Uskallatko liikkua yöllä yksin?

"vieras"
En,meillä murhaaja täällä viel vapaalla jalalla.
Tosin se uhri tapettiin yhdeltä päivällä.
Pelot ei aina ole järkeviä mutta itselleni jäi pelkoja tuosta surmaajasta.
 
"vieras"
[QUOTE="mä";25069772]En uskalla. En voi ottaa riskiä, koska olen äiti.[/QUOTE]

Miksi et voi ottaa riskiä juuri sen vuoksi, että olet äiti? Entä jos et olisi äiti, olisiko elämäsi silloin vähmmän arvoista ja silloin voisit ottaa riskin? Voimmeko tästä päätellä, että sinusta äidin elämä on arvokkaampi kuin ei-äidin?
 
"Memmy"
Uskallan mutta en tee sitä mielelläni. Asun Helsingin Sörnäisissä/Kalliossa enkä ihan oikeasti vaan jaksa niitä nistejä ja jurrisia ihmisiä joita täällä liikkuu ihan jokaisena arkiyönäkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Möykköäelk;25070831:
Siis pelot on usein irrationaalisia, joten ymmärrän kyllä että semmosia esiintyy tässä asiassa. Mutta turha sitä on järjellä perustella. Tilastollisesti esimerkiksi henkilöautolla ajaminen on ihan helvetisti vaarallisempaa kuin yksin ulkona käppäily. Ja tosiaan niitä raiskauksia tapahtuu paljon enemmän tutun/puolitutun toimesta ihan sisätiloissa.

Mut kyl mä ymmärrän. Ihminen itsehän kumminkin ajaa tai valitsee ne henkilöt joiden seurassa on. Siinä on ainakin sellainen tunne, että voisi vaikuttaa asioihin. Puskista iskevä raiskaaja on epätodennäköisempi kuin se, että päähän iskisi salama, mutta ymmärrettävä pelko.

Akaattia kyllä suosittelisin hakemaan apua fobioihinsa. Mutta tuskinpa haet. Uskon, että nämä pelot ovat osa sinun elämänhallintaasi. Uskot että oikeilla ratkaisuilla voit hallista elämääsi. No, jos kykenet elämään ja pelot eivät tunge jokapäiväiseen tekemiseesi, niin kaipa sitä noinkin voi elää...

Tulee vaan mieleen tuo Avatarisi kuva. Eikös Miihkali Jaksonenkin omannut paljon pelkoja: bakteerikammoa (joka on todella vaarallinen pelko, koska niiden pakoilu vain heikentää immuunijärjestelmää, eikä kumminkaan kaikkia pakoon pääse) yms.
Suomessa salama iskee harvoin ihmisiin, sen sijaan vuosittain raiskataan kymmeniä naisia ns. "puskaraiskauksina". Monelle tuntuu olevan myös aivan vierasta se, että Suomessa on edelleenkin kymmenien naisten murhaajat vapaana.

En minä mielestäni kärsi mitenkään tavallista enemmän peloista. Itse asiassa olen luullut, että suurin osa naisista välttelee yöllä yksin liikkumisesta.
 
"flikka"
Helsingissä: kyllä. Koskaan en ole stadissa pelännyt, mutta turhia riskejäkään en ota. Asemalla kolmen aikaan yöllä: en (sillä en ole tyhmä ja osaan huolehtia itsestäni). Maaseutulähiössä: hyvä kun päivällä uskaltaa liikkua.

Nyt asun Espossaa hyvällä alueella ja liikun usein koiran kanssa öisin. En silti lähde syrjäkaduille tai mettäpoluille, missä ei ole muita ihmisiä. Mua ei oikeastaan pelota, mutta en silti kaiva verta nenästäni. ;)
 
Rollolainen
no en ehkä kävellen, mut pyörällä uskaltaisin. Onneksi ei ole ollut pakko kävellä tuohon aikaan yöstä. Täällä on katuvalot joten ei kovin pelottavaa ole kulkea. Hiljaisuus voi olla pelottavaa, mutta joskus se on ihan rauhoittavaakin. Ja jos sitä pelkää että joku käy kimppuun niin se voi tapahtua keskellä päivääkin . hullut ei välitä kellonajoista.
 
Uskallan, ihan mihin suuntaan vaan. Tosin jos näen isommanpuoleisen porukan jossakin seisoskelemassa, mieluummin kierrän vähän kauempaa. On olemassa pienenpieni mahdollisuus, että näkee jotain mikä ei ole omille silmille tarkoitettua, ja silloin voi joutua vaikeuksiin.
 
Uskallan joo. Suomi on turvallinen maa asua!


En lukenu viestiketjua alusta loppuun.
En tiedä ehdottiko joku jo...

Käyppä joku itsepuolustuskurssi, saat varmuutta, vaikka kävellä yöllä. Tiedä vaikka pakkotilanne tulee joskus eteen.
Kyynelkaasua tms. laukkuun mukaan, saiskohan taaseriakin käyttää? :D
 
"äiti86"
Tästä kaikkialle muualle paitsi klo 21:00 jälkeen en tuonne läheiselle valaistulle pururadalle metsän keskellä kävelisi.Inhottava paikka kun pimeää metsää ympärillä ja valot, kaikki näkisivät kyllä minut polulla mutta itse en näe polun ulkopuolelle mitään. Olo on kun akvaariossa.Sinne en mene iltaisin kun koiran kanssa, puskaraiskauksia ja päällekarkauksia tapahtunut siellä useampi, ja matkan varrella uimakopilla hengailee vähintään mielenkiintosta porukkaa kesäöisin.

Keskustassa ja tässä omassa taajamalähiössä kuljeskelen useinkin iltaisin ja öisin.
Tykkään käydä pimeän tullen lenkillä kun kadut ovat tyhjillään.
 

Yhteistyössä