anna mä arvaan, tottakai liittyy. Sun älyllä.
Isot mukulat? Kuule mulla on talossa 1v, 2v, 4v ja 6v.
No.. Mun mielestäni 6v on hieman eriasia kun 2v. Tai 4v..

No niinhän se onkin mutta onhan täällä ne 1 ja 2vuotiaatkin, en mä aio niitäkää kiikuttaa postinhakureissulle, todellakaan.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Kertokaahan mulle hyvä mamma väki, varsinkin nää jotka kipeesti aina vartoo sitä päiväpostia. Miks sitä kersaa ei voi ottaa mukaan postia hakemaan? Niin mekin tehdään, ei kauheen rasittavaa puuhaa ole. Ymmärrän kyllä jos laiskottaa :whistle:
Jaa kaikki kolme puen pakkasella että saan aamulla lehden haettua? Luulen että on suurempi riski että lapsi liukastuu jäisissä portaissa ja lyö päänsä pahasti kuin että sisällä tapahtuu jotain kauheaa (minkä olisin läsnäolollani voinut ehkäistä) niiden kahden minuutin aikana kun olen pois.

Eikös se siinä voi kaatua ihan samalla lailla kun menette ulkoilemaankin..
 
Alkuperäinen kirjoittaja lappuliisa:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Isot mukulat? Kuule mulla on talossa 1v, 2v, 4v ja 6v.
Onkohan lapsia liikaa jos on liian työlästä käydä ihan tavallisesti kaupassa hakemassa maitoa lasten kanssa?

Tässähän on kyse vaan siitä kuka viitsii ja kuka ei. Ei mistään sen syvemmästä.


:LOL: :LOL: Naurettavaa :LOL: Katos, minä omistan maalaisjärjen :whistle:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
No olis se ny naurettavaa raahata 4 lasta tuohon tien toiselle puolelle vain postinhakureissulle :LOL: Vois naapurit vähä ihmetellä että mitä toi seko akka nyt touhuaa kun siinä mentäs elefanttimarssia hakemaan jotain hikistä seiskalehteä :LOL: Kyllä sen verran pitää uskaltautua ja luottaa lapsiinsa että postin hakee (etenkin jos se laatikko on muutaman kymmenen askeleen päässä). Musta tuo nyt on jo epäluottamuslause lastakin kohtaan jos ei (vauvat erikseen) yhtää voi itsekseen jättää. Te varmaan otatte ne lapset mukaan sit sinne pjaskallekki?
No, tosiaankin. En todellakaan luota reilu 2v ja 10kk ikäseen. Hirveen hyvähän se teillä on nakittaa nuoremmat sisarukset vanhemmille, et saatte sen seiskanne haettua... B)

Kuvitella :LOL: Pitäskö niille lapsille opettaa sit olemaan keskenään tai opettaa rajat ja tuvan tavat etteivät tapa toisiaan tai pistä tupaa remonttiin sen minuutin aikana kun haet postin? Oikeesti maalaisjärkeä kehiin :eek:
Mahtaako olla vähän eriasia se 2v kun ne sun isot mukulat.. Mun järkeni on ihan hyvin kehittynyttä, kaikilla ei tunnu olevan. Se ei millään tavalla liity mun mielestä kasvatukseen, et toi 10kk teloo itteensä jatkuvalla syötöllä. Mut anna mä arvaan, tottakai liittyy. Sun älyllä.
Isot mukulat? Kuule mulla on talossa 1v, 2v, 4v ja 6v.
No.. Mun mielestäni 6v on hieman eriasia kun 2v. Tai 4v..

No niinhän se onkin mutta onhan täällä ne 1 ja 2vuotiaatkin, en mä aio niitäkää kiikuttaa postinhakureissulle, todellakaan.
Ei tartte ei. Mä kiikutan ja tuntuu lapsetkin siittä tykkäävän. Esikoinen hihkuu autoille ja kuopus kaikelle.
 
Kimppa
Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Ja mä en tajua, miks nää pässit vetää taas kaiken samaan klimppiin. Jos ei jätä lasta autoon niin sitten ei uskalla käydä edes paskalla. No, aina jää osa asemalle, se on kyllä huomattu..
Mä rinnastin tuon (kakkoshädän) lähinnä siihen, että voiko käydä pihan toisella reunalla postia hakemassa tai roskat viemässä. Samoin se meillä olisi, että uskallanko olla vaikka pesuhuoneessa (toisessa päässä taloa) kun lapset ovat lastenhuoneessa.
 
vieras
Täällä joku vuosi sitten oli eräs (nuori)pariskunta jättäny vauvan helteellä kuumaan autoon viraston pihalle. Työntekijät olivat huomanneet ja kuumeisesti etsineet auton omistajaa. Onneksi oli löytyny. Olskohan ollu poliisiasia?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kimppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Ja mä en tajua, miks nää pässit vetää taas kaiken samaan klimppiin. Jos ei jätä lasta autoon niin sitten ei uskalla käydä edes paskalla. No, aina jää osa asemalle, se on kyllä huomattu..
Mä rinnastin tuon (kakkoshädän) lähinnä siihen, että voiko käydä pihan toisella reunalla postia hakemassa tai roskat viemässä. Samoin se meillä olisi, että uskallanko olla vaikka pesuhuoneessa (toisessa päässä taloa) kun lapset ovat lastenhuoneessa.
No, mä alusta alkaen puhuin autoon jättämisestä. En paskalla käymisestä tai muustakaan. Ketju tahtoo hieman rönsyillä..Käyn mäkin pyykit peseen kellari kerroksessa, kuopus on sen aikaa kävelytuolissa, ettei putoa mistään. Kai sekin on ylivarjelua..
 
Mikä siinä on niin kauheaa että otan lapset mukaan kauppaan. En mielestäni ole mitenkään hysteerinen, kuhan nyt vaan koen sen ihan normaaliksi.

Kaveri on yh ja hänellä arjen suunnittelu paljon haastavampaa, oli roskista viedessä unohtanut avaimet ja vauva yksin sisällä.
Tunti kesti että ovi saatiin auki, vauva nukkua posotti onnellisena mutta äiti kyllä kärsi aikalailla.
 
Kimppa
Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Kimppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Ja mä en tajua, miks nää pässit vetää taas kaiken samaan klimppiin. Jos ei jätä lasta autoon niin sitten ei uskalla käydä edes paskalla. No, aina jää osa asemalle, se on kyllä huomattu..
Mä rinnastin tuon (kakkoshädän) lähinnä siihen, että voiko käydä pihan toisella reunalla postia hakemassa tai roskat viemässä. Samoin se meillä olisi, että uskallanko olla vaikka pesuhuoneessa (toisessa päässä taloa) kun lapset ovat lastenhuoneessa.
No, mä alusta alkaen puhuin autoon jättämisestä. En paskalla käymisestä tai muustakaan. Ketju tahtoo hieman rönsyillä..Käyn mäkin pyykit peseen kellari kerroksessa, kuopus on sen aikaa kävelytuolissa, ettei putoa mistään. Kai sekin on ylivarjelua..
No, anteeksi että vedin kakkalla käymisen keskusteluun mukaan :LOL: Musta kuulostaa vain täysin hullulle, ettei voisi postia käydä hakemassa tai roskia viemässä pihan toisessa reunassa kun koti on laitettu lapsille turvalliseksi. Toki siellä voi silti jotain sattua, mutta se voisi sattua myös kun käännän selkäni ja kuorin perunoita.
 
hemppa
Oon jättänyt n. 1,5 vuotiaasta asti. Enkä nyt missään shoppailemassa käy, mutta kun käy nopeesti hakeen jotain tai käy jossain mihin on hankala mennä pienen lapsen kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kimppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Kimppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Ja mä en tajua, miks nää pässit vetää taas kaiken samaan klimppiin. Jos ei jätä lasta autoon niin sitten ei uskalla käydä edes paskalla. No, aina jää osa asemalle, se on kyllä huomattu..
Mä rinnastin tuon (kakkoshädän) lähinnä siihen, että voiko käydä pihan toisella reunalla postia hakemassa tai roskat viemässä. Samoin se meillä olisi, että uskallanko olla vaikka pesuhuoneessa (toisessa päässä taloa) kun lapset ovat lastenhuoneessa.
No, mä alusta alkaen puhuin autoon jättämisestä. En paskalla käymisestä tai muustakaan. Ketju tahtoo hieman rönsyillä..Käyn mäkin pyykit peseen kellari kerroksessa, kuopus on sen aikaa kävelytuolissa, ettei putoa mistään. Kai sekin on ylivarjelua..
No, anteeksi että vedin kakkalla käymisen keskusteluun mukaan :LOL: Musta kuulostaa vain täysin hullulle, ettei voisi postia käydä hakemassa tai roskia viemässä pihan toisessa reunassa kun koti on laitettu lapsille turvalliseksi. Toki siellä voi silti jotain sattua, mutta se voisi sattua myös kun käännän selkäni ja kuorin perunoita.
Voi hyvää päivää.. Esim. meillä ei roskat ja postit ole ihan siinä oven pielessä, ei edes pihan toisella puolella. On se niin hankalaa tajuta, et kaikki ei mene kaikilla ihan samallain kun ittellä.

Anteeksi että huolehdin lapsistani, en tee sitä enää. Kasvakoot pellossa, niin ne kasvaa muillakin :saint:
 
hemppa
Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
En ja sen takia olin yksikin päivä hysteerinen ja soitin poliisille kun joku piti terveyskeskuksen pihassa 1 vuotiasta lasta nukkumassa yksin autossa. Mä olin paikalla vain 10 min mutta meidän terveyskeskuksesta ei yhdestäkään ikkunasta näe parkkipaikalle, joten mun mielestä aivan liian pitkä aika noin pienelle lapselle jos heräisi. Oli vielä törkeä ukkonen! Hysteerinen ehkä mutta mulla pisti vihaksi!
Oletko varma ettei autossa ollut itkuhälytintä??
Meillä pienempänä nukkui lapsi kymmeniä kertoja yksin autossa milloin missäkin (ei tietenkään helteellä) ja metsästyspuhelimissa oli itkuhälytin-asetus päällä...
 
Rötväles
Te hysteerikot jotka ette uskalla jättää kun korkeintaan minuutiksi kaupan oven eteen (hyvä ettei eteiseen asti) näköetäisyydelle ja mitä vielä. Voihan se mahdollinen parkkipaikka kolari sattua juuri sen minuutin aikana, eikä auta vaikka teillä kuinka olisi näköetäisyys autoon.

Mäkin olen vähän hysteerinen mutta voin jättää vauvan 5 minuutiksi autoon lukkojen taa kun sen maitopurkin haen. Mieluusti en jätä mutta joskus se on helpompaa. Mä pelkään vaan näitä kaappareita ja muita pahiksia, siksi ovet ehdottomasti lukkoon.
 
Kimppa
Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Kimppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Kimppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Ja mä en tajua, miks nää pässit vetää taas kaiken samaan klimppiin. Jos ei jätä lasta autoon niin sitten ei uskalla käydä edes paskalla. No, aina jää osa asemalle, se on kyllä huomattu..
Mä rinnastin tuon (kakkoshädän) lähinnä siihen, että voiko käydä pihan toisella reunalla postia hakemassa tai roskat viemässä. Samoin se meillä olisi, että uskallanko olla vaikka pesuhuoneessa (toisessa päässä taloa) kun lapset ovat lastenhuoneessa.
No, mä alusta alkaen puhuin autoon jättämisestä. En paskalla käymisestä tai muustakaan. Ketju tahtoo hieman rönsyillä..Käyn mäkin pyykit peseen kellari kerroksessa, kuopus on sen aikaa kävelytuolissa, ettei putoa mistään. Kai sekin on ylivarjelua..
No, anteeksi että vedin kakkalla käymisen keskusteluun mukaan :LOL: Musta kuulostaa vain täysin hullulle, ettei voisi postia käydä hakemassa tai roskia viemässä pihan toisessa reunassa kun koti on laitettu lapsille turvalliseksi. Toki siellä voi silti jotain sattua, mutta se voisi sattua myös kun käännän selkäni ja kuorin perunoita.
Voi hyvää päivää.. Esim. meillä ei roskat ja postit ole ihan siinä oven pielessä, ei edes pihan toisella puolella. On se niin hankalaa tajuta, et kaikki ei mene kaikilla ihan samallain kun ittellä.

Anteeksi että huolehdin lapsistani, en tee sitä enää. Kasvakoot pellossa, niin ne kasvaa muillakin :saint:
Yhtä lailla on niitä, jotka eivät ymmärrä, että joillain siihen menee tosiaan minuutti, pari kun käy roskiksella tai postilaatikolla.. Ei ketään jummarreta toisiamme, yhyy :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kimppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Kimppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Kimppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Ja mä en tajua, miks nää pässit vetää taas kaiken samaan klimppiin. Jos ei jätä lasta autoon niin sitten ei uskalla käydä edes paskalla. No, aina jää osa asemalle, se on kyllä huomattu..
Mä rinnastin tuon (kakkoshädän) lähinnä siihen, että voiko käydä pihan toisella reunalla postia hakemassa tai roskat viemässä. Samoin se meillä olisi, että uskallanko olla vaikka pesuhuoneessa (toisessa päässä taloa) kun lapset ovat lastenhuoneessa.
No, mä alusta alkaen puhuin autoon jättämisestä. En paskalla käymisestä tai muustakaan. Ketju tahtoo hieman rönsyillä..Käyn mäkin pyykit peseen kellari kerroksessa, kuopus on sen aikaa kävelytuolissa, ettei putoa mistään. Kai sekin on ylivarjelua..
No, anteeksi että vedin kakkalla käymisen keskusteluun mukaan :LOL: Musta kuulostaa vain täysin hullulle, ettei voisi postia käydä hakemassa tai roskia viemässä pihan toisessa reunassa kun koti on laitettu lapsille turvalliseksi. Toki siellä voi silti jotain sattua, mutta se voisi sattua myös kun käännän selkäni ja kuorin perunoita.
Voi hyvää päivää.. Esim. meillä ei roskat ja postit ole ihan siinä oven pielessä, ei edes pihan toisella puolella. On se niin hankalaa tajuta, et kaikki ei mene kaikilla ihan samallain kun ittellä.

Anteeksi että huolehdin lapsistani, en tee sitä enää. Kasvakoot pellossa, niin ne kasvaa muillakin :saint:
Yhtä lailla on niitä, jotka eivät ymmärrä, että joillain siihen menee tosiaan minuutti, pari kun käy roskiksella tai postilaatikolla.. Ei ketään jummarreta toisiamme, yhyy :whistle:
Ja kun ei ees haluta ymmärtää... :xmas:
 

Yhteistyössä