Uskallanko laittaa 3.5kk vauvan ulos nukkumaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja V
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

V

Vieras
Täällä on -15 pakkasta.. Laittaisin vauvalle bodyn, collarihousut, villavaatteet, topparukkaset ja -töppöset, kypärämyssyn, pipon, kunnon toppapuvun. Lisäksi vaunuissa lampaantalja ja äp:n makuupussi, vaunujen suulle pistäisin harson. Mitä mieltä ootte?

Okei. Eilen se nukkui vaunuissa ja oli lämmin otettaessa pois, mutta tänään kyllä pari astetta kylmempää. Kiva päivä tiedossa jos neiti ei suostu sisällä nukkumaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:
Mä en ymmärrä sitä että sanotaan "vauva ei suostu nukkumaan sisällä".

enkä minä :ashamed:

No joillakin vain vauva nukkuu huonommin sisällä -sitä kai tuo tarkoittaa. Näin ainakin meillä -vauva on huono nukkumaan päivällä sisällä, tiedä häntä sitten mistä johtuu.

Pakkasraja imeväisikäisen lapsen ulkoilulle on -10 astetta. Ihan pienen ja nuhaisen vauvan kanssa kannattaa varoa pahoja ilmoja, tuulta ja sadetta sekä pakkasta. Kesällä lasta tulee varoa auringolta ja nukuttaa varjossa. Lämpötilan vaunuissa voi tarkistaa lämpömittarilla. Jos vauvan kanssa ulkoilee kantoreppua käyttäen, kannattaa varoa tuulista pakkasilmaa, etteivät vauvan posket palellu.

Meillä oli eilen -20 astetta. Vauva 8,5kk nukkui päiväunet ulkona. Vaatetus oli: sukkikset, body, villapuku, kypärämyssy ja villalakki, töppöset käsissä/ kuomat jaloissa. Vaunuissa oli Eisbärch-pussissa ja lisäksi vaunussa oma lämpöpussi päällä. Kuomun päällä peitto ja aukossa harso. Mittari näytti vaunun sisällä - 5 astetta. Vauva oli herätessä hyvin lämmin.

Meillä 11kk nukkuu vaunussa tällähetkellä, pakkasta -20.

Päällä pitkähihainen body, sukkikset, kolitsipuku, villapuku, villasukat ja lapaset, toppapuku, kinttaat ja töppöset, kypärämyssy ja paksu hattu.

Talja on avunuissa alimmaisena, sit makuupussi ja peitto. Sit vielä jalkapeite ja sadesuoja ja harso edessä. Tarkenee hyvin, eikä muuten suostu nukkumaan sisällä 2x2 tunnin päikkäreitä!

Sulla on kyllä pienempi vauva...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä oli eilen -20 astetta. Vauva 8,5kk nukkui päiväunet ulkona. Vaatetus oli: sukkikset, body, villapuku, kypärämyssy ja villalakki, töppöset käsissä/ kuomat jaloissa. Vaunuissa oli Eisbärch-pussissa ja lisäksi vaunussa oma lämpöpussi päällä. Kuomun päällä peitto ja aukossa harso. Mittari näytti vaunun sisällä - 5 astetta. Vauva oli herätessä hyvin lämmin.

tästä listasta unohtui että toppapuku vielä päällä (reimatec)

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:

enkä minä :ashamed:

No joillakin vain vauva nukkuu huonommin sisällä -sitä kai tuo tarkoittaa. Näin ainakin meillä -vauva on huono nukkumaan päivällä sisällä, tiedä häntä sitten mistä johtuu.

Meillä 6 kk ikäinen vauva ja ei osaa nukkua muualla kuin ulkona. Siellä siis tänäänkin parhaillaan nukkuu. Kitisee ja kitisee, jos laittaa omaan sänkyyn päivällä tai yrittää nukuttaa viereen. On tottunut alusta saakka siihen että 2 x päivässä vaunuillaan, kun koirat ulkoilutetaan, eikä pääse enää näköjään tästä rutiinista eroon. Ja pitäähän sitä vauvalla rutiinit olla ;) Jos yritän raahata sisälle, herää siihen paikkaan kun alan vähentää vaatetta. Joo ja nukahtaa ulkona yleensä, kun vetää ekaa kertaa keuhkot täyteen raitista ulkoilmat.

Oon varmaan sit tosi huono äiti, kun en osaa lastani sisälle nukuttaa ;)

Minä ymmärrän. Meil poika nukahti saman tien, kun laitto vaunut ulos, sisällä sai nukutella tunnin jos toisenkin, eikä nukkunut kuin pieniä torkkuja.

Mä laittaisin ilman muuta ulos, kyllä noilla ihan takuulla tarkenee.

No, paha se kai on sitten ymmärtää jos sulla ei oo semmosta lasta ollu.

Meillä esikoinen oli semmonen. Oli 4.5kk kun ei sisälle nukahtanu, paitsi kipeänä. Kovilla pakkasilla oli vaunuissa ulkoeteisessä kun ei muuallekkaan nukahtanu.

Yhteistyössä