uskaltaako joku oikeasti vielä olella auringossa ilman aurinkorasvaa??

Minä. =)

Otan tovin aurinkoa (näin uv-säteilyvaroituksen aikaan max. tunnin) ja sitten pysyttelen varjossa ja tarpeen vaatiessa pukeudun verhoavasti.

Enkä ole palanut (nenää ja poskipäitä lukuunottamatta) pariinkymmeneen vuoteen.

Niin. Ja laspet suojaan vaattein plus niin, että 11-14 välisena aikana emme ulkoile tai jos ulkoilemme, olemme varjossa.

Lapsille laitan jos ollaan pidempään ulkona, mutta itselleni en ikinä.
Enkä myöskään pala ikinä. Ja siis lapsillekin harkiten enkä kokoaikaa... kemikaaleja ne rasvatkin on ja pitäähän ihon nyt vähän tottua olla ilmankin!
Samaten kun silmien täytyy tottua olla välillä ilman aurinkolaseja.

hms
LAitan, jos mennään rannalle. Suosimme varjoisia leikkipaikkoja ja kevyitä pitkähihaisia vaatteita noin muuten. Mulla menis pullo tolkulla rasvaa jos täällä tropiikissa aina lapsia rasvaisin. PIeni rusketus lapsilla on ja se on ehkä parempi, että iho on tottunut aurinkoon kuin että käyttäsin rasvoja ympäri vuoden joka ainoana päivänä.

Alkuperäinen kirjoittaja Himpulat ja Vimpulat:
Just tänään rantsulla mun sisko ei viitsinyt laittaa aurinkorasvaa, kun halus saada väriä iholle |O palanut JOKA kesä eikä vieläkään opi, mä olen ihan vihainen! :kieh:
Ikäänkuin se aurinkorasva estäis ruskettumisen. Hah!

vieras
mulla taas riittää kymmenen minuuttia etelässä, niin olen jo ihan punainen. Minä en rusketu ollenkaan. Minun on ainakin pakko käyttää rasvoja, jos haluan etelässä ulkona olla. Kotimaassa en käytä, ellen ole pitkään auringossa (rannalla, huvipuistossa yms.). Lapsille laitan ulkomailla, täällä yritän peittää vaatteilla. Mies ei rasvoja kauheasti käytä ja palaa joka alkukesä, mutta se on vaan hyvä, kun loppukesästä ei sitten enää pala! Huokaus...

Oltiin tossa ulkomailla, jossa lämpötila oli parhaimmillaan/pahimmillaan yli 35 astetta ja siellä ne muut pohjoismaalaiset lapset hilluivat altaalla ilman hattuja ja osa ilman aurinkorasvoja. Iltapäivällä oltiin sitten jo aivan palaneita, eikä kivaa ollut enää kenelläkään. Paitsi vanhemmilla, jotka istuivat varjossa juomiaan litkien. Kyllä kävi sääliksi näitä lapsia, seuraavina päivinä olivat sisällä, kun olo oli huono ja sitten kun tulivat altaalle, niin uikkarien päällä oli t-paidat. Kai ne vanhemmat jotain oppivat...

Uskallan, koska muuten en rusketu ja inhoan tätä vitivalkeaa ihoani. Olen oppinut ottamaan aurinkoa varovasti aluksi, jotta en palaisi. Tosin nyt pikkusen on punoitusta selässä ja pepussa, mutta jos nuo pilvet hälvenisi niin aion tänäänkin paahtaa itseäni tuntikausia B)

Lapselle laitan rasvaa tottakai.

ihotautinen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä en käytä oikeestaan ikinä,oon jostain lukenu että siitä on melkein enemmän haittaa kun se rasva rupee tavallaan kiehumaan iholla...
Rasva kuuluu levittää sisällä, niin se ehtii imeytyä. Jos levittää auringossa, voi se tosiaan jäädä ihon päälle "kiehumaan".

Yhteistyössä