Uskallatko kyytsätä lapsia alle 10000 € autolla?

juuuh
Kyllä. Meillä on 5 vuotta vanha farkku passatti, jonka luokittelen suhteellisen turvalliseksi autoksi. Mittarissa on kuitenkin 300 000 km, joten tuskin tuosta enää hirveitä summia saa. En tiennyt, että ajetut kilometrit laskee ratkaisevasti turvallisuutta.

minä,
[QUOTE="vieraana";29932237]Meillä on Skoda Octavia 2007 farmari ja kyllä uskallan. Arvo on alle 10 000 ja ei tuo ole tainnut muutamassa vuodessa kaikkia turvallisuusominaisuuksiaan kadottaa.[/QUOTE]
Skoda tekee myös lastenrattaita, kehtaa miehetkin työnnellä:)

• Tykkää
Reactions: smoky
mistä puhe
Niin, että puhutaanko nyt hankintahinnasta vai nykyisestä arvosta? Autostani maksoin yli 10 000, arvo nykyään varmasti alle sen. Uskallan rohkeasti kyyditä sillä lapseni.. Hui! ;)

paljon tulee korjauskuluja alle 2000e autoon.nimim ostoa harkitseva vai korjaako teillä mies
Riippuu mikä vika tulee, vai tuleeko ollenkaan. 600e autoon maksoi just vaihdelaatikkoremontti noin 200e. Sitäkään vaan ei etukäteen osannut sanoa että se aikoo hajota....

Ja uskallan,tossa halpiksessa kulki tänään jo kaks tenavista,talouden "kallis auto" maksoi alle 4000e ja siinäkin kulkee. Kymppitonnin auto olis jo huippukallis.

"harmaa"
Ei se hinta turvallisuutta takaa. Eivät edes ne "turvalaitteet". Turvallisuuden tekee ennen kaikkea kuski.

Kunhan autossa on toimivat jarrut, turvavyöt ja ehkä opa turvatyynyt, ja auto on kunnossa, niin totta kai sillä uskaltaa kuljettaa.

:popcorn:aina täällä oppii uutta.
Minä kun luulin että ensimmäinen turvallisuustekijä on se oma ajotaito mutta toki nähtyhän se on monesti ettei uuden karheissa audeissa toimi vilkut (liekö asentamatta) kuin jarrupoljintakaan sinne ei ole taidettu asentaa joten tiedä sitten onko tuo vanhojen autojen turvallisuusriski sitten mikä jos vertaa uutta autoa:|

bulshitter
Firman autot saa maksaa mitä huvittaa. Kutsun niitä nimellä työkalu.

Omasta autosta en ole koskaan maksanut yli kolmea tonnia. Edes markoissa.

Nyt alla kolmesatanen farkkumese. Ajettu 470t. Hinta 800,- plus akkuporakone.

Autoni ainoa turvallisuustekijä olen minä. En ole saanut ketään hengiltä sitten vuoden -85.

Yhteistyössä