Ei ollut äitiä saatika anoppia päättämässä nimeäni. Isä olis kyllä voinut pikkusen harkita...Eiköhän se ole vanhempien asia päättää nämä asiat. Olet aikanaan päättänyt omat lapsesi nimet, mitä olisit tykännyt jos äitisi tai anoppisi olisit tullut ehdottelemaan mikä lapsen nimeksi olisi hyvä antaa.
Voihan sitä ottaa nimen perintönä vaikka parin, kolmen sukupolven takaa.Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä niin;28577209:No minun isäni sai kolme poikaa, ja kaikki saivat ikäluokkansa "muotinimet". Minun kahden poikani ristiäisten alla isäni on huokaillut monta kertaa, miten sääli on jos emme anna suvun perintönimeä.
Samoin isäni on ollut aina sitä mieltä, että lapsen pitää saada isänsä sukunimi, mutta kun kukaan veljistäni ei saanut miespuolisia jälkeläisiä, olikin äkkiä minun tehtäväni olla moderni nainen ja jatkaa suvun nimeä...
Mieti ihan rauhassa en minä enään tuon hiiren kanssa oleAlkuperäinen kirjoittaja Niinpä niin;28577224:Oletko koskaan kuullut, että miehet valitsevat usein äitinsä kaltaisen puolison?
Tuli vaan mieleen, kun mietin, millainen nainen kutsuu omaa miestään hiireksi.