V
väsymys sentään
Vieras
Mun mies on vakavasti masentunut. En oikein tiedä mitä tehdä, mikään ei tunnu auttavan, piristävän, lohduttavan häntä. Nukkuu vaan, tänäänkin koko päivän (ja edelleen). Nousee illalla pariksi tunniksi ja nukkuu sitten taas. Valittaa pahaa oloaan mutta suuttuu, jos yritän jotenkin auttaa. Yritän osoittaa myötätuntoa miten parhaiten taidan, mutta olen itsekin hurjan väsynyt, meillä on pieni vauva ja eläimiä, ja minun pitäisi hoitaa koko homma. Hän ehdottomasti kieltäytyy puhumasta lääkärin kanssa, mutta sanoo myös, ettei aio tehdä mitään muutakaan asialle, että "elämä nyt vaan on tämmöistä, eikä muuksi muutu."
En ymmärrä mitä voisin tehdä, kaikki tuntuu olevan väärin. Tätä on kestänyt aalloittain nyt jo pidemmän aikaa, välillä parempia kausia, mutta sitten taas näitä aallonpohjia. Tuntuu etten jaksa enää kauaa sinnitellä ja pitää huolta kaiksta.
En ymmärrä mitä voisin tehdä, kaikki tuntuu olevan väärin. Tätä on kestänyt aalloittain nyt jo pidemmän aikaa, välillä parempia kausia, mutta sitten taas näitä aallonpohjia. Tuntuu etten jaksa enää kauaa sinnitellä ja pitää huolta kaiksta.