Uskallatteko olla yksin yötä kotona tai lasten kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hävettää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hävettää

Vieras
Mä en oo yhtään yötä ollut yksin tai lasten kanssa tässä talossa, enkä uskalla olla. Oikeesti mä pelkään, mutta en osaa sanoa mitä pelkään. Kunhan vaan en uskalla olla. Kerrostalossa vielä uskalsin mutta täällä omakotitalossa en. Kiva kun miehen pitää nyt olla yks yö pois kotoa ja mä pelkään olla täällä.
 
Riippuu tilanteesta. Joskus on ollut rankkaa kun on ollut tosi paljon yksin, eikä ole mitään turvaverkkoja. Ja joskus yksikin yö on paljon, kun miettii, joutuuko lapsen kanssa sairaalaan, ja mitä tekee sitten toisille lapsille.
 
No nyt hävettää enemmän vielä. Mä en oikeen tiedä mikä pelottaa mutta joku siinä on. Ahdistaa ja ei saa unta. Joskus kun mies on ollut baarissa tai jossain niin sitä aina valvoo ja odottaa että se tulee kotiin, vasta sit uskaltaa nukkua.
 
Mä olisin jos iha pakko olis..mutten kovin mielelläni. Pelkään kaikkea mahdollista ja mahdotonta..
kun asuttiin kerrostalossa kuudennessa kerroksessa en uskaltanut käydä yksin tupakilla yöllä :ashamed:
 
uskallan mutta sen verran säikky olen että valot pitää palaa jossain koko ajan ja puhelimen otan sängyn viereen..tullut vissiin liikaa katseltua noita kauhuleffoa kun aina aattelen että kohta joku moottorisahamurhaaja iskee :whistle: :xmas:
mutta siltikkään en noiden leffojen katselua lopeta, enkä kummitusjuttujen lukemistakaan :xmas: :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Peikkojako sinne kotiin tulee? Minä olen jo onneksi ohittanut tuon haamuiän.

No joku. Kuka vaan. Asutaan yleisen tien varressa mutta ei katuvaloja, kuitenkin paljon liikennettä yölläkin. Kuka tahansa voi tulla jos näkee että auto puuttuu pihasta ja kotona on valot. Tuonna muutaman kilometrin päähän naapuriinoli viimetalvena vaan menty sisään, vaikka ovi oli lukossa. Siellä oli mies sit häätänyt hiipparin pois.
 
kyllä uskallan helposti :) ainoa paikka missä en uskalla yksikseni nukkua, ainakaan ilman haulikkoa on keskellä metsää teltassa :D olen täysin vakuuttunut että siellä pusikoissa vaanii lauma nälkäisiä karhuja tai susia jotka odottavat hetkeä kun hyökkäävät :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Peikkojako sinne kotiin tulee? Minä olen jo onneksi ohittanut tuon haamuiän.

Ihana asenne sulla.

anteeksi, mutta minusta nyt ei ole ihan normaalia, että aikuiset ihmiset ja perheelliset, joiden tulee olla puolustamassa omia lapsiaan niin pelkää yksin oloa???? Miten selitätte pelkääville lapsille sitten asian. Hytisette kaikki jossain nurkassa kun isä on pois. apua!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Peikkojako sinne kotiin tulee? Minä olen jo onneksi ohittanut tuon haamuiän.

Ihana asenne sulla.

anteeksi, mutta minusta nyt ei ole ihan normaalia, että aikuiset ihmiset ja perheelliset, joiden tulee olla puolustamassa omia lapsiaan niin pelkää yksin oloa???? Miten selitätte pelkääville lapsille sitten asian. Hytisette kaikki jossain nurkassa kun isä on pois. apua!

Kysehän ei ole siitä. On aika luonnollista pelätä ja pelkoa ei myöskään tule aliarvioida kuten äitinä sen tedät.
Pelko on tahdosta riippumatonta eikä todellakaan tarkoita etteikö pystyisi lapsiaan puolustamaan. Ihminen joka pelkää luultavasti puolustaa lapsiaan agressiivisemmin kuin ihminen joka ei pelkää.......
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Peikkojako sinne kotiin tulee? Minä olen jo onneksi ohittanut tuon haamuiän.

Ihana asenne sulla.

anteeksi, mutta minusta nyt ei ole ihan normaalia, että aikuiset ihmiset ja perheelliset, joiden tulee olla puolustamassa omia lapsiaan niin pelkää yksin oloa???? Miten selitätte pelkääville lapsille sitten asian. Hytisette kaikki jossain nurkassa kun isä on pois. apua!

Joo niin mä teen, istun nurkassa ja itken. Mä ainakin laitoin tohon että olen jos on pakko, mutten mielelläni.
Mitään ei saisi sitten pelätä, vai?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Peikkojako sinne kotiin tulee? Minä olen jo onneksi ohittanut tuon haamuiän.

Ihana asenne sulla.

anteeksi, mutta minusta nyt ei ole ihan normaalia, että aikuiset ihmiset ja perheelliset, joiden tulee olla puolustamassa omia lapsiaan niin pelkää yksin oloa???? Miten selitätte pelkääville lapsille sitten asian. Hytisette kaikki jossain nurkassa kun isä on pois. apua!

No mistä ne lapset sen tietää että mua pelottaa kun ei mua päivällä tai vielä illalla pelota. Hyvin osaan toimia ja laittaa lapset nukkumaan mutta kun talo hiljenee niin pelko hiipii vaan esiin jostain. Normaalia tai ei, mutta niin se vaan nyt on. En mä tälle mitään voi.
 

Yhteistyössä