Uskallatteko olla yksin yötä kotona tai lasten kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hävettää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kaikki me jotain pelkäämme, eikä meistä kukaan ole ihan täydellinen, minusta on ihan tyhmää haukkua ja syyllistää toista peloistaan.

Parasta lääkettä peloille omassa kokemuksessani on se, että harjoittelee asiaa. Jos rupeat välttelemään pelottavia tilanteita, niistä kasvaa isoja mörkojä, ja seuraavalla kerralla pelkäät vielä enemmän. Mutta kun menet tilannetta päin, huomaat, että ahdistus ajan myötä helpottaa, ja kun selviät voittajana, saat siitä rohkeutta seuraavaa kertaa varten.

Pelkääjien on hyvä tosiaan tuntea ahdistuksen toimintamekanismi, se tulee aaltoina, kuvitelkaa vaikka synnytyssupistusta. Kun pahin kohta on ohi, saat taas hengähtää.

En mielelläni kyllä ole vietä yksin öitä, eikä ole tarvinnutkaan. Oonkohan kertaakaan ollut yötä yksin lasten kanssa tässä talossa? Kyllä mulla vaan alkaa mielikuvitus laukkaamaan, kun se laukkaa jo vaikka mies on vieressäkin. Kuitenkin mun vanhempien sekä hyvän ystävän luo ollaan yöllä heidän nukkuessaan murtauduttu sisään. Siks halusin tähän taloon hälytinjärjestelmän, jotta saisin itselle mielenrauhan öisin.

mä olin viime syksynä ku ukko laival ja lapset mummulas enkä uskaltanu nukkua =) siivosin koko yön ja päivän*rakastan yöllä siivoomista*mikä mahdotonta ku noi 3 herkkä unista kotona!

En mä mielellään öitä yksin ole, mutta joskus on pakko :/ Ei täällä mitään pelättävää ole, mutta en vaan tykkää olla öisin yksin tai yksin lasten kanssa. Kesäyöt menee vielä, mutta pimeät talviyöt :ashamed:

Yhteistyössä