Uskallatteko olla onnellisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Olen oikeastaan ensimmäistä kertaa elämässäni onnellinen. Olen puoli vuotta sitten eronnut huonosta suhteesta, jota kesti lähes puolet elämästäni. Lapsuuteni oli myöskin jokseenkin onneton. Nyt pelottaa, että juuri kun olen alkanut olla onnellinen, tapahtuisi jotain pahaa. Esim. että joku meistä sairastuu/kuolee, menetän työni tai muuta vastaavaa. Tuntuu jotenkin siltä, etten ansaitsisi olla onnellinen. Onko muita samoin ajattelevia?

Kyllähän se niin menee minullakin, että useiden menetysten ja rankkojen kokemusten jälkeen sen onnellisuuden päästäminen elämään pelottaa aivan vietävästi... Ja kuten ap totesit, juuri sen onnellisuuden kynnyksellä tulee pelko jo sen menettämisestä. Itse uskalsin, nyt olen "maailman onnellisin" ja se ilmeisesti myös näkyy, sillä asiasta minulle usein mainitaan niin työssä, kuin lähipiirissäkin. Ja mikä hienointa, myös muut saavat onnellisuudestani (-mme) voimaa ja toivoa. Ihanaa huomata miten oma onnellisuus tarttuu myös muihin. Elämä on niiiiiin kovin lyhyt, ettei sitä viitsisi pelon käsiin antaa. Vaikeaa on uskaltaa, mutta suosittelen sinua rohkaisemaan mielesi. Onnea toivon sinulle, onnellisuuden tielle! :)

Tarkoitan onnellisuudella nyt sellaista yleistä tyytyväisyyttä ja hyvää oloa. Ettei ole mitenkään ahdistunut tai masentunut (satunnaisia huonoja päiviä lukuunottamatta) ja että aidosti tuntee iloa ja nauttii olostaan ja elämästään.

On. Vaikea alku, sitten sain vihdoin ihanan miehen ja aloimme odottaa vauvaa. Olin onneni kukkuloilla kunnes menetin vauvan ja sama kävi toisenkin kerran. Ihana mies on pysynyt. Aloimme vuoden tauon jälkeen saamaan taas rohkeutta yrittää uudestaan. Menimme naimisiin ja muutakin tosi ihanaa alkoi tapahtua kunnes tuli yksi ikävä vastoinkäyminen joka ajoi mut masennukseen. Nyt olen aivan pihalla ja pelkään kokoajan mitä tästä seuraa. Tein virheen ja olin niin onnellinen ja toiveikas taas. Siinä se nähtiin.

Meillä on kaunis meille uusi talo maalla, paljon tilaa rauhallisessa ympäristössä, eläimiä, kaksi ihanaa lasta, menimme juuri naimisiin ja kolmas lapsi on tulossa, paljon ihania ihmisiä ympärillä, hyvät työpaikat...Pakko myöntää, että useinkin ajattelen, että koska meitä "rankaistaan" tästä onnesta ja jotakin otetaan pois... :/ oeln tosi onnellinen ja yritän nauttia jokaisesta päivästä, mutta...