Uskallatko raskaana ollessa syödä mäkkärin hampurilaisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hö.ödö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja sdfh:
Alkuperäinen kirjoittaja justjuu:
Voi hyvä aika. Joo jätä syömättä :headwall:

Mielelläni jätän syömättä. Sä vedätkin varmaan vakuumipakatut kalat ja kaikki ihan huoletta.

No itse en ole raskauksien takia koskaan jättänyt mitään syömättä mutta en olekaan hysteerinen.

Ei hampparit ole kiellettyjen listalla, mutta mietihän mistä majoneesi on tehty. Majoneesikaan ei ole täysin kiellettyä, mutta ohjeissa lukee, että kannattaa olla tarkkana mitä majoneesia syö.

Onko nää hysteerikoksi haukkujat yhtä välinpitämättömiä kaikkiin neuvolan ohjeisiin?

• Tykkää
Reactions: Unicorn
Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Älkää vaan tulko kieltämään multa hampurilaista! |O
Rv7+3 ja mun silmissä vilisee hampparit ja muut rasvapommit. Mä saatan saada pahimman luokan hepulit jos nekin on kiellettyjen listalla.. |O

Ei ne tod oo kiellettyjen listalla!

Mä olen syönyt sekä tässä että edellisessä raskaudessa hampparit majoneeseineen ja cheddarjuustoineen. Ekassa raskaudessa ei tullut ees mieleen etteikö sais ja nyt ystävä jättää cheddarit pois, niin vasta tajusin ees miettiä et onko niissä jtn mitä ei sais syödä, mutta ihan hyvällä omallatunnolla syön edelleen.

Tulipa tästä mielenkiintoinen keskustelu. Itselle kun on aivan selvää, ettei raa'oista englantilaisista kananmunista tehtyä majoneesia kannata syödä, kun on tiedossa, että englannissa salmonella on yhtä yleistä kuin hyttyset lapissa.

Mutta näköjään aina löytyy myös niitä rohkeita, jotka haluaa ottaa tällaisia turhia riskejä.

mä en välttis majoneesia söis, kun en ite ainakaan syöny.. vaikken kyl tienny ees et ois ollu kielletty. Mut en kovin majoneesista tykkää.
Mut hampurilaisia voit syödä :) mä ainakin söin ja söin varmaan liikaakin:D
Juu mutta ihan kaikki meni hyvin, raskausaikana, vaikka söin.

Alkuperäinen kirjoittaja BlackAdder:
Järki tässäkin kehiin. Vai meinasitko jokaisella ateriallasi syödä mäkkärin hampurilaisen?
Kyl mie söin molemmissa odotuksissa, sen harvoin kerran kun kävin mäkkärissä.

On se riski tartuntoihin ihan yhtä iso sillä kerralla, kun sä sitä majoneesia syöt, vaikka muuten harvoin söisitkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletteko koskaan kuulleet jonkun suomessa sairastuneen majoneessista? Heh!

Mistä niitä voisikaan kuulla? Onhan noita vatsatauteja aina. Kun saat vatsataudin, niin tuleeko mieleesikään epäillä mäkkärin majoneesia. Ei tule. Niinpä.

Yhteistyössä