Uskaltaako sitä kierukkaa ajatella ehkäisyksi? Koko ajan saa täältä lukea kierukkaraskauksista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juicy cherry
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

juicy cherry

Vieras
Meidän lapsiluku on nyt täynnä ja kohta pitäis päättää ehkäisystä. Pillereistä menee pää sekaisin, kortsut on ärrrsyttäviä. Kuparikierukka ois se vaihtoehto, mutta ainakaan tän palstan perusteella ei kovin luotettava.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäreä äitikans:
Alkuperäinen kirjoittaja N-U-P-P-U:
Mä pelkään sitä kipuilua :o

Mitä kipuilua?

No just tota mistä valonkantaja puhuu.

Oliko sulla valonkantaja kumpi kierukka?

Kuparinen oli.

Ja viikko ennen kun menkat alko niin elo oli aivan täyttä tuskaa. Sitä kipua pysty hyvin vertaan ihan kunnollisiin supistuksiin, ei mitään pientä polttoa vaan ihan kunnollista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on hormonikierukka miks et ota sitä. Kuukautiset tosi minimaaliset. Mulle ei sopinut pillerit tai kapseli mut tää sopii..

Minä olen luullut, että jos pillerit ei passaa niin tuo hormonikierukka ei ole hyvä vaihtoehto :o Tulen ihan sekoksi pillereistä! Kolmea eriä olen kokeillut.

Eikös nuo aknet sun muut ole niitä hormonaalisen ehkäisyn ongelmia?
Mulla kivut ja vuoto siedettävät. Sain buranaa reseptillä kipuiluunj avuotoon. Kun sitä syö säännöllisesti menkkojen aikana vähentää vuotoa n.20%.
Mut kai toi ehkäsy pitää vaan jokaisen kokeilla.

Miltä se asennus tuntuu :o ? Kestääkö kauan, onko kivulias vai vain harvinaisen epämiellyttävä?

riippuu kipukynnyksestä.muhun ei koskenut.ei siinä hirmu kauan mene.sitä ennen voi ottaa särkylääkkeen. pitää vaan maata rentona.mulla oli sen jälkeen vähän kipeä maha.

Mulle taas lääkäri sanoi, että kun hormoni vaikuttaa 'paikallisesti' se on silloin siedetympi. Ei mullekaan pillerit oikein hyvin passaa, ja ihmettelin että miksi sitten kierukka, niin näin mulle perusteli että se vois olla kuitenkin hyvä vaihtoehto.

Mulle taas lääkäri sanoi, että kun hormoni vaikuttaa 'paikallisesti' se on silloin siedetympi. Ei mullekaan pillerit oikein hyvin passaa, ja ihmettelin että miksi sitten kierukka, niin näin mulle perusteli että se vois olla kuitenkin hyvä vaihtoehto.

Näin mullekin lääkäri perusteli ja oikeassa oli!