Kaikki me jotain pelkäämme, eikä meistä kukaan ole ihan täydellinen, minusta on ihan tyhmää haukkua ja syyllistää toista peloistaan.
Parasta lääkettä peloille omassa kokemuksessani on se, että harjoittelee asiaa. Jos rupeat välttelemään pelottavia tilanteita, niistä kasvaa isoja mörkojä, ja seuraavalla kerralla pelkäät vielä enemmän. Mutta kun menet tilannetta päin, huomaat, että ahdistus ajan myötä helpottaa, ja kun selviät voittajana, saat siitä rohkeutta seuraavaa kertaa varten.
Pelkääjien on hyvä tosiaan tuntea ahdistuksen toimintamekanismi, se tulee aaltoina, kuvitelkaa vaikka synnytyssupistusta. Kun pahin kohta on ohi, saat taas hengähtää.