4kk vauva ulos nukkumaan -17astetta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "marakatti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen;22665247:
Niin minunkin mielestä. Ainakaan itse en laittaisi ulos nukkumaan jos mittari näyttää -17.

Niin tuo pakkasraja on hengitysilman pakkasraja, eli hengitysilma oli tässä tapauksessa +6!!!

Mitä kaikkea mammat on valmiita tekemään, jotta vain saadaan vauva pakkaseen. huh huh. Mieti nyt itse kuinka hankalaa on hengittää pakkasilmaa. saati sitten vauva. Eiköhän se ole kaikille helpoimpaa, että vauva nukkuu sisällä. Katsos, kyllä se vauva voi vaunuissa nukkua, vaikka ne vaunut oliski sisällä.

Peesaan. Mä en tajua MIKSI se vauva pitää tunkea pakkasella ulos nukkuu.
Ei ne suositukset mitään keksittyjä ole. Miksi ihmeessä niitä muuten olisi?
Kyllä raskausaaikana osa tottelee niin orjallisesti ruokasuosituksia, mutta vauva voidaan tunkea vaikka 30 asteen pakkaseen.. HOH!
Vauvan on oikeasti vaikea hengittää pakkasessa, ja kyllä se itsekkin jokainen varmasti tietää ?

Niin tuo pakkasraja on hengitysilman pakkasraja, eli hengitysilma oli tässä tapauksessa +6!!!

tuota mäkin oon miettiny että eikö se pakkasraja tarkoita hengitysilmaa. kun meillä ei kyllä oo ikinä vaunuissa ollu montakaan pakkasastetta vaikka ulkona ois. yleensä vaunun sisälämpötila on ollu plussan puolella jos on harso tms kuomun edessä. ja meillä on lämpimät vaunut, en sit tiiä noiden kesjkieurooppalaisten merkkien vaunuista kun niitä ei oo samalla tavalla topattu kuin emmaljungan tms merkin vaunut. että ne ei taida sitä lämpöä pitää samalla tavoin.

[QUOTE="Jepulis";22665302]
Mä en oo pukenut noinkaan paljoa päälle, mutta se toki riippuu vauvasta, vällyistä ja rattaista. Kyllä se herää, jos on liian kuuma/ kylmä, ja nyt kun herää tunnustelet, onko joku paikka (esim. kädet) viileet. Siihen sitten lisää seuraavalla kerralla samoilla pakkasilla.[/QUOTE]

Käsien tai jalkojen kylmyys ei kerro siitä, onko vauvalla kylmä.
Niska on oieka paikka mitata se lämpötila ;)
Ja totuus on se, että -10 on pakkasraja.
t:terveydenhoitaja.

tuota mäkin oon miettiny että eikö se pakkasraja tarkoita hengitysilmaa. kun meillä ei kyllä oo ikinä vaunuissa ollu montakaan pakkasastetta vaikka ulkona ois. yleensä vaunun sisälämpötila on ollu plussan puolella jos on harso tms kuomun edessä. ja meillä on lämpimät vaunut, en sit tiiä noiden kesjkieurooppalaisten merkkien vaunuista kun niitä ei oo samalla tavalla topattu kuin emmaljungan tms merkin vaunut. että ne ei taida sitä lämpöä pitää samalla tavoin.

No nimenomaan! Eli tuo pakkasraja -10 pätee kyllä esim. jos lähtee kantorepun tms. kanssa ulos että vauva joutuu hengittämään suoraan pakkasilmaa ilman vaunun kuomun ja harson suojaa. ELI USKOKAA VAAN NYT MAMMAT, ETTÄ KATSOTAAN SEN VAUNUJEN SISÄLÄMPÖTILAN MUKAAN, EIKÄ ULKOLÄMPÖTILAN!

Yhteistyössä