uskaltaako tuolla autolla ajaa..

..eli tänään oltiin kaupoilla ja kotiin päin tulossa. Käyttäytyi koko ajan ihan nätisti ja normaalisti kunnes tultiin yhteen risteykseen..Käännyttiin risteyksestä vasemmalle ja vauhtia oli max. 20km/h..niin yht äkkiä ratti ei eää kääntynyt!! Itse olin ihan paiikissa, onneksi kuitenkin jarrut toimivat ja ajoin pientareelle ja sammutin auton. Samaan aikaan siis kun tuli tämä "rattilukko" syttyi myös öljy ja akku valo. Katottiin öljyt, oli. No mies hyppäsi puikkoihin ja auto toimi taas hyvin.
Mistä oli kyse?? Ohjaustehostin? Uskaltaako tuolla autolla ajaa vielä, ettei nyt hajoa enempää?
Onko ketään joka tietäis autoista enempi...:/
Auto on siis Opel Vectra vm. -00
 
"Olen tatuoitu jätkä!"
..eli tänään oltiin kaupoilla ja kotiin päin tulossa. Käyttäytyi koko ajan ihan nätisti ja normaalisti kunnes tultiin yhteen risteykseen..Käännyttiin risteyksestä vasemmalle ja vauhtia oli max. 20km/h..niin yht äkkiä ratti ei eää kääntynyt!! Itse olin ihan paiikissa, onneksi kuitenkin jarrut toimivat ja ajoin pientareelle ja sammutin auton. Samaan aikaan siis kun tuli tämä "rattilukko" syttyi myös öljy ja akku valo. Katottiin öljyt, oli. No mies hyppäsi puikkoihin ja auto toimi taas hyvin.
Mistä oli kyse?? Ohjaustehostin? Uskaltaako tuolla autolla ajaa vielä, ettei nyt hajoa enempää?
Onko ketään joka tietäis autoista enempi...:/
Auto on siis Opel Vectra vm. -00
Olen tatuoitu jätkä!
 
ei sammunut siinä kääntyessä. Ja jos olis niin silloinhan olis syttynyt myös moottori valo.
Ja auto on menossa huomenna kyllä vuosihuoltoon..mietin vain että uskaltaako sinne ajaa vai pitäskö soittaa hinaaja..:/
 
1. Voiko rattilukko mennä päälle ajaessakin? :eek:
2. Jos kyseessä ohjaustehostin, uskaltaako tuolla ajaa huomenna?
1. Ei pitäisi ellei sitten virtalukossa ole vikaa ja sitä kautta rattilukossa. Jos vika on tässä, en uskaltaisi ajaa.

2. Uskaltaa, mutta ohjaus muuttuu todella jäykäksi kun tehostin tippuu pois. Paikallaan ei meinaa jaksaa pyörittää rattia oikeastaan ollenkaan tuossa tapauksessa.
 

Yhteistyössä