kyllä uskallan..ja useina aamuina pyöräilen/kävelen 3 jälkeen yöllä 3,5km matkan töihin
Eikös ole aika lailla ristiriidassa nuo sun ajatukses...Jokaisessa paikassa, jossa olen asunut niin olen ajatellut samoin. Mielestäni on turha asettaa itseään vaaraan. Kerran asuin tavallisella asuinalueella, ei erityisen huonomaineista aluetta ollut. Lähdin pakon edessä klo 4.15 kävelemään kaupungin keskustaan enkä raaskinut tilata taksia. Järkyttävä matka oli, pimeää, ei yhtään ihmistä missään, puita ja metsäistä ympärillä. Koko ajan pelkäsin, että joku tulee ja raiskaa/tappaa. Kaksi autoa ajoi ohitseni ja ehdin jo pelätä, että nyt avaavat oven ja raiskaavat. Tiedän kyllä, että todennäköisyys on tuollaiseen pieni, mutta jos niin olisi käynyt niin eipä kukaan olisi kuullut/nähnyt.
Sitä paitsi kun katsotaan tapettuja naisia niin pois lukien tuntemattoman surmaamaksi joudutaan juuri yöaikaan syrjäisillä kaduilla.
Nykyään asun melko vilkkaalla alueella ja silti täälläkin on klo 22 aikaan jo todella hiljaista. Ei tee mieli liikkua yksin edes klo 22 aikaan.
Sä voit vaikka imettää kaikki pahikset pois kimpustasi!Tietysti, en ole mikään avuton kakara. Ja asutaan kaupungin surkeimmalla alueella toistaseksi.
Näin täälläkin, tähän aikaan vuodesta en enää uskalla liikkua ilman lamppua edes illalla kun on tosiaan ihan säkkipimeää. Monesti olen kompuroinut ihan omassa pihassa jos joku on sammuttanut pihavalotKirkas taivas ja täysikuu, niin uskaltaisin.
Pilvisellä kelillä haluaisin seurakseni otsalampun tai fikkarin, koska siinä tilanteessa pahin pelkoni olisi ojaan kävely tai kompastuminen keppiin/kiveen/kuoppaan tms., joita täällä ei yksinkertaisesti pimeässä näe...
Helsingin keskusta on moniin alueisiin verrattuna paljon turvallisempi. helsingin keskustassa on yöaikaan usein muita ihmisiä, taksiautoilijoita ja sitä myöten turvallisempi tunnelma. Minusta pelottavinta on juuri silloin kun ei ole ketään muita missään. Sehän on kuin paratiisi raiskaajalle, joka pystyy tarkkailemaan yksinäistä uhriaan ja yllättämään hänet.Enpä ole koskaan osannut pelätä. Helsingin keskustassa asun.
Samaa mieltä.Helsingin keskusta on moniin alueisiin verrattuna paljon turvallisempi. helsingin keskustassa on yöaikaan usein muita ihmisiä, taksiautoilijoita ja sitä myöten turvallisempi tunnelma. Minusta pelottavinta on juuri silloin kun ei ole ketään muita missään. Sehän on kuin paratiisi raiskaajalle, joka pystyy tarkkailemaan yksinäistä uhriaan ja yllättämään hänet.
Oikeen murhaajakin, huhhuh... Harvemmin olen kyllä sellaisista tapauksista kuullut, että kukaan nyt ilman syytä missään pimeässä vaanisi ja satunnaisia ohikulkijoita suunnitelmallisesti murhaisi???Tottakai yrittäisin juosta karkuun ja itseasiassa minulla onkin tuollainen raiskaushälytin olemassa. Mutta silti on mielestäni jotenkin naiivia olettaa, että naispuolisen ihmisen olisi ihan turvallista kulkea yöaikaan. Ja vaikka kuinka puolustaisi niin aina raiskaajalle/murhaajalle ei vaan mahda mitään vaan hän on lopulta vahvempi.
Ja jos luet juttuja esimerkiksi puskaraiskaksista niin lähes aina ne on tehty yöaikaan ja usein syrjäisemmillä teillä, jossa ei ihmisiä kulje. Harva murhataan tai raiskataan päivanvalolla, toki poikkeuksiakin on kuten se Hervannan surma.
Lisäksi tunnen ihmisiä, joita on yritetty raiskata/ahdistella yöllä, kun ovat liikkuneet yksin tai kauempana muista ihmisistä.