Uskaltaako untuvatakin pestä koneessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

niina

Vieras
vaikka takissa merkintä käsinpesu. Mutta jos jollain "miedolla" ohjelmalla? :/
Kyseessä miehen tosi iso takki, ei mulla edes mitään mihin se mahtuis pestäväksi...

Pesuaineessa vähän saippuaa, ei huuhteluainetta, kunnon linkous ja kuivatus mieluiten kuivasrummussa. Tai sitten paljon pöyhintää.

Pesin just normipesulla miehen Joutsenen untuvatakin. Pesuaine oli Joutsenen omaa. Kuivatus kuivauskaapissa ja pöyhin vähän väliä.

Omaa Canada Goosen takkia en pese itse, koska siinä on sallittu vain kemiallinen pesu.

Mä olen pessyt, tosiaan ilman huuhteluainetta ja kuivumaan olen vienyt alakerran kuivaushuoneeseen missä kuumapuhallus. Käyn pari kertaa ravistamassa ja pöyhimässä kuivauksen aikana.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
oon mie kyllä pessyt ihan koneessa ja antanut hengarissa kuivaa ja ei ole kyllä haissut :D

Untuvatakki kestää ilman kuivatusta varmaan viikon kuivaa ja meinaat ettei märät untuvat ala sinä aikana haisemaan????

olen pessyt tavallisessa koneessa ja kuivattanut ilman rumpua, vaati vain paljon pöyhimistä. untuvat liimautuvat helposti "kakkaroiksi" takin lokeroihin ja niitä pitää lempeästi repiä auki. kuivausrumpu toki auttaa asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ´vieras:
oon mie kyllä pessyt ihan koneessa ja antanut hengarissa kuivaa ja ei ole kyllä haissut :D

Untuvatakki kestää ilman kuivatusta varmaan viikon kuivaa ja meinaat ettei märät untuvat ala sinä aikana haisemaan????

No ei kestänyt kuin korkeintaan päivän, ja ihan oli Joutsenen takki kyseessä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mulla ei kuule paitakaan kuiva päivässä ilman kuivatusta, saatikka paksu takki, oliskohan mennyt vähän kauemmiin tai sitten sulla oli jokin lämpövehje.

Mulla ei kuule paitakaan kuiva päivässä ilman kuivatusta, saatikka paksu takki, oliskohan mennyt vähän kauemmiin tai sitten sulla oli jokin lämpövehje.

Häh? Oli kuule ihan helsinkiläinen kerrostalo, sen kylppärissä takki roikkui.

Miten sulla ei pyykit kuivu? Etkö linkoa niitä?

mä kerran soitin pesulaan ja kysyin että miten ne siellä pesee untuvatakit, kun takissa luki pesuohjeena kans kemiallinen pesu vai pesula vai miten se oli... ni ne sanoo että ihan normaali vesipesu koneessa :o Ni enpä sitte viittiny lähtee pesulaan viemään kun saman voi tehdä kotonakin...

Mulla tuli untuvatakin mukana oma tennispallo jonka voi laittaa koneeseen, siinä ei kyllä sanota että käytetäänkö vaan pesussa vai kuivausrummussa, mutta laittaisin molempiin. Muina ohjeina tuossa sanotaan, että pestään erillään hellävaraisessa pesussa. Pitää käyttää mietoa pesuainetta ja katsoa, että kaikki huuhtoutuu pois. Sitten sanotaan että untuvatakki kestää pitempään kuivua kuin muut vaatteet. Kuivausrumpu normaalilämpötilassa.

Mäkin kuivasin henkarissa. Kesällä ulkona. Meni vissiin pari päivää, mutta ihan freesiltä tuoksui. Tosi vähän kannattaa laittaa pesuainetta.
Eikö se mies tarvi sitä takkia nyt, kun on pakkasia?

Yhteistyössä